نماینده سازمان ملل به سودان اعلام کرد که به منظور پایان اختلافات فرمانده ارتش و فرمانده نیروهای واکنش سریع با اعزام نمایندگانی برای مذاکرات موافقت کردند.

طرف‌های درگیر سودانی با مذاکرات موافقت کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فولکر پرتس، فرستاده سازمان ملل به سودان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: مذاکرات در ابتدا بر رسیدن به آتش‌بس باثبات با نظارت ناظران داخلی و بین‌المللی متمرکز خواهد بود. مسائل لجستیکی مذاکرات هنوز در دست بررسی است. هنوز چالش‌های بزرگی برای وادار کردن دو طرف به پایبندی به آتش‌بس وجود دارد.

وی گفت: ارتباط میان دو طرف و وادار کردن آن‌ها به پایبندی به آتش‌بس همچنان مهم است. یکی از احتمال‌ها ایجاد مکانیزم نظارت بر آتش‌بس است که شامل ناظران سودانی و خارجی است؛ اما باید در این باره مذاکرات برگزار شود. احتمالا مذاکرات درباره تثبیت آتش‌بس در عربستان یا سودان جنوبی برگزار شود. از بعد لجستیکی برگزاری مذاکرات در عربستان راحت‌تر است به این دلیل که دو طرف روابط مستحکمی دارند.

پرتس گفت: حتی اگر مذاکرات در عربستان برگزار شود چالش‌هایی وجود دارند چراکه هر طرف نیاز به یک گذرگاه امن از طریق اراضی طرف مقابل برای شرکت در مذاکرات دارد و این در صورت بی‌اعتمادی بسیار دشوار است. در صورتی که این مساله ادامه داشته باشد این خطر وجود دارد که در سایه جنگ میان دو ارتش گروه‌های دیگر و قبایل و گروه‌های سیاسی نیز به آن کشیده شوند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید