آبشار آب پری از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مازندران است، به همین جهت با ما همراه باشید تا درباره مناسب‌ترین زمان سفر به آبشار آب پری در رویان بدانیم.

مناسب‌ترین زمان سفر به آبشار آب پری در رویان

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشار آب پری در کناره جاده قرار گرفته است. این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد؛ زیرا قسمتی از سنگ‌های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند و آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌ها در جریان است. گردشگران پرشماری در روزهای تعطیل به این محل می‌آیند. اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می‌شوند.

آشنایی با آبشار آب پری در رویان

شهرستان رویان و جنگل‌های زیبایش برای همه ایرانی‌ها شناخته‌شده است. هرگاه نام مازندران و شهر رویان به میان می‌آید، بسیاری از ما تصویری از بهشتی زیبا و مه‌آلود را می‌بینیم که نفس کشیدن در آن روح و جان ما را تازه می‌کند. منطقه پری او (پری آب) یا آب پری یکی از همین بهشت‌های زمینی است که طبیعتی زیبا و دست‌نخورده دارد. آبشار آب پری رویان آن نیز منظره‌ای تماشایی و بی‌نظیر را در معرض دید همگان قرار داده است.

مناسب‌ترین زمان سفر به آبشار آب پری در رویان

منطقه آب پری در پنج کیلومتری شهرستان نور استان مازندران و در نزدیکی شهرستان رویان قرار گرفته است. نام قدیمی رویان علمده بود که برخی از مردم هنوز هم این منطقه دیدنی را با این نام می‌شناسند. از شگفتی‌های این منطقه تفاوت دمای بالای آن با رویان است. دمای هوای آب پری تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد پائین‌تر از شهر رویان است که در نزدیکی آن قرار دارد.

آبشار آب پری شباهت زیادی به آبشارهایی که همیشه دیده‌اید ندارد. این آبشار از چشمه‌ای در بالادست سرچشمه می‌گیرد و از میان سنگ‌هایی که در اثر رانش زمین به پائین افتاده‌اند، راه خود را باز کرده و مانند رودی جریان دارد. سنگ‌های کف آبشار و پوشش گیاهی اطراف آن، با آبی که روان است، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت را پدید آورده که فراموش‌شدنی نیست.

از هر سو که به دیدن آبشار آب پری رویان بروید، باید از جاده‌های اطراف آن گذر کنید. جاده‌هایی سرسبز و مارپیچ که گذشتن از آنها روح و جان انسان را تازه می‌کند. جاده‌هایی با درختان بلند کاج و افرا در دو طرف جاده که شما را از سروصدای زندگی روزمره و شلوغ شهری جدا می‌کند و به منطقه مه‌آلود و جنگلی آب پری می‌رساند.

مناسب‌ترین زمان سفر به آبشار آب پری در رویان

دانستن یک نکته شاید برای شما هم جالب باشد و آن اینکه نام این منطقه ریشه در افسانه‌ای قدیمی دارد. بومی‌های منطقه اعتقاد داشتند، زمانی در این منطقه جن و پری زندگی می‌کرده و به همین دلیل آن را پری او می‌نامیدند که به معنای آب پری است.

محل قرارگیری آبشار جذاب آب‌پری

آبشار آب پری از جاهای دیدنی استان مازندران است و در فاصله پنج کیلومتری نور، در نزدیکی رویان قرار دارد.

اگر از چالوس، تقریبا ۵۰ کیلومتر به‌سمت شرق برویم، پس از گذر از نوشهر و پارک جنگلی سیسنگان به شهری به نام «رویان» می‌رسیم که نام قدیمی‌اش «علمده» بوده است. پس از رسیدن به شهر، خود را به بازار اصلی رویان برسانید و در خیابان مقابل آن، یعنی خیابان شهدا بپیچید. بعد از اولین چهارراه، مسیر مستقیم را ادامه دهید تا وارد جاده رویان-بلده شوید. در مسیر پرپیچ گلندرود، ۱۳ کیلومتر پیش برانید تا آبشار را در سمت چپ جاده ببینید. در این مسیر از روستاهای حسین آباد، علم ده، تاشکوه و شهرک سرودشت خواهید گذشت تا به جنگل‌های رویان برسید. از ابتدای جنگل تا آبشار آب پری، حدود پنج دقیقه فاصله است.

مناسب‌ترین زمان سفر به آبشار آب پری در رویان

جاده‌ آب‌پری هم‌عرض جاده‌ چالوس است؛ اما اطرافش، آن‌قدر فضای صاف و باز برای اطراق وجود دارد که هر گردشگری به‌راحتی می‌تواند گوشه‌ دنجی برای خودش پیدا کند. این آبشار در حقیقت بهانه‌ای است برای لذت از هوای کوهستان و مناظر زیبای منطقه.

هرچه جاده را بالاتر می‌رویم، مناظر زیباتر، هوا خنک‌تر، تعداد ماشین‌ها کمتر و شمار منظره‌های بکر بیشتر می‌شود. اینجا سکوت مطلق حکم‌فرما است. شاید اگر چند دقیقه با دقت گوش دهیم، بتوانیم صدای واقعی جنگل را بشنویم؛ چهچهه‌ پرندگان، صدای دارکوب و گله‌ای که در دشت‌های دورتر مشغول چرا است.

زمان مناسب‌تر برای سفر به آبشار آب پری

از آنجا که این منطقه هوایی نسبتا خنک‌ دارد، بهترین زمان سفر به آن فصول بهار و تابستان هستند؛ زمانی که با وجود گرما و شرجی هوا، آبشار آب پری هوایی مطبوع دارد. البته پاییز نیز با نمایش دوست‌داشتنی‌اش از رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز، می‌تواند زمان مناسبی برای کسانی باشد که به طبیعت پاییزی علاقه‌مند هستند یا قصد عکاسی دارند. بازدید زمستانی به‌دلیل مشکلاتی که می‌تواند برای دسترسی وجود داشته باشد، توصیه نمی‌شود؛ اما بهرحال جامه سپید برف بسیاری را وامی‌دارد تا با رعایت اصول ایمنی، راهی این منطقه شوند.

مناسب‌ترین زمان سفر به آبشار آب پری در رویان

به طور کلی دمای این منطقه حدود ۱۰ درجه از رویان خنک‌تر است، بنابراین در بهار و تابستان آب و هوایی مطبوع در انتظار شماست. بهار و تابستان: آب و هوای مطبوع در این فصل موجب می‌شود تا بسیاری آبشار آب‌پری و جنگل اطرافش را برای تفریح انتخاب کنند. پاییز: در پاییز هوا رو به سردی می‌رود؛ اما درختان لباس رنگی بر تن می‌کنند و تصویری تماشایی از طبیعت را به نمایش می‌گذارند. زمستان: برف و یخبندان شرایط جاده را نامساعد می‌کند؛ اما طبیعت سفیدپوش، باز هم بسیاری را به سمت آبشار آب پری می‌کشاند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید