۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کد خبر: 55435383

بازدید از کلیساهای ایران بدون شک جذاب خواهد بود از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم کلیسای وانک در کدام خیابان است.

کلیسای وانک در کدام خیابان است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: در قرن یازدهم هجری تعدادی از ارامنه در دهکده‌ای در جنوب غرب اصفهان سکونت داده شدند. نام آن دهکده را جلفا گذاشتند کلیسای وانک یکی از زیباترین کلیساهای ایران است که آمیخته‌ای از معماری ایرانی و اروپایی می‌باشد. داخل کلیسا تزئینات هنری از جمله گچبری، نقاشی و طلاکاری وجود دارد. در کنار کلیسا موزه با ارزشی وجود دارد که در آن تابلوهای نفیس نقاشی، کتب خطی و سایر اشیا نفیس هنری دیده می‌شود. برج ناقوس و ساعت آن را «ماردیروس هوردانانیان» در سال ۱۹۳۱ میلادی به مناسبت یادبود برادر مرحومش به کلیسا هدیه کرده است. برج ناقوس سه طبقه می‌باشد که در طبقه دوم آن ساعتی به وزن سیصد کیلوگرم نصب شده است.

آشنایی با کلیسای تماشایی وانک در اصفهان

مطمئنا تا حالا نام کلیسای وانک را شنیده اید حتی اگر آن را تا به حال ندیده باشید. این کلیسای مشهور در شهر اصفهان قرار دارد و در این ایرانگردی تصمیم گرفتیم تا به معرفی این بنای مذهبی بپردازیم که یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در شهر اصفهان هم هست.

کلیسای وانک در کدام خیابان است؟

البته واقعا درست است که یکی از اولین مکان هایی که گردشگران شهر اصفهان به دیدن آن می روند جایی مثل میدان نقش جهان، سی و سه پل و مکان هایی از این نظیر است ولی اگر بخواهید در شهر اصفهان گردشگری مذهبی کنید قطعا جایی مثل وانک را نخواهید یافت.

گردشگری شاخه های مختلفی دارد که گردشگری و یا توریسم مذهبی هم یکی از این شاخه هاست به این معنا که امروزه به هر جایی از دنیا که بروید می بینید که کلیساها و مساجد و صومعه ها بخش جذاب و مهمی از جاذبه های توریستی آن ها را تشکیل می دهند و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. شهر اصفهان جذابیت های زیادی را در خود جای داده است که کلیسای وانک هم یکی از آن هاست این کلیسا در قلب شهر اصفهان قرار گرفته است و هم از بعد تاریخی و هم مذهبی اهمیت زیادی دارد و به عنوان یکی از اصلی ترین نیایشگاه ها و عبادتگاه های ارامنه در این شهر محسوب می شود.

کلیسای وانک در کدام خیابان است؟

این جاذبه معماری زیبا و قابل توجهی هم دارد و به خصوص دیوارهای داخل آن به زیبایی تمام تزیین شده اند اما خوب است تا اول کمی از تاریخچه ی این کلیسا بیشتر بدانید.

در واقع نام اصلی کلیسای وانک آمنا پرکیچ مقدس است که بعدها به نام وانک مشهور شده است که خود کلمه ی «وانک» در زبان ارمنی به معنای صومعه است و در واقع نیایشگاه اصلی ارامنه در اصفهان محسوب می شود. این کلیسا در دوران پادشاهی شاه عباس دوم ساخته شد و امروزه به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری اصفهان تبدیل شده است. کلیسای وانک در منطقه ی جلفا که یکی از قدیمی ترین مناطق شهر اصفهان است و ارامنه ساکنان اصلی آن هستند، است.

محل قرارگیری و دسترسی به کلیسا وانک

کلیسای وانک مانند نگینی درخشان در مرکز شهر اصفهان است. معماری ساده و زیبا، نقاشی‌های منحصربه‌فرد و قدمت کلیسای وانک، این اثر تاریخی را از سایر کلیساهای ایران متمایز می‌کند. در طول سالیان دراز، کلیسای وانک سیر تکاملی داشته است و اضافه شدن بخش‌های مختلف به محوطه و ساختمان کلیسا، بر اهمیت آن افزوده‌اند.

کلیسای وانک در کدام خیابان است؟

امروزه همچنان کلیسای وانک جایگاه قدرتمندی میان ارامنه اصفهان دارد و در کل جهان نیز شناخته شده است. در بازدید از این جاذبه تاریخی در شهر اصفهان می‌توانید ساعت‌هایی طولانی از تماشای زیبایی‌های بخش‌های مختلف کلیسای وانک لذت ببرید.

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی، خیابان نظرشرقی، کوچه کلیسای وانک

کلیسای وانک در محله جلفا در مرکز شهر اصفهان و در جنوب زاینده‌رود قرار دارد. جلفا که امروزه با نام جلفای نو از آن یاد می‌شود از زیباترین مناطق اصفهان است. منطقه جلفای نو اکنون در مرکز شهر اصفهان قرار دارد و کلیسای وانک نیز در شمال محله جلفا قرار گرفته است. جلفای نو از هشت محله تشکیل می‌شود. محله جلفا از شمال به خیابان نظر، از جنوب به خیابان شریعتی غربی، از شرق به خیابان توحید و از غرب به خیابان حکیم نظامی می‌رسد.

بسته به محل اقامتتان در شهر اصفهان از هر چهار خیابان اصلی می‌توانید به کلیسای وانک برسید اما دسترسی مستقیم به خیابان کلیسا از خیابان حکیم نظامی میسر است. کمی که در خیابان کلیسا پیش بروید دیوارهای اطراف بنای کلیسا را خواهید دید.

کلیسای وانک در کدام خیابان است؟

البته تردد در منطقه جلفا با ماشین به‌دلیل بافت قدیمی این منطقه محدودیت‌هایی دارد و ماشین را می‌توانید در خیابان‌های اطراف پارک کنید. ایستگاه متروی سی و سه پل تا کلیسای وانک دو و نیم کیلومتر فاصله دارد و با پیاده‌روی در حدود ۲۰ دقیقه در جهت جنوب شرقی مترو به کلیسا خواهید رسید. لازم به توضیح است که کلیسای وانک در روزهای تعطیل رسمی به‌دلیل عزاداری و روز اول نوروز و مناسبت های معروف ارامنه تعطیل می‌شود.

اتوبوس: سوار بر اتوبوس های خطوط میدان شهدا - بیمارستان غرضی و سه راه ملک شهر - ترمینال زاینده رود شوید و با پیاده شدن در خیابان حکیم نظامی و کمی پیاده روی به کلیسا برسید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید