۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 55438423

آبشارگردی در هر نقطه ایران عزیزمان جذاب و مهیج است از این رو با ما همراه باشید تا بیشتر درباره بازدید از آبشار گزو مازندران بدانیم.

بازدید از آبشار گزو مازندران

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشارها یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی است. این جاذبه‌های دوست‌داشتنی همچنین بهترین مکان برای سفرهای خانوداگی و دوستانه به‌ویژه در ایام تابستان و داشتن یک روز خاطره‌انگیز و تکرار نشدنی در دامان طبیعت محسوب می‌شود. یکی از زیباترین آبشارهای ایران که می‌تواند انتخاب شما برای این سفر باشد، آبشار گزو مازندران است. آبشار گزو در منطقه‌ای جنگلی و بکر و در قلب جنگل افسانه‌ای لفور قرار دارد. از این آبشار رویایی می‌توانید شهرستان سوادکوه شمالی و ۱۵ کیلومتری شهر زیرآب می‌توانید دیدن کنید.

گزو؛ آبشاری دیدنی و جالب

آبشار گزو آلاشت، جاذبه‌ی بسیار زیبایی است که در دل جنگل واقع شده است. هرچه آبشار مرتفع‌تر باشد زیبایی خیره‌کننده و خاصی خواهد داشت. این آبشار با ارتفاع ۴۵ و ۵ متری خود در دو قسمت، در مجموع چهل و هشت متر دارد که از یک صخره نیم دایره مانند و زیبا به پایین خیزش می‌کند. جنگل‌های هیرکانی و سر به فلک کشیده اطراف آبشار نیز بر زیبایی آن افزوده‌اند.

بازدید از آبشار گزو مازندران

این آبشار زیبا در فاصله ۱۵ کیلومتری زیرآب سوادکوه واقع شده است و با زیبایی طبیعی خود از جاهای دیدنی آلاشت است. آبشار که در جنگل‌های افسانه لفور استان مازندران جای گرفته است از توابع شهرستان سوادکوه شمالی هستند. این منطقه با آب و هوای کوهستانی در ۱۵ کیلومتری آن نیز بخش شیرگاه قرار گرفته است.

هرچند زیبایی این آبشار بسیار خیره‌کننده است؛ اما به دلیل اینکه در یک منطقه بکر و جنگلی واقع شده و مسیر دسترسی به آن هم کمی دشوار است، افراد زیادی آن را نمی‌شناسند. اما افرادی که یکبار به دیدن این آبشار می‌روند، آن را به یکی از برنامه‌های جذاب خود برای همیشه تبدیل می‌کنند.

ارتفاع بالای صخره‌ها باعث شده تا آبشار خاص و بی‌نظیر باشد. به‌علاوه حرکت آب در مسیر این آبشار سبب تشکیل حوضچه‌های متعددی شده است که پر از آب هستند. امکان آب‌تنی در این حوضچه‌ها، آن را برای گشت و گذاری جذاب در فصل تابستان مهیا کرده است. آبشار گزو را می‌توانید در فصل‌های بهار، تابستان و حتی مهرماه ببینید؛ اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه گردشگری جذاب، فصل تابستان است تا بتوانید آبتنی در حوضچه‌های اطراف آبشار هم داشته باشید.

بازدید از آبشار گزو مازندران

دیدن این آبشار نیازمند همراهی با یک راهنماست که بتواند شما را در مسیر آبشار راهنمایی کند. بدین صورت می‌دانید که از کدام قسمت باید به سمت آبشار بروید. حتی امکان کمپ زدن را در اطراف آبشار دارید تا در صورت داشتن امکانات امنیتی به‌راحتی شب را در دل جنگل لفور مازندران به صبح کنید و از آواز پرندگان و صدای آرمش بخش رودخانه لذت ببرید.

آبشار گزو آلاشت یکی از زیبایی‌های طبیعت استان مازندران است که جزو جاذبه‌های بی‌نظیر آن محسوب می‌شود. کوهستانی که در این مناطق قرار گرفته است، دارای صخره‌های بزرگی هستند. به همین خاطر صخره‌های بزرگ و عظیم آن که در مسیر رودهای پرتلاطم قرار می‌گیرد، آبشارهای زیبا را به وجود آورده است. آبشار گزو آلاشت هم از صخره‌ای بزرگ و بالای ۴۰ متری به پایین پرتاب می‌شود. همین امر سبب زیبا شدن آبشار در تقاطع آب و صخره شده است.

افرادی که در فصل تابستان به این منطقه می‌روند، خنکی و هوای بی‌نظیر این مکان، آن‌ها را شگفت‌زده می‌کند. در کنار این آبشار مرتفع، درختان سر به فلک کشیده جنگل‌های لفور است که در اطراف آبشار را مانند یک عروس رؤیایی دربرگرفته‌اند.

بازدید از آبشار گزو مازندران

حرکت آب در مسیر رودخانه حوضچه‌هایی را به وجود آورده است که به‌راحتی می‌توانید ساعت‌ها را در آن‌ها آب‌تنی کنید و از دیدن این مناظر بیشتر لذت ببرید.

محل قرارگیری آبشار تماشایی گزو

آبشار گزو یکی از جاهای دیدنی سوادکوه است که در دل جنگل سرسبز و هیرکانی لفور استان مازندران جای گرفته است. این آبشار در فاصله ۱۵ کیلومتری بخش شیرگاه از توابع شهرستان سوادکوه شمالی، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب و در منطقه‌ای بکر با آب‌وهوای کوهستانی قرار دارد.

آبشار گزو به‌دلیل قرارگرفتن در منطقه‌ای بکر و جنگلی کمتر شناخته شده است و مسیر دسترسی به آن نیز کمی دشوار، اما با صفا و سرسبز است. وقتی به پای گزو برسید تماشای جلوه سحرانگیز آن خستگی راه را از بین می‌برد. این آبشار مقصدی عالی برای طبیعت‌دوستان و طبیعت‌گردان است که با پیاده‌روی در دل جنگل‌، کوهنوردی و صخره‌نوردی یک روز استثنایی را تجربه خواهند کرد. آبشار زیبا و مرتفع گزو از دو آبشار تشکیل شده است. آبشار اول پنج متر ارتفاع و آبشار دوم حدود ۴۳ متر و درمجموع ۴۸ متر ارتفاع دارد.

بازدید از آبشار گزو مازندران

در پایین دست گزو حوضچه‌ای پر آب تشکیل شده که بهترین مکان برای فرار از روزهای گرم بهار و تابستان و آب‌تنی در آب خنک و روح‌بخش آن است.

مسیر اول: از تهران تا آبشار گزو حدود دو ساعت راه در پیش دارید. مسیر رسیدن به آبشار زیبا از تهران به این‌گونه است که باید از جاده فیروزکوه تا شیرگاه بروید. بعد از شیرگاه از طریق جاده لفور و جاده کارسنگ که در پشت سد البرز قرار دارد وارد جنگل لفور شوید و ۱۸ کیلومتر جاده خاکی را در این جنگل جادویی پیش بروید.

در طول مسیر، دوراهی‌های متعدد و تابلوهایی خواهید دید که شما را به طرف امامزاده گزو راهنمایی می‌کند. با توجه به این تابلوها راه را تا رسیدن به امامزاده برادران گزو ادامه دهید. می‌توانید خورودتان را در پارکینگ امامزاده پارک کنید. از این مکان تا پای آبشار بیشتر از نیم ساعت پیاده‌روی به‌سمت پایین جنگل با یک شیب نسبتا تند در پیش دارید.

مسیر دوم: راه دیگر برای رسیدن به آبشار گزو، مسیر جمشید آباد در پنج کیلومتری زیرآب است که این جاده نیز در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ منتهی می‌شود.

بازدید از آبشار گزو مازندران

موقعیت جغرافیایی: E۵۱۵۱۳۶ N۳۶۰۹۰۸

آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب، جنگل لفور

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید