سخنگوی وزارت خارجه گفت: صیه ما به مقامات فرانسه این است که صدای معترضان را بشنوند و از به کارگیری خشونت مفرط و غیر ضروری اجتناب کنند و به خواسته‌های قانونی معترضان توجه کنند و خود به توصیه‌هایی که به دیگران معمولاً در موارد مختلف مطرح می‌کنند، عمل کنند.

کنعانی: امیرعبداللهیان به باکو می‌رود/ مقامات فرانسه از به کارگیری خشونت مفرط و غیر ضروری اجتناب کنند
ناصر کنعانی در نشست خبری این هفته خود با بیان این که در این جنایت حدود ۲۹۸ نفر به شهادت رسیدند و ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال نیز به شهادت رسیدند، گفت: آمریکایی‌ها هیچ گاه به خاطر این جنایت عذر خواهی نکردند. وی یاد شهدای این اقدام جنایتکارانه را گرامی داشت.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران مبتنی بر رصد تحولات بین‌المللی، تحولات فرانسه را نیز با دقت دنبال می‌کند، گفت: ما موضع رسمی و شفاف خود را در این ارتباط اعلام کردیم.

وی گفت: توصیه ما به مقامات فرانسه این است که صدای معترضان را بشنوند و از به کارگیری خشونت مفرط و غیر ضروری اجتناب کنند و به خواسته‌های قانونی معترضان توجه کنند و خود به توصیه‌هایی که به دیگران معمولاً در موارد مختلف مطرح می‌کنند، عمل کنند.

کنعانی گفت: وزیر امور خارجه ایران در راس هیأتی برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به آذربایجان سفر می‌کند.

وی گفت: وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به آذربایجان برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و رایزنی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکومیت حملات شب گذشته رژیم صهیونسیتی به شهر جنین در کرانه باختری گفت: از سازمان همکاری اسلامی و جامعه جهانی انتظار می‌رود در مورد محکومیت و برخورد با جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی به صورت جدی و موثر عمل کند.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: انتخاب سفرای ایران در دو کشور فرانسه و انگلیس در دستور کار قرار دارد و در مقطع زمانی خود در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: انجام اقدامات لازم در این زمینه در دستور کار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که به زودی سفارت و سرکنسولگری عربستان در تهران و مشهد بازگشایی می‌شود، گفت: زمان دقیق این موضوع باید از سوی مقامات سعودی اعلام شود.

کنعانی همچنین در مورد زمان سفر رئیس‌جمهور به عربستان گفت: هنوز زمان و تاریخی برای سفر رئیس جمهور به عربستان مشخص نشده است.

وی ادامه داد: در چارچوب روابط دو کشور و پیشرفت این روابط، برای سفر مقامات عالی دو کشور به عربستان و ایران برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید