در تصویر اینفوگرافی زیر به معرفی ۵ کشوری که بیشترین میزان دی اکسید کربن را تولید می کنند، پرداخته‌ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

بیشترین حجم آلودگی هوا مربوط به کدام کشورهاست؟ + عکس

به گزارش سلام نو و بر اساس اعلام سایت «Investopedia»، غلظت گازهای گلخانه‌ای در سال گذشته رکورد جدیدی را برجا گذاشته و از سال ۲۰۱۰ به بعد، به بالاترین میزان خود رسیده است که این افزایش بی‌سابقه زنگ خطری برای همه جهان محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های سازمان ملل، چین، ایالات متحده آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشترین میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را دارند به طوری که این کشورها ۵۶ درصد از کل گازهای گلخانه‌ای جهان را تولید می‌کنند.

چین بزرگترین تولید کننده دی اکسید کربن است که مسئول یک چهارم کل انتشار جهانی این گاز است و انتشار کربن آن هنوز هم در حال افزایش است. این کشور به طور میانگین ۱۰۶۶۸ میلیون تن در سال تولید می‌کند. منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای در چین سوختن زغال‌سنگ است. حدود ۶۶ درصد از کل انرژی در چین به تنهایی از زغال‌سنگ به دست می‌آید.

آمریکا با انتشار ۴۷۱۳ میلیون تن در سال رتبه دوم را در این فهرست به خود اختصاص می‌دهد. بزرگ‌ترین منبع انتشار دی‌اکسید کربن در ایالات متحده به تولید برق، حمل‌ونقل و صنعت مربوط می‌شود.

هند با تولید ۲۴۴۲ میلیون تن در سال، سومین کشور بزرگ انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای در جهان است. منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای در چین سوختن زغال‌سنگ است.

روسیه با انتشار ۱۵۷۷ میلیون تن گازهای گلخانه‌ای چهارمین کشور بزرگ منتشرکننده این گازها در جهان است. روسیه یکی از بزرگ‌ترین ذخایر گاز طبیعی در جهان را دارد و این گاز تقریباً ۵۰ درصد کل انتشار گاز دی‌اکسید کربن را تشکیل می‌دهد. زغال‌سنگ نیز به طور گسترده در صنایع شیمیایی، سایر صنایع و برای تولید برق در روسیه استفاده می‌شود.

ژاپن با تولید ۱۵۷۷ میلیون تن در سال پنجمین کشور انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای در جهان است. این کشور تا حد زیادی به سوخت گاز طبیعی و زغال‌سنگ برای تولید برقِ جمعیت و صنایع مختلف متکی است.

اینفوگرافیک | کدام کشورها بیشترین میزان دی‌اکسیدکربن در جهان را تولید می‌کنند؟

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید