سکه امامی امروز دوشنبه با قیمت ۳۱ میلیون و ۸۳ هزار تومان مبادله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به دو میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

آخرین قیمت طلا و سکه امامی در بازار + هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟

به گزارش سلام نو؛ امروز قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت دلار همراه شد و روند صعودی داشت. در روزهای گذشته معامله‌گران بازار طلا و سکه با خوش‌بینی در انتظار کاهش قیمت در بازار فلز زرد بودند.

به شکل سنتی اخبار مساعد سیاسی و گسترش روابط با سایر کشورها روند قیمت در بازارهای مالی را کاهش می‌دهد؛ از همین رو فعالان بازار طلا و سکه چشم به حضور پادشاه عمان داشتند تا در روز جاری خریدهای شیرینی داشته باشند. اما عزیمت زودهنگام پادشاه از تهران به مقصد کشورش و نبودن سیگنالی از سفر مذکور که بتواند بازار را دلگرم کند، معامله‌گران را غافلگیر و روند قیمت طلا و سکه را افزایشی کرد.

به نظر می‌رسد اعتماد بازار نسبت به رویدادهای سیاسی از بین رفته است. در روز جاری برخلاف پنج روز گذشته که معامله‌گران در فاز احتیاطی بودند و بازار بیشتر فروشنده بود تا خریدار، امروز خریدار زیاد بود و فروشنده کم. فعالان بازار درصدد خرید بودند تا فرصت‌های از دست رفته روزهای گذشته را جبران کنند و از بازار جا نمانند.

اهمیت ماه‌های آینده برای بازارهای مالی

در همین راستا عبداله مشکانی تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه بازار طلا و سکه به شکل مستقیم از قیمت دلار خط می‌گیرد، به خبرنگار ما گفت: «با بررسی روند قیمت دلار، مسیر قیمت طلا و سکه روشن می‌شود. این در حالی است که بازارهای مذکور در ماه‌های گذشته همگرایی بالایی با یکدیگر داشتند.»

وی درباره عدم تاثیرپذیری قیمت‌ طلا و سکه از رویدادهای سیاسی اخیر خاطر نشان کرد: « دلار به این بازارها خط می‌دهد. معتقدم تاثیر وقایع سیاسی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و بازارها نیز تا زمانی که تکلیف توافقات و تفاهمات روشن نشود نمی‌توانند روند بگیرند.»

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید