۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 55442779

نکته مهم دیگر ظرفیت ماشین لباسشویی است. شما باید براساس تعداد اعضای خانواده و فضای خانه تصمیم بگیرید که چه ظرفیتی برایتان مناسب‌تر است. اگر جمعیت خانواده‌تان بالای ۵ نفر است ماشین لباسشویی بزرگ و اگر پایین ۵ نفر است، ماشین لباسشویی کوچک بخرید.

راهنمای خرید لباسشویی

لباسشویی یکی از وسایل برقی است که از سال‌ها قبل جایش را در خانه‌های ایرانی پیدا کرده است. هرچه زمان به جلو می‌رود، تکنولوژی‌های استفاده شده در این وسیله هم بیشتر می‌شود. این تکنولوژی‌ها می‌تواند شامل برنامه‌های شستشو، خشک‌کن و اتوکشی باشد. بنابراین حالا دیگر هنگام خرید لباسشویی باید به نکات و فاکتورهای بیشتری نسبت به گذشته توجه نمایید. در این مطلب قصد داریم یک راهنمای مفید و مختصر برای خرید لباسشویی به شما ارائه دهیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید ماشین لباسشویی

هنگامی که برای خرید ماشین لباسشویی به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه می‌کنید یا وارد یک وبسایت برای خرید آنلاین می‌شوید، باید به نکات زیر توجه کنید:

اصلی یا تقلبی بودن ماشین لباسشویی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید بدان توجه کنید، اصل یا تقلبی بودن ماشین لباسشویی است. در درجه اول شما باید بتوانید تشحیص دهید که کدام وسیله فیک و کدام یک اصل است و در درجه دوم باید با توجه به اختلاف قیمت این دو، از وسوسه شدن برای خرید جنس فیک دوری کنید. اگرچه هر دوی این ماشین لباسشویی‌ها یک کار را انجام می‌دهند اما کیفیتشان با هم فرق دارد. همچنین اگر ماشین لباسشویی فیک بخرید و خراب شود، دستتان به هیچ جا بند نیست.

لباسشویی اصل نسبت به لباسشویی فیک بهره‌وری بهتری در شستشو دارد، طول عمرش مفیدتر است و بی‌دلیل و زودهنگام خراب نمی‌شود. حالا به نظر خودتان خرید کدام یک بهتر و به صرفه‌تر است؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا چگونه ماشین لباسشویی اصل و فیک را از هم تشخیص دهیم. در پاسخ این سوال باید گفت، معمولا یک شماره مدل روی ماشین حک شده که باید آن را در اینترنت جستجو کنید. درصورتی که ماشین لباسشویی اصل باشد یک سایت معتبر برای معرفی آن وجود دارد. مثلا در صورتی که قصد خرید لباسشویی دوو یا هر برند معتبر دیگر را دارید مدل آن را در اینترنت جستجو کنید و مطمئن شوید آن برند چنین مدلی دارد یا نه.

قیمت ماشین لباسشویی

راهنمای خرید لباسشویی

نکته بعدی که هنگام خرید باید بدان توجه کنید، قیمت است. شما باید ابتدا با خودتان به این نتیجه برسید که چقدر می‌خواهید برای خرید ماشین لباسشویی هزینه کنید و سپس براساس بودجه خود مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.

یقینا لباسشویی گران‌قیمت‌تر آپشن‌های بیشتری دارد اما داشتن همه آپشن‌ها هم برای شما لازم و ضروری نیست و ممکن است با بودجه‌تان هم همخوانی نداشته باشد. پس براساس بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. بهتر است هنگام انتخاب به نکاتی همچون هزینه تعمیرات و میزان آب و برق مصرفی لباسشویی که جزو هزینه دراز مدت آن محسوب می‌شود هم توجه نمایید.

ظرفیت ماشین لباسشویی

نکته مهم دیگر ظرفیت ماشین لباسشویی است. شما باید براساس تعداد اعضای خانواده و فضای خانه تصمیم بگیرید که چه ظرفیتی برایتان مناسب‌تر است. اگر جمعیت خانواده‌تان بالای ۵ نفر است ماشین لباسشویی بزرگ و اگر پایین ۵ نفر است، ماشین لباسشویی کوچک بخرید. لیست زیر هم می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند:

  • خانواده‌های یک تا دو نفر: ۵ کیلوگرم
  • خانواده‌های سه تا پنج:۷ کیلوگرم
  • خانواده‌های پنج تا هفت نفر: ۸ کیلوگرم
  • خانواده‌های بالای ۷ نفر: ۱۰ کیلوگرم

در لباسشویی

راهنمای خرید لباسشویی

نکته مهم بعدی که باید هنگام خرید حتما بدان توجه کنید، این است که آیا در لباسشویی از بالا باز می‌شود یا از جلو. از آنجایی که در حال حاضر اکثر خانواده‌ها لباسشویی خود را درون آشپزخانه می‌دهند و در سرویس‌های آشپزخانه جایی برای آن در نظر می‌گیرند، اگر در مناسب با جای درنظر گرفته شده نباشد، ممکن است مجبور شوید کل آشپزخانه را برای درست کردن جای در لباسشویی به هم بریزید.

برای خانواده‌های اجاره‌نشین که عملا چنین کاری هم ممکن نیست. بنابراین اگر می‌توانید براساس جای ماشین لباسشویی مدل درش را انتخاب کنید و اگر امکان پیش‌بینی برایتان وجود ندارد براساس نُرم اکثر خانه‌ها خریدتان را انجام دهید.

از دیگر نکاتی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آنها توجه نمایید می‌توان به جنس بدنه ماشین لباسشویی، اتوماتیک بودن یا نیمه اتوماتیک بودنش، نوع چرخش یا حرکت درام لباسشویی و امکانات جانبی و برنامه‌های شستشویش اشاره کرد.

کلام آخر

در این مطلب درباره نکاتی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید بدان توجه کنید حرف زدیم. اگر نکته دیگری وجود دارد که در این نوشته بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید