طغیان اپیدمی از طریغ ویروسی به نام روتاویروس. در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) تهران با انجام آزمایشات روتاویروس، 4 کودک مبتلا به این بیماری شناسایی شده است.

هشدار جدی به شهروندان / شیوع ویروس جدید در کشور

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، علی مشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اپیدمی «روتاویروس» در تهران اظهار کرد: «روتاویروس» بیماری جدیدی نیست، یک ویروس گوارشی شایع است که هر ساله در این فصل با این ویروس مواجه هستیم و کودکان بیشتر مبتلا می‌شوند.

وی درباره علائم ابتلا به روتاویروس، گفت: مهمترین علائم این بیماری اسهال و استفراغ است که این ویروس در همه سنین دیده می‌شود اما در کودکان زیر 5 سال بسیار شایع‌تر است و در بزرگسالان فعلا موردی نداشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بیماری روتاویروس کشنده و خطرناک نیست و تاکنون مرگ و میر در این رابطه نداشتیم اما نیاز به مراجعه سریع به پزشک و شروع درمان الزامی است.

مشکی با اشاره به رویت این بیماری در تهران بیان کرد: تعداد ویروس‌های اثبات شده آزمایشگاهی زیاد نیست و در بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) که یکی از بیمارستان‌های سانتر مرکز اطفال است، در 4 مورد از آزمایشات به قطعیت این ویروس وجود داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه علائم این بیماری با علائم سایر ویروس‌های گوارشی مشترک است، به احتمال زیاد می‌توانیم بگوییم که در اطفال دیگر هم که علائم مشابه وجود دارد، این بیماری می‌تواند به صورت آندمی درآمده باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: باتوجه به اینکه با فصل گرما مواجه هستیم و احتمال ابتلا به بیماری‌های گوارشی ویروسی دیگر هم وجود دارد، ممکن است تشخیص آن برای خانواده ها مشکل باشد لذا باید سریع به پزشک مراجعه شود.

مشکی در ادامه تاکید کرد: خانواده‌ها رعایت بهداشت را داشته باشند و با مواجه شدن با علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان قرار بگیرند و از درمان‌های خودسرانه خودداری کنند به خصوص اینکه داروهای آنتی بیوتیک باعث تشدید بیماری می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین اتفاق در این بیماری کاهش مایعات بدن است و احتمال دارد منجر به اختلالات الکترولیتی و قند خون شود، افزود: راه انتقال روتاویروس مثل سایر بیماری‌های گوارشی از راه دهان و مدفوع است و مهمترین راه پیشگیری، شستشوی دست و رعایت بهداشت عمومی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان خاطرنشان کرد: آندمی این بیماری تازه شروع شده و روند شیوع آن رو به رشد بوده و ممکن است در روزهای آینده با انجام آزمایش های دیگر، تعداد مبتلایان بیشتری به این ویروس داشته باشیم.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید