اخیرا خبری مبنی بر استخدام یک نوجوان ۱۴ ساله در شرکت «اسپیس‌ایکس» توسط ایلان ماسک منتشر شده است.

مهندس ۱۴ ساله که توسط ایلان ماسک استخدام شد چه کسی است؟

به گزارش سلام نو و به نقل از دِسان، «ایلان ماسک»(Elon Musk) میلیاردر حوزه فناوری، یک نوجوان ۱۴ ساله را که به زودی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود، به عنوان مهندس شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) استخدام کرده است! اما این نوجوان کیست و چرا ماسک تصمیم گرفته تا او را در شرکت خود استخدام کند؟

«کایران کوازی»(Kairan Quazi) در ۲۷ ژانویه ۲۰۰۹ در سن‌فرانسیسکو به دنیا آمد و تنها چند ماه پس از تولدش، نشانه‌هایی از هوش را نشان داد. او تنها دو سال داشت که پدر و مادرش متوجه شدند والدین یک اعجوبه هستند.

«جولیا» مادر کایران، از اخلاق عجیب کودکی او صحبت کرده است. به عنوان مثال، اگر جولیا برای کایران کتاب می‌خواند و خواندن را متوقف می‌کرد، او عصبانی می‌شد و فقط با گوش دادن به رادیو عمومی ملی مشهور به «ان‌پی‌آر»(NPR) می‌توانست آرام شود.

کایران در دو سالگی، از جمله‌های کامل استفاده می‌کرد و پزشکان پیشنهاد کردند که با توجه به هوش فکری و عاطفی بالای کایران، بهتر است بلافاصله دوره پیش‌دبستانی را شروع کند. کایران می‌گوید: فکر می‌کنم تا کلاس سوم، معلمان، والدین و پزشک من متوجه شدند که آموزش معمولی برای توانایی‌های یادگیری تصاعدی من مناسب نیست.

کایران در هفت سالگی، یادگیری برنامه‌نویسی پایتون را در آکادمی کدنویسی «یانگ‌وانکس»(YoungWonks) آغاز کرد. او در ۱۰ سالگی، در «کالج لاس پوزیتاس»(Las Positas College) کالیفرنیا ثبت نام کرد و به جوان‌ترین دانش‌آموز این موسسه تبدیل شد. همچنین، کایران یک دوره کارآموزی را در سازمان پژوهشی «اینتل لبز»(Intel Labs) به عنوان همکار تحقیقاتی هوش مصنوعی پشت سر گذاشت.

کایران که با شخصیت کلیدی سریال «شلدون جوان»(Young Sheldon) مقایسه می‌شود، در ۱۱ سالگی در «دانشگاه سانتا کلارا»(Santa Clara University) ثبت نام کرد. کایران در ۱۷ ژوئن قرار است در رشته علوم و مهندسی رایانه فارغ‌التحصیل شود.

کایران در حال حاضر به عنوان مهندس نرم‌افزار در گروه ماهواره «استارلینک»(Starlink) شرکت اسپیس‌ایکس استخدام شده است و کار او از ماه آینده آغاز خواهد شد. کایران در مصاحبه با روزنامه «سیاتل تایمز» گفت: من واقعا برای این فصل جدید زندگی‌ام هیجان‌زده هستم.

کایران در ماه ژوئیه به همراه مادرش جولیا از شهر پلیزانتون ایالت کالیفرنیا به ایالت واشنگتن نقل مکان خواهد کرد تا در آنجا با گروه استارلینک در ردموند کار کند.

کایران می‌گوید که دوران تحصیل در دانشگاه، شادترین سال‌های زندگی او بوده‌اند. کایران خاطرنشان کرد به رغم اینکه سال‌ها از همکلاسی‌های خود در دانشگاه سانتا کلارا کوچکتر است، او و بقیه خیلی زود به آن عادت کردند.

با وجود ابراز نگرانی برخی افراد در مورد اینکه کایران دوران کودکی مناسبی را تجربه نمی‌کند، این نوجوان ۱۴ ساله توضیح داد که احساس می‌کند این بهترین شرایط برای او است. وی افزود: فکر می‌کنم یک طرز فکر متعارف وجود دارد مبنی بر اینکه من دوران کودکی را از دست می‌دهم اما تصور نمی‌کنم این درست باشد. چنین طرز فکری باعث می‌شد من در حال حاضر از دبیرستان فارغ‌التحصیل شوم و این منطقی نبود زیرا من اکنون قرار است به عنوان یک مهندس نرم‌افزار به اسپیس‌ایکس بپیوندم. فکر نمی‌کنم منطقی باشد که من در چنین دامی بیفتم یا کسی که توانایی‌هایش فراتر از آن است، به دام بیفتد.

کایران به آرزوی بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه که چندین سال از او بزرگ‌تر هستند، رسیده و پیش از فارغ التحصیلی خود، یک شغل رویایی را در اسپیس‌ایکس به دست آورده است. او اکنون جوان‌ترین شخصی است که به خاطر نبوغ برجسته خود، در اسپیس‌ایکس حضور می‌یابد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۸
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید