سید کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص تصمیم مجلس به استیضاح وزیر کشور گفت که این تصمیم پابرجاست و باید با صادر کننده بخشنامه برخورد شود.

شرط مجلس برای لغو استیضاح وزیر کشور چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از دیده‌بان ایران؛ در جریان نشست علنی امروز مجلس احمد وحیدی، وزیر کشور، که برای بررسی بخشنامه اخیر معاونت سیاسی این وزارتخانه به مجلس آمده بود، در بدو ورود مورد انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس قرار گرفت.

در بخشنامه اخیر وزارت کشور آمده است که به موجب قرار داشتن در سال منتج به انتخابات مجلس، استانداران، فرمانداران و بخشداران دیگر نباید تعاملی با نمایندگان مجلس یازدهم داشته باشند.

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس در پاسخ به اینکه آیا با توضیحات امروز وزیر کشور، نمایندگان همچنان تصمیم به استیضاح این وزیر دارند، به سایت دیده‌بان ایران گفت: «درمورد یک بی‌تدبیری در ابلاغ این بخشنامه صورت گرفته و اینکه این بخشنامه بی‌وقت و بدون رعایت احترام به مجلس بوده، هیچ شکی نیست. مجلس هم پای آن ایستاده و طرف حساب ما وزیر است. بنابراین این استیضاح پابرجاست.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: «وزیر کشور توضیحاتی ارائه دادند که با این توضیحات اصل قضیه منتفی نمی‌شود و باید برخورد لازم با صادرکننده بخش‌نامه صورت گیرد. حداقل‌ترین برخورد هم عزل معاون سیاسی است. اگر این کار صورت نگیرد قطعا مجلس اقداماتی در پیش خواهد گرفت.»

حسینی در پاسخ به این پرسش که وزیر کشور از این بخشنامه دفاع کرد یا خیر، به دیده بان ایران گفت: «ایشان نسبت به صدور این بخشنامه اعلام بی‌اطلاعی کردند و از اصل قضیه هم دفاع نکردند. در مجموع وزیر قائل به نادرستی کار بودند. حال اینکه معاون سیاسی را عزل کنند یا خیر، تصمیم با خودشان است.»

وی درخصوص اینکه آیا استیضاح وزیر کشور به عزل معاون سیاسی وی بستگی خواهد داشت، گفت: «بستگی ندارد ولی قطعا در کاهش تعداد امضا تاثیر مثبت می‌گذارد.»

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید