در سکوت مدیران میراث فرهنگی ، محوطه تاریخی کاله حسین آباد (مرتع للمرز و حسین آباد)، به وسیله پتروشیمی میانکاله تخریب شد.

محوطه تاریخی در محل احداث پتروشیمی میانکاله تخریب شد!
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، محوطه تاریخی کاله حسین آباد(مرتع للمرز و حسین آباد)، به وسیله پتروشیمی میانکاله در سکوت مدیران میراث فرهنگی تخریب شد. 

در محل احداث پتروشیمی میانکاله در مرتع حسین آباد و للمرز، تکه‌های از سفال مشاهده شده است. در آن منطقه قسمت‌های نسبتاً تپه مانند که دارای پستی بلندی‌های  غیر طبیعی است که به نظر نشانه وجود یک تمدن شهرنشینی تاریخی بوده است.

در این میان نشانه‌هایی از حفاری غیرمجاز در برخی نقاط دیده می‌شود. چوپان‌ها و مردم بومی معتقد هستند که یک محوطه باستانی در مرتع وجود دارد. میزان قابل توجهی از مردم با شروع فعالیت پتروشیمی در مرتع مطمئن بودند که گروهی به بهانه پتروشیمی می‌خواهند گنج محوطه باستانی کاله را از زیر زمین  بیرون بیاورند.

این محوطه شناسایی شده چندین بار توسط کارشناسان میراث فرهنگی مازندران و بهشهر جستجو شده است و به مردم برای حفاظت و جلوگیری از حفاری غیر مجاز هشدار داده شد، اما  به یکباره چرا مدیران میراث برای  تصرف این محوطه باستانی کاووش نشده به پروژه پتروشیمی  مجوز دادند جای سوال دارد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید