تورم یکی از اصلی ترین مسائل تاثیر گذار بر روی قیمت محصولات تولیدی در داخل ایران میباشد که در این بین دستگاههای بسته بندی نیز از این امر مستثنی نیستند.

بررسی قیمتی دستگاههای بسته بندی در سال ۱۴۰۲ از نگاه تیم بامک

هر چه قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی و ایران بالا رود با افزایش قیمت نهایی دستگاه ها روبرو خواهیم بود. با کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار شاهد بالا رفتن قیمت دستگاههای بسته بندی در ایران هستیم. تولید کنندگان بزرگی در ایران در زمینه طراحی و ساخت دستگاههای حوزه صنایع غذایی و دارویی فعالیت میکنند که همگی با تکیه بر متخصصان داخلی و مهندسان ایرانی توانسته اند در مقابل تحریم های ظالمانه در کنار ملت و دولت ایران از خود مقاومت نشان دهند و در مقابل این نوع تحریم ها بایستند. در مقابل شاهد افزایش قیمت نهایی این نوع دستگاهها هستیم که همین امر باعث کاهش میزان فروش دستگاهها و قدرت خرید مشتریان در ایران گردیده است. رابطه مستقیمی بین افزایش قیمت نهایی دستگاههای صنایع غذایی و دارویی و قیمت نهایی محصولات وجود دارد. به این صورت که هر چه میزان قیمت دستگاههای خطوط تولیدی افزایش یابد به همین منوال قیمت نهایی محصولات نیز افزایش خواهد یافت و محصولی که به دست مصرف کننده میرسد با قیمت بالاتری عرضه میشود.

متاسفانه شرکت های تولید کننده داخلی در زمینه دستگاههای خطوط تولیدی و به خصوص بسته بندی، برای جبران ضرر و در راستای حفظ موقعیت خود مجبور به افزایش قیمت محصولات خود گردیده اند که همین امر باعث کاهش فروش دستگاهها و کاهش میزان تولید بنگاههای تولیدی صنایع غذایی و دارویی گردیده است. با کاهش تولید این نوع بنگاهها شاهد افزایش قیمت محصولات خواهیم بود و همین امر میتواند تاثیر بسزایی در قدرت خرید عموم مردم داشته باشد. دستگاههای بسته بندی در این سال ها با افزایش قیمت ۲۰ تا ۴۰ درصدی به دلایلی در که در بالا به آن ها اشاره کردیم روبرو بوده اند و شرکت ها در همین راستا با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکنند. در ادامه به معرفی چند دستگاه بسته بندی منحصر به فرد ساخت داخل میپردازیم که به دست توانمند متخصصان و نخبه های داخلی ساخته شده اند و توانسته اند با تحریم های خارجی به خوبی مقابله کنند. پس با ما همراه باشید.

دستگاه بسته بندی دوی پک ( بسته بندی سه بعدی )

دستگاه بسته بندی دوی پک یا دستگاه بسته بندی سه بعدی از جمله دستگاههایی است که در سال گذشته توسط یک شرکت معتبر و با سابقه ایرانی با نام البرز ماشین کرج در ایران طراحی و ساخته شد. این دستگاه قابلیت بسته بندی محصولات بصورت مایع، پودری و گرانولی را در بسته بندی های آماده دارد. این دستگاه میتواند به راحتی انواع پاکت های آماده را بصورت اتوماتیک با محصولات مورد نظر پر کند و سپس اقدام به پلمپ درب بسته ها کند. از این دستگاه میتوان در صنایع تولیدی محصولات غذایی و دارویی استفاده کرد.

در گذشته برای استفاده از این نوع دستگاهها میبایست آن ها را از خارج از ایران خریداری کرد که همین امر باعث خروج ارز از کشور میشد و در ادامه مشکلات فراوانی را برای خریدار بوجود می آورد. این مشکلات شامل هزینه های واردات، حمل و نقل، نصب و راه اندازی، گارانتی و ... میشد که باعث افزایش فشار مالی به تولید کننده و در مقابل افزایش قیمت محصول تولیدی میگردید و قدرت رقابت تولید کننده محصولات غذایی و دارویی را از نظر قیمتی کاهش میداد. ولی با تولید دستگاه بسته بندی دوی پک یا همان پاکت ایستاده دیگر نیاز به واردات این نوع دستگاه از خارج از کشور نیست و میتوان این دستگاه را با یک دهم قیمت خارجی از داخل کشور تهیه کرد. همین امر باعث گردیده تا سرعت دسترسی به دستگاه و راه اندازی خطوط تولید تا حد زیادی افزایش یابد و هزینه های تولید نیز کاهش پیدا کند. قیمت این دستگاه در سال ۱۴۰۲ چیزی در حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است که در مقابل محصولات خارجی کاملا به صرفه و ایرانیزه شده و توانسته امتحان خود را در خطوط تولیدی به خوبی پس دهد و رضایت ۱۰۰ درصدی خریداران را به دست بیاورد.

بررسی قیمتی دستگاههای بسته بندی در سال ۱۴۰۲ از نگاه تیم بامک

دستگاه بسته بندی ساشه

ابتدا اجازه دهید کمی راجع به ساشه و اینکه چند نوع ساشه داریم صحبت کنیم. ساشه به انواع بسته بندی های تک نفره ای گفته میشود که در صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارد. حتما شما انواع سس های تک نفره و یا ادویه جان تک نفره را در بسته بندی های کوچک از وزن های ۲ گرم تا ۲۰۰ گرمی مشاهده کرده اید. به این نوع بسته بندی ها که قابلیت بسته بندی در وزن های کم را دارند و میتوانند در هر محیطی به راحتی استفاده شوند ساشه گفته میشود. در صنایع دارویی و بهداشتی نیز از این نوع بسته بندی های ساشه برای بسته بندی شامپو، ژل ضد عفونی کننده دست و ... استفاده میکنند که باعث افزایش در دسترس بودن محصولات بهداشتی در محیط های گوناگون می شود و به بهداشت فردی و جامعه کمک شایانی میکند.

دستگاه بسته بندی ساشه یا ماشین آلات بسته بندی ساشه به دستگاههایی گفته میشود که میتوانند این نوع بسته بندی ها را تولید و روانه بازار کنند. دستگاههای بسته بندی ساشه میتوانند محصولات مایع، پودری و گرانولی را به راحتی در وزن های ۲ گرم تا ۲۰۰ گرم بسته بندی کنند. اشکال مختلفی برای بسته بندی ساشه ها در نظر گرفته میشود نظیر مدادی، هرمی، سه طرف دوخت و چهار طرف دوخت که هر کدام نیاز به استفاده از دستگاه خاص خود را دارد. شرکت ایرانی نام برده در بالا توانسته با استفاده از دانش متخصصان داخلی اقدام به ساخت دستگاههای بسته بندی ساشه با قیمت بسیار پایین تر از قیمت های جهانی کند که البته قابلیت بسته بندی هر نوع ساشه ای را با یک دستگاه دارد و نام آن را دستگاه بسته بندی ساشه همه کاره گذاشته است که میتواند انواع ساشه مدادی، هرمی، سه طرف دوخت را با مواد مایع و پودری به راحتی پر کند. قیمت این دستگاه در حال حاضر و در سال ۱۴۰۲ چیزی در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است که برای راه اندازی کسب و کارهای بزرگ و کوچک قابل استفاده است.

بررسی قیمتی دستگاههای بسته بندی در سال ۱۴۰۲ از نگاه تیم بامک

منبع قیمت دستگاههای بسته بندی کجاست؟

با کمی جستجو در اینترنت میتوانید سایتهای معتبری را برای بررسی قیمت های دستگاههای بسته بندی مشاهده کنید. اخیرا شرکت البرز ماشین کرج با راه اندازی وب سایت فروشگاهی خود با نام بامک توانسته بزرگترین منبع قیمتی دستگاههای بسته بندی را راه اندازی کند و به خریدار کمک کند تا قیمت به روز تمامی دستگاههای بسته بندی و خطوط تولیدی غذایی و دارویی را مشاهده و بررسی کند. برای خرید دستگاههای بسته بندی با قیمت مناسب ابتدا میبایست نیاز سنجی به عمل بیاورید و سپس با مراجعه به این وب سایت اقدام به بررسی و خرید دستگاههای مورد نیاز خود کنید. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه ای در رابطه با خرید دستگاه بسته بندی با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید