یک زوج جوان در روستای شمس‌آباد در همدان دچار گازگرفتگی شده و فوت کردند.

اتفاق تلخ برای یک زوج جوان در همدان

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما،دکتر ارتین کمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ نفر در استان همدان بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به کام مرگ رفتند.

او با بیان اینکه روز گذشته زوج جوان در روستای شمس‌آباد دچار گازگرفتگی شده و فوت کردند، افزود: از ابتدای سال تاکنون کاهش دما در برخی روزها همشهریان را مجبور به استفاده از وسایل گرمایشی کرده و این امر در برخی باعث حوادث تلخی همچون مسمومیت و مرگ با گاز مونواکسیدکربن شده است.

کمالی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۸ نفر به علت مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن فوت شده‌اند، تصریح کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

کمالی با اعلام اینکه بی‌احتیاطی و استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد دو عاملی هستند که کام خانواده‌های زیادی را تلخ می‌کند، گفت: بیشترین آمار قربانیان گازگرفتگی مربوط به اسفندماه بوده است.

او نسبت به خطر گازگرفتگی به عموم هموطنان هشدار داد و تصریح کرد: سردرد، گیجی، ضربان شدید شقیقه‌ها، وزوز گوش و خواب آلودگی از علائم شایع گازگرفتگی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان همچنین گفت: موارد زیادی از مسمومیت‌های کشنده با گاز مونوکسیدکربن در رانندگانی گزارش شده که در آن افراد برای گرم کردن خودروی خود در فصول سرد سال از گاز پیک نیک استفاده کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید