شب گذشته یارانه نقدی جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما پیش از آن اعلام شده بود که توزیع کوپن الکترونیک هم در دستور کار است.

زمان توزیع کوپن اعلام شد+ لیست کالاها

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قرار بود حساب اعتبارا افراد برای دریافت کالابرگ هفته گذشته شارژ شود اما حالا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که بستر کالابرگ فراهم است و به محض تامین منابع، در سراسر کشور اجرا می‌شود.

گفته‌ای که نشان می‌دهد کوپن الکترونیک علی‌رغم وعده‌های داده شده از سال گذشته تاکنون هنوز اجرایی نشده و حتی اعتبار توزیع آن فراهم نیست.

اما پیش از این لیستی از کالاهای توزیع شده در قالب کوپن اعلام شده بود. به گفته مقامات لیست کالاهایی که قرار است در قالب کالابرگ توزیع‌ شود، شامل شیر، پنیر سفید، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج است و گفته می‌شود این کالاها با هر برندی‌ که در فروشگاه‌ها باشد، مشول این طرح می‌شود.

البته گفته شده که قرار است کالاهای دیگری هم در سبد کوپن الکترونیک قرار بگیرد. کالاهایی از جمله حبوبات، اقلام پروتئینی، ماهی و حتی گوشت. اما با توجه به اینکه ارزش‌ کالابرگ احتمالا ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است، بعد است که تمام این کالاها بتواند در سبد توزیعی دولت قرار بگیرد. البته نکته‌ اصلی‌ این است که قرار است این کالاها با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست برسد اما مشخص نیست که چنین وعده‌ای قابلیت اجرایی داشته باشد یا نه.

البته گفته می‌شود که قرار است دولت اعتبار این طرح را تامین کند تا افراد به جای دریافت یارانه نقدی برای دریافت کالابرگ تشویق شوند و برای چنین کاری باید قیمت کالاهای توزیع شده در قالب کالابرگ با قیمت آنها در بازار آزاد متفاوت باشد. اما فعلا این وعده همچنان قابلیت‌ اجرایی نداشته و دولت نتوانسته آن را اجرا کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    2 0
    ارزش واقعی دلار یک دهم اینه که هست برا همینم بازار دنبال تورم ده برابری قیمت کالاها هست ومردم بینوا با پول یارانه کرایه خونه و خرج تحصیل بچه هاشونو میدن و حتی قسط وام هاشونو کوپن به چه دردی می خوره آیا مدیر مدرسه پنیر کوپنی و برنج کوپنی را بجای هزینه مدرسه قبول می کنه!؟ لطفا به عقل رجوع کنید
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    1 0
    بازار کوپن در کشور ابزار سؤ استفاده سود جویان می شود
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    1 0
    واقعا دولت خودش نمیدونه چکار میکنه ای کاش می‌فهمید ملت داره میمیره اگه می‌فهمید خوب میشد دیگه گارت به استخون رسیده
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    یارانه نقدی فقط کوپن نه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید