سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: اراده دولت سیزدهم برای بازارسازی‌های جدید صادراتی است.

 افزایش صادرات نفت ایران با سفر رئیسی به ونزوئلا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت با اشاره به سفر رئیس جمهوری به کشورهای حوزه آمریکای لاتین، گفت: اراده دولت سیزدهم برای بازارسازی‌های جدید صادراتی است و آمریکای لاتین یکی از برنامه‌ها برای صادرات کالای ایرانی محسوب می‌شود.

«سید روح اله لطیفی» با بیان اینکه افزایش صادرات محصولات ایرانی اتفاق بسیار خوبی برای کشور است، اظهار داشت: محصولات غذایی، لوازم الکترونیکی لوازم خانگی و به طور کلی مجموعه‌ای از محصولات ایرانی سیاستی راهبردی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با توسعه روابط و تبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای جهان تحت نام ایران تولیدات به صورت مستقیم در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در زمینه خدمات فنی و مهندسی دستاورد بزرگی داشتیم که می‌تواند به بازسازی و احیای پالایشگاه‌ها با محوریت ونزوئلا کمک کند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت با بیان اینکه توانمندی ساخت، احیا و بهره‌برداری این فضاها در دستور کار قرار داده شده است، گفت: اقتصاد این کشورها رو به بهبود است و این بهبود با این سیاست دولت سیزدهم مبنی بر حذف دلار و اقتصاد تهاتری همخوانی دارد.

لطیفی با بیان اینکه می‌توان نیازهای کشور را از این منطقه با قابلیت کشت فراسرزمینی تأمین کرد، اظهار داشت: ونزوئلا در تجهیزات فضانوردی و کوبا در محصولات دارویی و پزشکی پیشرفت داشته است که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و بسیاری از محصولات مورد نیاز این کشورها را صادر کردیم.

وی با بیان اینکه تجارت ایران با کوبا و نیکاراگوئه در دهه اخیر بسیار اندک بوده است، خاطرنشان کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی فتح بابی برای ورود سایر محصولات و تولیدات ایرانی است و امیدواریم این اتفاقات باعث شود.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت با بیان اینکه حضور رئیس جمهوری در آمریکای لاتین نشانه اراده سیاسی برای ورود همه جانبه به این بازارهای جدید و این منطقه است، تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم سطح همکاری‌ها با این سفر چند برابر افزایش پیدا خواهد کرد و علاوه بر تجارت صادرات روزانه نفت نیز رشد خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید