مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از آغاز پرداخت وام به بازنشستگان کشوری خبر داد.

شگفتانه دولت برای بازنشستگان | پرداخت وام جدید و ویژه به بازنشستگان + شرایط دریافت وام و ثبت نام
به گزارش سلام نو، برای بازنشستگان گاهی راحتی یک سفر خوب و بدون دغدغه اقتصادی از خیلی از مسائل حاشیه ای ضروری تر است از این رو ما در اندیشه معاصر به موضوع دریافت وام سفر بازنشستگان پرداخته ایم و در ادامه پیرامون سخنان مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری که از فراهم شدن امکان پرداخت وام سفر ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش، به صورت قرض الحسنه خبر داد؛ مطالبی بیان می کنیم.

نعمت‌الله ترکی؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان خود، پرداخت وام ضروری به بازنشستگان است که در سال گذشته رقم پرداختی این وام به بازنشستگان کشوری ۱۵ میلیون تومان بود که در سال جاری این رقم به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در خصوص نحوه پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر ماه قرعه‌کشی از بازنشستگان متقاضی صورت می‌پذیرد و به طور معمول بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از بازنشستگان هر ماه از وام ضروری با رقم ۳۰ میلیون تومان استفاده خواهند کرد.

ترکی گفت: تا پایان سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴۶۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات وام ۳۰ میلیون تومانی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری کارمزد وام اشاره شده را ۴ درصد عنوان کرد و افزود: در سال جاری و در ماه‌های گذشته نیز این وام به بازنشستگان پرداخت شده است.

ترکی در خصوص پرداخت وام سفر به بازنشستگان کشوری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از امروز تمامی بازنشستگان از مراکز رفاهی وابسته به این صندوق در سراسر کشور بهره‌مند شوند و هزینه آن را به صورت اقساطی و کسر از حقوق، پرداخت کنند.

وی در این باره توضیح داد: چنانچه بازنشسته‌ای ۲۰ درصد از هزینه سفر را نقد پرداخت کند مابقی (۸۰ درصد) آن به صورت اقساطی از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به افزایش تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش یافته اگرچه این هزینه ناچیز است اما تلاش می‌شود بخشی از هزینه‌های مربوط به ازدواج برطرف شود.

وی به صدور کارت اعتباری مخصوص بازنشستگان مخصوص خرید لوازم خانگی و منزل اشاره کرد و افزود: در این ارتباط نیز بازنشستگان می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب این کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی بهره ببرند.

ترکی ادامه داد: توجه به حوزه ورزش بازنشستگان یکی دیگر از سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری محسوب می‌شود که در این ارتباط ۱۳ رشته ورزشی برای بازنشستگان تعریف شده است و بازنشستگان می‌توانند از این فرصت بهره لازم را ببرند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: یکی از سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری در این دوره و در طی هفت‌ماهه گذشته از مدیریت جدید توجه به اشتغال فرزندان است و این موضوع در اولویت سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است و در این ارتباط دو تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای و ستاد اجرایی حضرت امام و بنیاد برکت به امضا رسیده است تا از این فرصت برای اشتغال فرزندان بازنشستگان استفاده شود.

ترکی به موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قرارداد این بیمه با شرکت آتیه‌سازان حافظ است و تعهدات این بیمه نسبت به سال گذشته نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در طی هفت‌ماه گذشته اقدامات زیادی در حوزه گردشگری و استفاده از این ظرفیت برای بازنشستگان کشوری انجام شده و بازنشستگان می‌توانند از تورهای سیاحتی و از محل‌های اسکان در استان‌های مختلف بهره ببرند و تلاش شده است تا این ظرفیت به صورت کامل در اختیار بازنشستگان کشوری قرار بگیرد.

ترکی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که بازنشستگان در سنوات گذشته‌ داشته‌اند زمان پرداخت حقوق آنها بوده، به طوری که در این هفت ماه تلاش شده است که حقوق بازنشستگان در یک زمان‌بندی مشخص (۲۸ هر ماه) به حساب آنها واریز بشود و این روند ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وضعیت سفره معیشت بازنشستگان در دولت سیزدهم نسبت به گذشته بهتر شده است، گفت: قطعا این موضوع بهتر شده است؛ البته باید اشاره کنم که نباید به گونه‌ای صورت بگیرد که شرایط با افزایش حقوق‌ها نرخ تورم نیز زیاد شود ولی با همه این وضعیت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که وضعیت سفره معیشت بازنشستگان نسبت به گذشته بهتر شده است.

ترکی همچنین با اشاره به بازدیدهای استانی خود و اینکه در بازدیدها با بازنشستگان نیز دیدار می‌کنم، گفت: در طی هفت ماه گذشته به ۱۷ استان سفر کرده‌ام و در این استان‌ها با خانواده بازنشستگان نیز گفت‌وگو و دیدار داشته‌ام و از دغدغه و مشکلاتشان باخبر هستم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها به مدیران صندوق بازنشستگی استفاده از ماشین‌های خارجی و پاداش‌ها ممنوع شده گفت: تاکید ما بر این است که ما نیز باید این موارد را رعایت کنیم و سبک زندگی ما نیز همانند بازنشستگان باشد؛ چرا که این موارد هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی صحیح نیست.

وام سفر به بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در همین ارتباط استفاده از ماشین‌های خارجی برای مدیران در هر سطح و رده‌ای ممنوع شده و هر کجا که با این مسئله روبرو شدند بازنشستگان می‌توانند موارد را از طریق سامانه‌های در نظر گرفته شده به صندوق بازنشستگی کشوری اطلاع بدهند.

ترکی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این دوره مورد توجه قرار گرفته بحث ساختمان‌های برخی از هلدینگ‌هاست، به طوری که این هلدینگ‌ها در مناطق جنوبی فعالیت دارند اما در تهران و برخی از استان‌ها ساختمان‌های بلندمرتبه و با چندین پرسنل دارند و به همین جهت به آنها تاکید شده که این ساختمان‌ها را تخلیه و از محل فروش آنها وضعیت بهتری برای صندوق بازنشستگی فراهم شود.

شرایط دریافت وام سفر و سامانه ثبت نام بازنشستگان

محمود مرتضایی فرد با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات بانکی به مبلغ ۴ میلیون تومان با دوره بازپرداخت یکساله و نرخ کارمزد ۴ درصد به متقاضیان ارائه می شود. بازپرداخت این تسهیلات یک ماه پس از پرداخت، از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

وی اظهارکرد: بازنشستگان علاوه بر امکان استفاده از کمک هزینه سفر که تابع شرایط بهره مندی از سهمیه تورها است، می توانند از تسهیلات بانکی قرض الحسنه چهار میلیون تومانی (درصورت دارا بودن شرایط اخذ تسهیلات) نیز بهره مند شوند.

مرتضایی فرد ادامه داد: متقاضیان برای استفاده از این تسهیلات می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir و از طریق لینک طرح های یاری (خدمات گردشگری و سفر) به سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین گلف متصل شده و اقدام به ثبت نام در تورهای تعریف شده این شرکت کنند.

وی افزود: پس از انجام ثبت نام متقاضی در تورهای اعلامی از سوی شرکت پرشین گلف، در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات اعتباری، ابتدا مبلغ ۴ میلیون تومان از کل هزینه تور کسر شده و مبلغ باقیمانده به صورت نقدی توسط متقاضی به شرکت پرداخت می شود.

لازم به یادآوری است که خدمات گردشگری صندوق بازنشستگی کشوری تنها از طریق سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین گلف با نام “سامانه خاتم تور” به بازنشستگان تحت پوشش ارائه می شود. متقاضیان می توانند از طریق لینک khatamtour.com یا از طریق مراجعه به شرکت پرشین گلف یا تماس با آن شرکت با شماره تلفن ٨۶٨٢-٠٢١ از فرایند ارائه این خدمات و تورهای شرکت مطلع شوند.

این سامانه به منظور تمرکز و انسجام خدمات تورهای سیاحتی و زیارتی و سهولت در ثبت نام بازنشستگان ارجمند، پیشگیری از مراجعه پی درپی به دفاتر نمایندگی شرکت های مجری تور، دسترسی آسان به جزئیات کامل برنامه تورها (نرخ و مدت خدمات، مشخصات وسیله نقلیه ، مرکز اقامتی ، غذا و…) و با هدف توسعه صنعت گردشگری، ایجاد نشاط، امید به زندگی، تکریم و ارتقاء منزلت بازنشستگان و وظیفه بگیران ارجمند راه اندازی شده است. بازنشستگان و وظیفه بگیران ارجمند می توانند از طریق یکی از شرکت های سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی و یا پرشین گلف و یا شرکت سرمایه گذاری سفرکارت ملی که براساس قرارداد منعقد شده مجری تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان و وظیفه بگیران ارجمند هستند، با شرایط زیر از تورها استفاده نمایند. ضمناً طبق قرارداد منعقده فی مابین صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات ، بازنشستگان و وظیفه بگیران ارجمند می توانند از طریق ثبت نام در سامانه و یا مراجعه حضوری به نمایندگی شرکت مستقر در شرکت پرشین گلف از امکانات و خدمات اقامتی ، پذیرائی و آبگرم درمانی این شرکت بهره مند شوند.

شرایط استفاده از تورهای سیاحتی و زیارتی

استفاده از این خدمات برای بازنشستگانی امکانپذیر است که وضعیت دفترکل آنها قطعی و جاری شده باشد.

برای استفاده از خدمات مسافرتی،درج اطلاعات مربوط به دفترکل ، کدملی و شماره حساب حقوق واریزی بازنشستگی ضروری می باشد.

امکان استفاده از هر سهمیه ، یکبار در سال می باشد.

حضور بازنشسته در هر سفر الزامی است و امکان جایگزین کردن هیچ فردی به جای بازنشسته در سفر وجود ندارد.

بازنشستگان می توانند برای هر سفر، یک همراه با خودداشته باشند.

کمک هزینه ی پرداختی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری برای هر بازنشسته و همراه او، هر نفر ۳۷۰،۰۰۰ تومان است و پرداخت هزینه باقیمانده سفر، بر عهده ی بازنشسته می باشد.

برای هر بازنشسته سه سهمیه ی سفر و یک سهمیه ی آب درمانی محلات در نظر گرفته شده است که در دوبخش خدمات تورهای سیاحتی – زیارتی و یا خدمات رزرو هتل ارائه می شود.

در هنگام ثبت نام ، فرم مشخصات خدمات مسافرتی برای بازنشستگان قابل دسترس است که بازنشستگان می تواننداطلاعات فرم را مطالعه نموده و از خدمات سفر خود مطلع شوند.

سه شرکت زیر مجموعه ی صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرای خدمات مسافرتی بازنشستگان ، شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی(www.ittic.com)، شرکت خدمات مسافرتی پرشین گلف (www.khatamtour.ir) و شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی(www.safarcard.ir) می باشند.

رعایت کلیه قوانین و مقررات مندرج در این سامانه از جمله انصراف از سفر، استرداد وجوه پرداختی الزامی می باشد

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید