شادمهر عقیلی خواننده که چندین سال از ایران مهاجرت کرده ویدیویی از کنسرت‌اخیرش منتشر شده که صدای او خیلی به صدای ابی خواننده شباهت داشت مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

تغییر صدا شادمهر عقیلی به ابی + فیلم

به گزارش سلام نو، شادمهر عقیلی متولد 7 بهمن 1351 در تهران خواننده ، آهنگساز و ترانه سرا است تا هنرستان موسیقی تحصیل کرد.

شادمهر عقیلی سپس وارد آهنگسازی موسیقی بی کلام شد و از سال 1377 با آلبوم «مسافر» سر زبان ها افتاد و حالا در آمریکا زندگی می کند .

شادمهر عقیلی در خانواده 7 نفره با سه برادر بنام های حمید ، محمدتقی ، محمدعلی و یک خواهر بنام پروین بزرگ شد ، مادرش عاصفه و پدرش علیقلی در 20 سالگی اش فوت کردند دو برادرش هم به ترتیب یکی در حین خدمت سربازی ، یکی در زلزله رودبار 1369 و دیگری در سال 1392 فوت کردند.

شادمهر عقیلی سال 1375 وقتی 25 ساله بود بعنوان آهنگساز شروع به ساخت قطعات بی کلامی بنام «معبود» ، «فصل آشنایی» و «گل گندم» کرد که بعدا تبدیل به آلبوم بهارمن شد این آلبوم را 800 هزار تومان آن زمان به شرکت طنین فروخت تا اینکه مدتی بعد بعنوان آهنگساز کارمزدی وارد صدا و سیما شد.

شادمهر عقیلی مدتی با علیرضا عصار وارد همکاری شد تا اینکه تصمیم گرفت خودش بخواند که بعد از چند ماه تلاش آلبوم «مسافر» را در سال 1377 وقتی 26 ساله بود منتشر کرد.

این آلبوم با استقبال زیادی مواجه شد تا یکسال بعد در سال 1378 سومین آلبوم او بنام «دهاتی» پرفروش ترین آلبوم تاریخ موسیقی بعد از انقلاب 1357 لقب گرفت گفته می شود آلبوم دهاتی در آن زمان بیش از 10 میلیون نسخه فروش کرد .

شادمهر عقیلی خواننده پرآوازه سال 1381 وقتی 30 ساله بود زندگی اش را جمع کرد و برای همیشه ایران را ابتدا به مقصد کانادا ترک کرد.

او سپس به آمریکا رفت و چند ماه بعد آلبوم «خیالی نیست» را آنجا منتشر کرد.

شادمهر عقیلی سال 1390 وقتی 39 ساله بود با یک دختر فیلیپینی الاصل بنام ملیسا میامسا ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک دختر بنام ملینا می باشد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید