عبدالحسین خسروپناه‌دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: طرح آمریکا غارت انرژی منطقه است؛ عربستان امروز این را فهمیده و به سمت چین به عنوان واسطه برای برقراری روابط با ایران رفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اگر انقلاب صورت نمی‌گرفت، خوزستان و کردستان هم مانند بحرین از ایران جدا می‌شدند

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران از بعد پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای هیچ کشوری سابقه نداشته و ندارد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه‌دزفولی چهارشنبه شب در یادواره ۴۴ شهید گلستانی کربلای یک و آزادسازی مهران و سالگرد شهادت سردار جاویدالاثر شهید محمدرضا عسگری در حسینیه‌ عاشقان ثارالله سپاه نینوا در گرگان اظهار کرد: دشمنان و در راس آن استکبار جهانی انواع تحریم‌ها از جمله دارو، غذا، سلاح و غیره را علیه ما انجام دادند.

وی بیان کرد: اگر کشوری مانند ترکیه در یک دهم این تحریم‌ها قرار می‌گرفت، کمتر از یک هفته دوام می‌آورد.

وی یادآور شد: دشمن حتی دانشگاه‌هایی مانند شهید بهشتی و شریف ایران را تحریم کرد تا اساتید و دانشجویان نتوانند کار کنند اما آنان توانستند با تکیه بر دانش بومی به فناوری‌های نانو، هسته‌ای، بیوتکنولوژی و مدارج علمی دست یابند و ایران را جزو کشورهای برتر جهان قرار دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: دشمنان از قبل پیروزی انقلاب اسلامی سعی در تجزیه ایران داشتند و این طرح‌ها را بارها مطرح کرده بودند و اگر امام خمینی (ره) ۲ سال دیرتر انقلاب می‌کرد، خوزستان و کردستان همچون بحرین در زمان پهلوی دوم از ایران جدا می‌شد.

خسروپناه‌دزفولی افزود: این طرح آمریکا برای به تاراج و غارت بردن انرژی منطقه بود و عربستان سعودی امروز این موضوع را فهمیده و به سمت چین به عنوان واسطه برای برقراری روابط با ایران رفته است.

وی ادامه داد: بعد انقلاب و ناامیدی دشمن از تجزیه ایران، منافقین کوردل مسوولان قوای مختلف را برای نابودی انقلاب ترور کردند تا روند این نظام و انقلاب مختل شود، اما موفق نشدند و در کودتای نوژه برای به شهادت رساندن امام راحل توفیقی کسب نکردند و بعد از آن به سمت جنگ تحمیلی که در واقع جنگ جهانی سوم بود، رفتند.

وی تصریح کرد: در جنگ نیز در کنار موثر بودن رهبری‌های امام راحل و ادامه آن مسیر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، اراده و رزقی که خداوند به شهدا داده بود، تاثیرگذاری بالایی داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما به عنوان افراد عادی از این رزق خداوند غافل هستیم، اما شهدا لحظه به لحظه تجلی خداوند را بر سر ما ارزانی می‌کنند.

خسروپناه‌دزفولی بیان کرد: متاسفانه مسیر و سبک زندگی ما تغییر کرده و باورهایمان عوض شده، اما اگر دل‌هایمان در مسیر ارتباط با خدا صاف باشد، شهدا همواره مشکلاتمان را حل می‌کنند.

وی با بیان این که پس از گرفتن مسوولیت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش کردیم تا کارهای برزمین مانده در بخش‌های مختلف از دوستان گذشته را به سرانجام برسانیم، اضافه کرد: در این مسیر دوستانی که پیشتر این مسیر را دنبال می‌کردند، دم از به نتیجه نرسیدن و تلاش بیهوده کردن می‌زدند.

وی خاطرنشان کرد: ما در این مسیر برای هر کاری به شهدایی همچون حاج‌قاسم سلیمانی، فخری‌زاده‌ها و چمران‌ها که از گذشته به آنها ارادت و دلبستگی خاصی داشتیم متوسل می‌شدیم (هر چند از گذشته توسلات ما وجود داشت، اما در این امور توسلات بیشتر می‌شد) کارها به خوبی پبش می‌رفت و به نتیجه می‌رسد و آن دوستان در تعجب بودند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این به ثمر رسیدن بدون شک بر اثر دادن رزق ویژه خدا به شهدا برای تصرف و تشرف بر کشور بوده است.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید