در پی بحران واگنر در روسیهف ارتش اوکراین توانست حملات خود را علیه مواضع ارتش روسیه در مناطق مختلف تشدید کند.

حمله اوکراین به مواضع ارتش روسیه در باخموت
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، در بحبوحه بحران واگنر در روسیه ارتش اوکراین در صدد بود تا با استفاده از تمرکز مسکو بر تحولات یکی دو روز گذشته حملات خود را علیه مواضع ارتش روسیه در مناطق مختلف تشدید کند و بتواند در این مناطق پیشروی کند.

با این حال، وزارت دفاع روسیه امروز یک شنبه اعلام کرد که موفق شده 10 حمله ارتش اوکراین در منطقه باخموت را طی شبانه روز گذشته دفع کند.

پیش از این رسانه‌های روسی گزارش دادند که نیروهای اوکراینی ضد حملاتی را نیز در زاپروژیا و خرسون ترتیب داده بودند که این عملیاتها نیز به شکست انجامیده است.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، علی‌رغم اوضاع پرتنش در شماری از مناطق روسیه در پی شورش واگنر طی 48 ساعت گذشته، این اوضاع بر کارایی رزمی نظامیان روسیه در اوکراین تأثیری نگذاشت.

بر اساس این گزارشها، نیروهای مسلح روسیه با موفقیت تلاش ارتش اوکراین برای راه‌اندازی یک حمله در مناطق ژربیانک، پیاتیخاتک و رابوتینو در زاپروژیا را خنثی کرده‌اند.

در پی حمله ناکام روز گذشته ارتش اوکراین، تعدادی از نظامیان اوکراینی کشته و زخمی شدند و در حالیکه ارتش اوکراین سعی داشت زخمی‌ها و اجساد را از میدان نبرد خارج کند، مورد حمله توپخانه‌ای ارتش روسیه قرار گرفت و ناکام ماند.

در ناحیه رود آنتونوف منطقه خرسون، ارتش اوکراین نیروهای بیشتری را به سمت رود دنیپرو انتقال می‌دهند. این نیروها به طور فعال با توپخانه کار می‌کنند و از پهپادهای انتحاری کامیکازه در تعداد زیاد استفاده می‌کنند.

طبق این گزارش، علی‌رغم تلاش‌های ارتش اوکراین، ارتش روسیه تمامی تلاش‌ها برای حمله به مواضع روسیه را دفع کردند و تعداد زیادی از نظامیان اوکراین را کشتند.

در هفته‌های اخیر، ارتش اوکراین تبلیغات گسترده‌ای در زمینه ضدحمله به مواضع روسیه کرده است و بارها اعلام کرده که نیروهای اوکراینی در حال پیشروی هستند و تلاش دارند مناطق اوکراین را از روسیه بازپس بگیرند اما حتی مقام‌های ارشد این کشور به تشدید نبردها در مناطق جنوبی اوکراین اعتراف کرده‌اند و بسیاری از رسانه‌ها از شکست‌های پی در پی ارتش اوکراین در قبال روسیه خبر داده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید