اصلاحیه دستورالعمل «تسهیلات قرض الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن برای متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر» برای اجرا به پنج بانک عامل مسکن، صادرات ایران، ملت، تجارت و پست بانک ابلاغ شد.

دریافت وام فوری یکروزه با سند ملکی | دریافت وام ۲۰۰ میلیونی از این ۵ بانک بدون نیاز به سپرده

به گزارش سلام نو، وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به برقراری ارتباط با سامانه وزارت مسکن به منظور استعلام سوابق متقاضیان این تسهیلات توسط بانکها گفت: به موجب جزء ۳، بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری مقرر شده است به متقاضیانی که فرزند سوم یا بیشتر آنها از ۱۳۹۹/۱/۱ به بعد متولد می شود، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه، خرید یا ساخت مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود.

وی با اشاره به اصلاح شرایط بهره مندی از تسهیلات مذکور عنوان کرد:‌ از جمله مواردی که حسب مقررات بانک های عامل می‌باید کنترل می‌کردند، فرم (ج) متقاضی بود بدین معناکه استفاده یا عدم استفاده متقاضی از امکانات دولتی، زمین، تسهیلات یارانه‌ای را بررسی می کردند. اما باتوجه به اینکه روح حاکم بر قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بر فرزندآوری تشویق و تأکید دارد لذا در بانک مرکزی به این نتیجه رسیدیم که برای دریافت این تسهیلات این بند حذف شود و دستورالعمل مربوطه اصلاح و روز چهارشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ به شبکه بانکی ابلاغ شد.

حابی افزود: برای مثال ممکن است فرم (ج) متقاضی قرمز باشد و از تسهیلات یارانه ای و امکانات دولتی استفاده کرده باشد اما به هر دلیلی ملکی را که در اختیارش بوده را به فروش رسانده باشد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: براین اساس بانکها تنها دو موضوع از سه موضوعی را که برای احراز فاقدین مسکن کنترل می کنند را درباره این تسهیلات مورد ارزیابی قرار می دهند. نکته اول اینکه در سامانه جامع حمایتی وزارت راه و شهرسازی که لینک آن را در اختیار بانک های عامل قرار گرفته است، وضعیت کنونی مالکیت متقاضی را بررسی می کنند، بدین معناکه در حال حاضر ملکی به نام فرد هست یا خیر. دومین نکته استعلام از سامانه سمات بانک مرکزی است که مشخص می کند فرد دارای تسهیلات فعال مسکن یا جعاله است یا خیر.

وی ادامه داد: لذا در صورتی که متقاضی ملکی به نام خود و تسهیلات فعال جعاله و مسکن نداشته باشد، بانک عامل می تواند نسبت به تشکیل پرونده در این باره اقدام کند.

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی پنج بانک ملت، صادرات، تجارت، پست بانک و مسکن به عنوان بانک های عامل این تسهیلات تعیین شدند و متقاضیان می توانند با مراجعه مستقیم به شعب این بانکها از تسهیلات یاد شده بهره مند شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید