۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 55434882

راهنمای خرید مانیتور اداری برای کسانی مناسب است که دنبال خرید مانیتور برای کارهای دفتری و اداری هستند. این راهنما نکاتی کاربری برای خرید مانیتور مناسب را پیشنهاد می‌کند.

راهنمای خرید مانیتور اداری

مانیتور اداری، دسته ای از انواع مانیتور ها می باشد که مختص کار های اداری می باشد. در واقع این سری از مانیتور ها، دارای مشخصات قدرتمند نمی باشد و به دلیل استفاده های سطح پایین، معمولا به شکل معمولی در بازار وجود دارند. این دسته از مانیتور ها از قیمت کمی برخوردارند و ادارات می توانند با بودجه ای مناسب، اقدام به تهیه ی آن ها نمایند.

در این مقاله می خواهیم راهنمایی برای خرید مانیتور اداری ارائه نماییم و در انتها نیز چند نمونه از این محصولات را مثال بزنیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید یا قصد خرید این نوع از مانیتور ها را دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعاتی مفیدی را دریافت کنید.

گام اول راهنمای خرید مانیتور اداری؛ دنبال چه مشخصاتی باشیم؟

برای پاسخ به سوال ویژگی های یک مانیتور اداری، می خواهیم مثالی در این رابطه ارائه کنیم. کارمندان اداره معمولا از کامپیوتر ها به عنوان دسته بندی فایل، نگارش نامه، حسابداری، وب گردی و … استفاده می کنند. در چنین شرایطی معمولا برنامه هایی نظیر آفیس، حسابداری و سایر مواردی که از حجم کم و کیفیت پایینی برخوردارند مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این دسته از کاربران برخلاف گیمر ها، طراحان گرافیک، ادیتور های ویدیو و … به قدرت بالای نمایشگر نیازی ندارند و کار هایشان با یک مانیتور ساده تر نیز راه می افتد. بنابراین می توان انتظار داشت که ارزان ترین مانیتور های موجود در بازار برای کار های اداری مناسب و مفید می باشد.

بنابراین نباید در مشخصات مانیتور اداری به دنبال مقدار بالای نرخ بروز رسانی تصاویر، کیفیت و رزولوشن بالا، سایز بزرگ، پورت های فراوان و … بگردیم. از طرفی اگر مانیتور هایی که در رده گیمینگ ارائه شده اند را برای کاربرد اداری تهیه کنیم، به دلیل عدم کاربرد آن، می تواند خریدی نامناسب بیان شود. در ادامه می خواهیم تعدادی از مانیتور های مناسب برای رده اداری را عنوان کنیم و مشخصات آن ها را با هم بررسی کنیم.

چه مانیتوری مناسب شرکت‌ها است؟

در این بخش از راهنمای خرید مانیتور اداری به این پرسش پاسخ می‌دهیم که مانیتوری مناسب است؟ بخش فنی یک کمپانی‌ باید بر قابلیت‌های مورد انتظار و همچنین نیاز کارکنان خود از انواع مانیتور نظارت کند؛ بنابراین لازم است که این بخش میزان روشنایی، وضوح، کنتراست و حتی نوع پنل مانیتور را به خوبی ارزیابی نماید. یک مانیتور اداری باید به گونه‌ای طراحی شود که بتوان به راحتی با آن کار کرد؛ از طرفی لازم است که این صفحه نمایش‌ها ارگونومیک باشند. به همین دلایل است که  انتخاب یک مانیتور اداری راحت نیست و باید قبل از آن مدیران و تصمیم‌گیران نهایی شرکت‌ها با مدل‌ها و انواع سری مختلف مانیتورهای اداری آشنا شوند.

راهنمای خرید مانیتور اداری
عنوان

پس به خاطر اینکه کارمندان و همچنین نیروهایی که در دفاتر اداری و تجاری مشغول به کار هستند و برای ساعت‌های زیادی، فعالیت می‌کنند، اذیت نشوند، مدیران شرکت‌ها به فکر خرید مانیتورهای اداری می‌افتند. بنابراین با استفاده از مانیتورهای اداری مشکلاتی که در اواخر روز کاری برای کارمندان به وجود می‌آید مثل خستگی چشم و سردرد، کمتر می‌شود.

مانیتورهای اداری به خاطر این که باید اطلاعات مهمی را دریافت کرده و به نمایش بگذارند، لازم است که دارای ویژگی‌های خاصی باشند. به عنوان مثال نمایشگرهای اداری به ویژگی ارگونومیک نوآورانه مجهز شده‌اند؛ یعنی می‌توانند بیش‌تر نیازهای فردی و گروهی کارکنان یک اداره را برآورده کنند. بنابراین با کمک این ویژگی هر فرد می‌تواند کارهایش را سریع‌تر انجام دهد و در زمان کار، احساس خوبی داشته باشد. از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مانیتورها که عملکرد کارکنان را به حداکثر میزان می‌رساند باید به قابلیت انعطاف‌پذیری و تنظیم صفحه نمایش و همچنین ویژگی ضد انعکاسش اشاره کرد که همه این خصوصیات از آسیب دیدن چشم به خوبی جلوگیری می‌کند.

راهنمای خرید مانیتور اداری

کیفیت تصاویر در مانیتورهای اداری بالاست؛ به طوری که هم برای کارهای اداری و هم برای بازی‌های سبک می‌توان از آنها بهره کرد. تصاویر نشان داده شده با این مانیتورها کاملا واضح است؛ به‌گونه‌ای که رنگ‌ها را به شکلی دقیق به نمایش می‌گذارند. زاویه دید این مانیتورها ثابت بوده و از مواد پیشرفته‌ای برای ساخت این نمایشگرها استفاده شده است. بعضی از برندها مانند مانیتور ایسوس محصولات خود را به‌گونه‌ای می‌سازند که به محیط زیست آسیبی وارد نکنند و در مصرف منابعی چون برق و انرژی صرفه‌جویی نمایند. علت این امر هم‌ این است که در ساخت این محصولات از حسگرهای متعددی استفاده شده است تا مصرف انرژی کم شود.

راهنمای خرید مانیتور اداری: نمونه هایی از مانیتور اداری

در ادامه راهنمای خرید مانیتور اداری سه نمونه مشهور مانیتور اداری را مرور می‌کنیم.

سامسونگ مدل S۱۹A۳۳۰

سامسونگ همواره در تولید محصولات متنوع سرآمد می باشد و محصولات جذابی را برای تمام اقشار تولید می کند. برای مانیتور اداری، به سراغ مدل S۱۹A۳۳۰ رفته ایم. این محصول دارای وزن ۲٫۱ کیلوگرم بوده و سایز صفحه نمایش آن نیز ۱۹ اینچ می باشد. صفحه نمایش این محصول از TN ساخته شده و نور پس زمینه آن نیز W-LED می باشد. کیفیت نمایش تصاویر در این مانیتور HD و رزولوشن آن ۷۶۸ پیکسل می باشد. نرخ بروز رسانی تصاویر و زمان پاسخ گویی نیز در این مانیتور به ترتیب ۶۰ هرتز و ۵ میلی ثانیه می باشد. این محصول در بازار حدودا ۳ میلیون تومان قیمت دارد.

ال جی مدل ۲۰MK۴۰۰H

دومین مانیتور اداری قابل ارائه در این بخش، مربوط به برند معتبر ال جی کره می باشد. این محصول ۲٫۳ کیلوگرمی، از یک صفحه نمایش ۱۹٫۵ اینچی TN تشکیل شده است. کیفیت تصاویر در این مانیتور HD بوده و رزولوشن آن به ۷۶۸ پیکسل می رسد. نرخ بروز رسانی تصاویر و زمان پاسخ گویی نیز در این مانیتور به ترتیب ۷۵ هرتز و ۲ میلی ثانیه می باشد. قیمت این مانیتور در بازار حدودا ۳٫۱ میلیون تومان می باشد.

جی پلاس مدل ۲۲۵JN

سومین و آخرین مانیتور قابل بررسی که در بخش اداری کاربرد دارد، مربوط به برند جی پلاس و مدل ۲۲۵JN می باشد. این محصول ۳٫۲ کیلوگرمی، دارای یک صفحه نمایش ۲۲ اینچ و از نوع VA می باشد. کیفیت این مانیتور Full HD بوده و رزولوشن آن ۱۰۸۰ پیکسل می باشد. نرخ بروز رسانی ۶۰ هرتز و زمان پاسخ گویی ۵ میلی ثانیه نیز در این مانیتور وجود دارد. قیمت این محصول نیز حوالی ۳٫۵ میلیون تومان می باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید