کشف چندین مقبره‌ی باستانی و شش مجسمه سنگی در زیلینگول لیگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین رسانه ای شده است.

پیدا شدن مجسمه‌های سنگی عجیب در مغولستان + عکس

به گزارش سلام نو، مقبره‌های باستانی کشف‌شده در آباگ بَنِر اندازه‌های مختلفی دارند، از جمله مقبره بزرگی که بیش از ۱۰ متر است. تصور می‌شود شش مجسمه سنگی کشف‌شده در این مقبره‌ها، اشیای قربانی یا همان نذورات باشند.

یکی از این شش مجسمه نسبتاً دست‌نخورده باقی مانده است، سر آن رو به غرب و پاها رو به شرق است. به پنج مجسمه‌ی دیگر درجاتی از آسیب وارد شده و بیشتر آن‌ها به صورت قائم و تا حدی مدفون هستند.

کشف مجسمه‌های سنگی رازآلود در مغولستان,مسجمه در مغولستان

یافته‌ی جدید نسبتاً نزدیک مکان دیگری است که در دهه ۱۹۷۰ در آباگ بَنِر شمالی کشف شد و شامل تعداد زیادی مقبره سنگی و مجسمه‌های سنگی میشد.

چِن هایفِنگ، متصدی موزه‌ی آباگا گفته است مجسمه‌های تازه کشف‌شده دارای اشکال منحصر به فردی هستند و متعلق به خانواده‌ی یکسانی از مجسمه‌های سنگی کشف شده در دهه ۱۹۷۰ هستند.

کشف مجسمه‌های سنگی رازآلود در مغولستان,مسجمه در مغولستان

این کشف جدید نه تنها به تعداد پیکره‌های سنگی موجود در آباگ بَنِر می‌افزاید، بلکه منبع گرانبهایی برای مطالعه در باب توسعه گروه‌های قومی در شمال چین و همان نوع مجسمه‌های سنگی است که در اوراسیا توزیع شدند.

کشف مجسمه‌های سنگی رازآلود در مغولستان,مسجمه در مغولستان

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید