میرسلیم درباره حضو خود در توئیتر به رغم فیلترینگ آن گفت: به این شبکه اجتماعی آمده‌ام تا آنان که اغوا شده اند را نجات بدهم.

ماموریت میرسلیم در «توئیتر»: گمراهان را نجات می‌دهم!

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، مصطفی میرسلیم ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، نماینده مجلس یازدهم و عضو شورای مرکزی حزب موتلف اسلامی، از جمله فعالان فضای مجازی است که اغلب مواضع او واکنش برانگیز بوده و اغلب، بازتاب های انتقادی در پی داشته است . او در «کافه خبر» خبرآنلاین ضمن دفاع از مواضعش به برخی از انتقادهای منتقدانش پاسخ داده است .

بخش هایی از این گفت و گو را بخوانید، البته با یادآوری این نکته که مشروح گفت و گو در روزهای آینده، منتشر خواهد شد.

طرفدار فیلترینگ هستم

این نماینده مجلس درباره تناقض موجود بین فعالیت خود و برخی مسئولین در شبکه اجتماعی توئیتر همزمان با فیلتر این پیام‌رسان برای مردم گفت: این یک ممیزی است و در حال حاضر سکوهای داخلی ما دارند کار می کنند و خیلی خوب انتشار می دهند ضمن اینکه در توئیتر هم موارد خلاف هم موارد خوب، وجود دارد و باید جلوی موارد خلاف را بگیرند. او علت فیلترینگ توئیتر را در این دانست که اکثر محتوای آن به ضرر کشور است و تصمیم گرفته شده جلوی این محتواها، صافی گذاشته شود. مسئولین هم برای اینکه به آنها که در تله دشمن افتاده اند هشدار دهند از توئیتر استفاده می کنند. وی در پاسخ به این سوال که شما برای نجات گمراهان گرفتار در توئیتر در این شبکه اجتماعی فعال هستید؟ گفت:بله، طبیعتا. ما موظیم. کار توئیتر اغواگری است. من من به توئیتر می‌آیم تا به آنهایی که فکر می کنند مخالفتی با من دارند بگویم شما مخالف نیستید، شما اغوا شده‌اید. وی خود را طرفدار فیلترینگ معرفی کرد و افزود: ممیزی لازم است زیرا ما نمی توانیم در را باز بگذاریم، مردم هم برای انجام کار درست می توانند از فیلترشکن استفاده کنند.

قالیباف و هیات رئیسه خود را مستغنی می دانند

میرسلیم در بخش دیگری در مورد قالیباف گفت: با اینکه به رئیس شدن ایشان اعتقاد نداشتم ولی برای اینکه به ایشان کمک کنم یک روز پیشنهادهای خودم را به ایشان مطرح کردم و گفتم خوب است از این افرادی که با تجربه و مطرح هستند استفاده مشورتی شود، شما گروه های مختلف مشورتی برای خودتان تشکیل دهید وقبل از اقدام از نظرات مشورتی اینها استفاده کنید. ایشان با افرادی که سرشناس تر بودند چندین جلسه گذاشتند ولی بعد دیگر متوقف شد. یعنی رئیس مجلس و هیات رئیسه از بنیه مشورتی کارشناسی صاحب نظران که در مجلس وجود داشتند، استفاده نکردند و خودشان را مستغنی دانستند. او در پاسخ به این سوال که آیا نگاه قالیباف به مجلس پادگانی و به تناسب سلسله مراتب است نیز گفت: بله قطعا اینها یک مقداری اثرگذار است و حتی من یک موقعی ایراد هم گرفته‌ام. من به ایشان گوشزد کردم که در عین حال که ایشان رئیس و فرمانده است، اما نباید درب ببندد تا کسی خارج نشود چرا که برخی نمایندگان می خواهند خارج شوند و انسداد به وجود بیاورند و این حق شان است، نمی شود به زور در را ببندند تا نمایندگان خارج نشوند.

شاسی بلندها حاصل ویژه‌خواری بود

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نمایندگان مجلس گفت: هنگامی که موضوع استیضاح وزیر مطرح شد، آمدند این خودروهای شاسی بلند را که به دوسال قبل بر می گشت، بعنوان یک مطلب جدید مطرح کردند و اصلا مناسبتی با این نداشت. البته به نظر من یک مقدار ویژه خواری در این مسئله وجود داشته است و فکر میکنم طبق فهرست ما حدود ۱۵۰ نفر ازاین ویژه‌خواری بهره‌مند شده بودند که البته همه آنها نماینده مجلس نبودند، نمایندگان مستقیم درگیر نبودند و به اسم خانواده و اقوام خودرو گرفته بودند.

با سیاست هایی که الان توسط دولت اجرا می شود مهار گرانی سخت است

میرسلیم در مورد گرانی ها گفت: گرانی ها، مردم را واقعا بیچاره کرده و با سیاست‌هایی که الان توسط دولت اجرا می شود مهار گرانی سخت است.

دولت رئیسی موفق به ارائه طرح قانون انتخابات نشد

میرسلیم در خصوص اصلاح قانون انتخابات به خبرآنلاین گفت متاسفانه از سال ۹۵ تا کنون موفق نشدیم این قانون را به شکل مناسب تری تنطیم کنیم و در نهایت دولت لایحه نداد و به صورت طرح در کمیسیون آمد. با اینکه دولت علاقه مند بود ولی خُب تاخیر داشت، من در سال ۹۶ و در زمانی که آقای رحمانی فضلی وزیر کشور بودند به ایشان یادآوری کردم در حالی که سیاست های کلی به شما ابلاغ شده است چرا آن را اصلاح نمی کنید؟ ایشان گفتند مشغول اینکار هستیم ولی نشان به آن نشان که تا سال ۱۴۰۰ اصلاحیه انجام نگرفت.

وی با بیان اینکه اصلاحیه کار ساده ای نیست ولی با توجه به اینکه سیاست های آن تبیین شده بود، می توانستیم قانون جامع مفیدی را تنظیم بکنیم افزود: از نکات مهمی که در قانون اول به آن توجه نشده و اینبار هم توجه به آن نشد، موضوع حوزه های چند نماینده است، ما در حدود ۱۷۴ حوزه داریم که در این حوزه ها یک نماینده برای مجلس انتخاب می شود که اینها به لحاظ انتخاباتی مشکلی ندارند (منظور من از منظر سیاسی و...نیست) اما برای حوزه هایی که دو تا ۶ نماینده برای مراکز استان ها داشتند و بوِیژه تهران که دارای ۳۰ نماینده است متاسفانه در این طرح اخیر تصمیم گیری درستی انجام نگرفت. لایحه دولت آقای رئیسی هم آماده نشد، دولت ایشان در این دوسال موفق به آماده کردن لایحه نشد که البته می تواند ضعف بنیه کارشناسی را علت این امر دانست ،وقتی دولت لایحه ای ارائه نکرد نمایندگان در قالب طرح به بررسی این موضوع پرداختند و طبیعی است که بطور کلی نمایندگان علاقه‌مند هستند آنچه تصویب می شود تاحدود زیادی متوجه منافع آنها هم باشد. نمایندگان موجود ذی‌نفع هستند و سعی می کنند رای خود را طوری دهند که به ضررشان نباشد و این امری است که بطور طبیعی اتفاق می افتد. میرسلیم معتقد است منهای بخش انتخابات تناسبی که برای تهران پیش بینی شده بقیه موارد از بخش های خوبی برخوردار است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید