۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 55445347

رافائل سیلوا با باشگاه استقلال قراردادش را فسخ کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ورزش سه،  در شرایطی که استقلال امروز و طی جلسه نکونام و کریمی وارد بازار نقل و انتقالات شده بود، اما رافائل سیلوا، مدافع برزیلی باشگاه استقلال که یکی از ارکان قهرمانی این تیم در زمان حضور فرهاد مجیدی به شمار می‌رفت، قرارداد خودش را بعد از ارسال سه مرحله هشدار، با این باشگاه فسخ کرد.

در حالی که پیش از این گفته شده بود مطالبات بازیکنان خارجی استقلال پرداخت شده و با تاکید جواد نکونام این باشگاه به دنبال حفظ یامگای فرانسوی و سیلوای برزیلی است، ما مدافع آبی پوشان در سه مقطع و طبق قانون، نوتیس یا هشدار مربوط به دریافت مطالبات خودش را به باشگاه استقلال ارسال کرد اما با توجه به عدم دریافت نزدیک به ۷۰% از مبلغ قرارداد، توانست طبق قانون نسبت به فسخ یک طرفه قراردادش اقدام کند.

امروز اخبار متفاوت و بعضا متناقضی در خصوص رقم مورد ادعای سیلوا یا میزان بدهی باشگاه استقلال به این بازیکن منتشر شد که باید مورد ارزیابی دقیق تری قرار بگیرد.

شوک به استقلال در شروع فصل نقل‌وانتقالات!

سیلوا با قراردادی 300 هزار دلاری به مدت یک نیم فصل و در زمان حضور فرهاد مجیدی به استقلال پیوست که کل مبلغ قرارداد را در فصل قهرمانی دریافت کرد. در پایان لیگ بیست و یکم، باشگاه استقلال قرارداد مدافع موفق برزیلی را به مدت دو فصل دیگر و به مبلغ 1 میلیون دلار (هر فصل 500 هزار دلار) تمدید کرد که با محاسبه دلار 28 هزار تومانی در آن مقطع، حدود 14 میلیارد تومان برای هر فصل و رقم قابل قبولی بود.

حالا فصل اول قرارداد سیلوا و استقلال به پایان رسیده و این بازیکن حدود 350 هزار دلار از مطالبات این فصل خودش را دریافت نکرده که طبیعتا بعد از ارسال سه مرحله هشدار یا نوتیس رسمی، می‌توانست به صورت قانونی جهت فسخ قرارداد اقدام کند و بدون تردید مبلغ 350 هزار دلار حداقل از باشگاه استقلال طلبکار است.

شوک به استقلال در شروع فصل نقل‌وانتقالات!

اما ماجرای طلب 900 هزار دلاری سیلوا که مطرح می‌شود ارتباطی به جریمه عدم پرداخت دستمزد یا پاداش‌های فصل گذشته ندارد. یک فصل دیگر از قرارداد باشگاه استقلال و سیلوا باقی مانده، فصلی که با توجه به فسخ صورت گرفته، احتمالا با جدایی مدافع برزیلی از جمع آبی پوشان رقم خواهد خورد.

سیلوا تنها در صورتی می تواند مبلغ 500 هزار دلار فصل بعد را نیز از استقلال دریافت کند که به هیچ تیم دیگری نپیوندد یا به باشگاهی برود که مبلغ کمتری به وی پرداخت کند که در این صورت ما به تفاوت بین قرارداد استقلال و باشگاه جدیدش را می تواند مطالبه کند.

این همان اتفاقی است که در قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران رخ داد. فدراسیون دستمزد مربی بلژیکی را به موقع پرداخت نکرد و ویلموتس با این وجود که سه سال در خانه نشست توانست کل مبلغ قراراداد سه ساله با ایران را درخواست کند و حکم مورد نظرش را به دست بیاورد اما موضوع سیلوا بعید است که مشابه این پرونده باشد، چرا که مدافع برزیلی طبیعتا به پایان دوره بازیگری خودش نرسیده و همچنان مایل است به فوتبالش ادامه دهد.

شوک به استقلال در شروع فصل نقل‌وانتقالات!

تا زمانی که سیلوا مقصد خودش را مشخص نکرده و قرارداد جدیدی را به امضا نرسانده باشد، نمی‌توان در خصوص طلب دقیق این بازیکن از استقلال ادعایی را مطرح کرد. فعلا همان طلب 350 هزار دلار مربوط به فصل اخیر قطعی است و میزان درخواست احتمالی سیلوا از استقلال در مورد فصل آینده، بر اساس قراردادی که احتمالا با باشگاه جدید خودش به امضاء خواهد رساند، مشخص می‌شود. البته این در شرایطی است که جدایی او قطعی تلقی شود و آبی‌ها با این بازیکن به توافق نهایی دست پیدا نکنند.

پ
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید