از شش فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت می توان کالابرگ الکترونیکی خرید.

از کدام فروشگاه‌ها می‌توان کالابرگ خرید؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، طرح کالابرگ الکترونیکی روز شنبه ۱۳ خرداد اجرایی شد، به زودی قرار است تمام دهک‌ها شامل افزایش یارانه شوند. در این طرح مبلغ یارانه نقدی به منظور حمایت از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی با شروطی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

خانوارها برای خرید کالا هیچ محدودیتی ندارند ولی از همه کارت‌های بانکی اعضای خانواده نمی توان برای این منظور استفاده کرد بلکه امکان خرید کالابرگ تنها از کارت‌های بانکی که به اسم سرپرست خانوار است وجود دارد چون اعتبار یارانه کالابرگ به سرپرست خانوار اختصاص یافته است بنابراین فرقی نمی کند که از کدام یک از کارت‌های بانکی سرپرست خانوار برای خرید کالابرگ استفاده شود.

نکته قابل توجه اینکه اعتبار یارانه کالابرگ به حساب سرپرست خانوار واریز نمی‌شود بلکه روی کد ملی او شارژ شده است به همین دلیل با هر کارت بانکی که متعلق به سرپرست باشد می‌توان خرید را انجام داد.

در واقع اگر هر یک از اعضای خانوارهای دهک اول تا سوم مبلغ ۳۲۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کنند، مبلغ ۸۰ هزار تومان دیگر در اعتبار یارانه آن‌ها شارژ می‌شود که با استفاده از این اعتبار می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، مرغ، تخم مرغ، پنیر سفید، شیر کم چرب پگاه، ماست کم چرب، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر و حبوبات را از هر نام و نشان تجاری انتخاب و خریداری کنند.

آیا می توان شارژ ۸۰ هزار تومانی را برداشت کرد؟

در این مرحله امکان برداشت نقدی شارژ ۸۰ هزار تومانی وجود ندارد و این اعتبار با این هدف به یارانه خانوارها اضافه شده که صرف خرید کالاهای اساسی شود.

به گفته معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شروطی برای استفاده از این اعتبار گذاشته شده تا جای ممکن هزینه‌ها به سمت خرید سبد برود و مردم به ویژه دهک‌های پایین از این سبد استفاده کنند. بنابر این امکان برداشت نقدی شارژ ۸۰ هزار تومانی وجود ندارد و صرفا به شرط خرید ۷۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی این مبلغ را می توان جهت خرید کالابرگ اختصاص داد.

در صورت عدم خرید کالابرگ و مواد غذایی اعتبار شارژ ۸۰ هزار تومانی همان ماه از بین می‌رود ولی ماه بعد مجددا به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به قوت خود باقی است و فرد هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را نقدی برداشت یا کالابرگ خریداری کند.

خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است و خانوارها می‌توانند به جای برداشت نقدی یا خرید کالابرگ، مبلغ یارانه خود را به شکل پس انداز در حساب نگه دارند تا با آن اقلام ضروری و مورد نیاز خانوار را تهیه کنند اما استفاده از اعتبار ۸۰ هزار تومانی مشروط به این است که ۳۲۰ هزار تومان از مبلغ ۴۸۰ هزار تومان صرف خرید کالای اساسی پیش‌بینی شده در این طرح شود.

از کدام فروشگاه‌ها می‌توان کالابرگ خرید؟

در حال حاضر شش فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت به این طرح ملی پیوسته‌ و به وزارت کار متصل شده‌اند و طبق اظهارات معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد این فروشگاه‌ها به ۸ فروشگاه افزایش یافته و امکان خرید از تمام شعب این فروشگاه‌ها برای مردم فراهم شده است.

خانوارها و متقاضیان خرید کالابرگ الکترونیکی برای اطلاع از اسامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نشانی آنها می‌توانند به سایت (شما) به نشانی https://shoma.sfara.ir مراجعه و یا از طریق نرم افزارهای مایکت، سیب و کافه بازار برنامه شما را دانلود و لیست فروشگاه‌ها را مشاهده کنند.

آیا امکان خرید اینترنتی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان خرید اینترنتی از فروشگاه مجازی فراهم نیست اما به زودی امکان خرید از فروشگاه مجازی متصل به سامانه شما فراهم خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید