عباس علی‌آبادی با رای نمایندگان مجلس وزیر صمت شد.

عباس علی‌آبادی به عنوان  وزیر صمت انتخاب شد
 به گزارش سلام نو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز؛ سه شنبه 23 خرداد 1402 بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت(صمت) را در دستور کار قراردادند. با توجه به این که سیدابراهیم رییسی روز گذشته سفر خود را به چند کشور آمریکای لاتین آغاز کرده است، جلسه بررسی صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بنا به درخواست معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و با تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز بدون حضور رئیس جمهور و با حضور معاون اول دولت و ریاست محمدباقر قالیباف تشکیل شد.
اظهارات موافقان و مخالفان
سیدغنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت علی‌آبادی به عنوان مخالف گفت که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ای برای توجه به مناطق محروم ندارد، سوال این است آیا قرار است همچنان شرکت‌های بزرگ در مناطق محروم سرمایه‌ گذاری نکنند؟

وی با طرح این پرسش که برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای افزایش رایزن فرهنگی چیست؟ گفت: آیا شما با واردات خودرو مقابله می‌کنید؟ برنامه شما برای واردات خودروهای کارکرده چیست؟ شما برای تامین کالاهای داخلی و تولید داخل چه برنامه‌ای دارید؟ مردم به خصوص زوج‌های جوان در تامین کالاهای خانگی با مشکل مواجه هستند
مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان مخالف گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مدیری موفق در یک بنگاه بزرگ صنعتی است اما در کلید واژه‌هایی که در برنامه‌های خود تاکید داشته است نشان می‌دهد که تفکر ایشان شباهت زیادی با تفکر اقتصاد سرمایه داری دارد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی نسبت خود را با تفکر اقتصاد نئولیبرال مشخص کند. آیا برای مدیریت خود از صاحبان این تفکر و حلقه نیاوران بهره‌ خواهند برد؟ بنده راجع به ارز از ایشان سوال کردم و ایشان تاکید داشتند که نرخ ارز را به نرخ بازار آزاد تک نرخی خواهند کرد. سوال این است که با کدام بازار قرار است تک نرخی شود؟ تجربه رئیس کل سابق بانک مرکزی را فراموش نکنید.
اما حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق با بیان این‌که «وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه علمی و کارشناسی دارد»، گقت: علی‌ آبادی شجاع است و اهل رانت و باج دادن نیست.

وی تصریح کرد: آقای علی آبادی را چند سال است که می‌شناسم او دارای برنامه علمی و کارشناسی کوتاه، میان و بلند مدت است و افق دید وسیعی دارد. علی آبادی ریسک پذیری و خطر پذیری را در دستور کار دارد، او شجاع است و می‌تواند «نه» بگوید و اهل رانت و باج دادن نیست و عملیاتی کار می‌کند.
محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی هم به عنوان موافق گفت که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، آشنایی خوبی با بخش خصوصی دارد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید