در این مطلب شاهد تصویری از دیدار سیدحسن خمینی با فیدل کاسترو در پایتخت کوبا در سال ۱۳۷۹ خواهید بود.

عکس دیده نشده از نوه امام خمینی در کنار فیدل کاسترو + عکس

به گزارش سلام نو، سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود درباره این سفر نوشـت: دو روز آنجا بودم. در این مدت پنج بار ایشان ( فیدل کاسترو) را دیدم. یک راهپیمایی ملی داشتند که علیه آمریکا بود و همراه او در آن شرکت کردیم و بعد از راهپیمایی به دفترش رفتم و تا یکی دو ساعتی از طریق تلویزیون تصاویر راهپیمایی را تماشا کردیم، خوش سخن بود و از هر دری حرف می‌زد و معلوم بود که پر مطالعه است.

آخرالامر هم بر خلاف سنت خودش که به هیچ سفارت‌خانه‌ای نمی‌رفت، شام را به سفارت ایران در کوبا آمد. احترام به امام در همه حرکات و سکناتش مشهود بود. کاسترو را بسیار آدم با شخصیتی یافتم. کمبود شخصیت نداشت. در راه رفتن به راهپیمایی سوار بر یک ماشین جیپ روباز شدیم. از کنار مغازه‌ها و مردم بی‌تفاوت عبور می‌کردیم. به قدرت خود و مردمش باور داشت. اصلاً احساس نمی‌کردم از آمریکا و تهدیدهایش می‌ترسد. به باورهایش اعتقاد داشت.

سید حسن خمینی در کنار فیدل کاسترو / عکس

در صحبت طولانی از اسلام پرسید و بعد از اینکه ما به کلیسای شهر هاوانا رفتیم و من در آنجا از خدا و نیاز انسان‌ها به خدا سخن گفتم، در اولین دیدارمان گفت ما با کاتولیک‌ها مخالفیم چون آنها طرفدار سرمایه‌داران‌اند و با دین مشکل نداریم. در سراسر کوبا عکسی از او بر دیوارها نبود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید