یکی از راهکارهای رفع بوی عرق ،شستن محل بدبو با دم کرده بابونه –مورد- پوست انار- میوه کاج یا مریم گلی می باشد.

رفع آسان بوی بد عرق به کمک گیاهان دارویی

با توجه به فصلی که در آن قرار داریم اکثر ما با این مشکل مواجه هستیم که عرق کردن موجب ناراحتی ما می شود چند روش ساده با گیاهان دارویی وجود دارد که در تابستان می توانیم برای رفع این مشکل به کار ببریم.

به گزارش سلام نو به نقل از شفا آنلاین، دکتر سعید توکلی، عضو هیات علمی این پژوهشکده در این خصوص اظهار کرد: یکی از راهکارهای رفع بوی عرق ،شستن محل بدبو با دم کرده بابونه –مورد- پوست انار- میوه کاج یا مریم گلی می باشد.

وی افزود: خوردن دم کرده مریم نخودی در نوبت صبح و عصر در جلوگیری از عرق کردن موثر است. همچنین دم کرده برگ زرشک و دانه هل برای خوشبو کردن عرق بدن موثر می باشد.

توکلی عنوان کرد: برای درمان بوی بد عرق بعداز استحمام کمی آبلیمو به محل بمالید با اسیدی شدن محیط پوست باکتری های موجود نمی توانند فعالیت کنند و بوی بد به وجود نمی آید.

این عضو هیات علمی با بیان اینکه همه گیاهان تا حدی بر علیه باکتری های موجود بوی بدن تاثیر می گذارند یکی از راه ها را استفاده از این دئودرانت های گیاهی به شکل گرد در آوردن و مالیدن آن ها به محل مورد نظر است.

وی توصیه کرد: باید از خوردن سیر ، شنبلیله و گوشت گوسفند سالخورده خودداری شود .

توکلی استفاده از جوشانده برگ زبان گنجشک، جوشانده دانه مورد در روغن و عصاره برگ شیرین بیان را در رفع بوی بدن موثر دانست و آنها را دافع بوی بدن معرفی کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید