بیمه سربازی در حقیقت در وهله اول به عنوان یک بیمه نامه درمانی برای سربازها است. سربازهای کشور در طول خدمت ۲۴ ماهه خود، در صورتی که دچار بیماری یا حادثه تحت پوشش این بیمه شوند می‌توانند از خدمات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد نیروهای مسلح استفاده کنند.

بیمه سربازی برای چه کسانی رایگان است؟

خدمت سربازی یکی از قوانین اجباری است که باید تمام مردان بالای ۱۸ سال آن را رعایت کنند. به طور حتم همه ما می‌دانیم که موقعیت جغرافیایی کشور و شرایط آن به گونه‌ای است که تعلیم نظامی ‌به عنوان یک ضرورت خواهد بود. از طرفی هم سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از افرادی که ۲ سال خدمت سربازی می‌کنند، طرح خرید بیمه سربازی را فراهم کرده است. اگر شما هم به تازگی خدمت سربازیتان به پایان رسیده است، مژده می‌دهیم که می‌توانید این مدت زمان را به عنوان سابقه بیمه تامین اجتماعی خود در نظر بگیرید و در هر زمان که برای بازنشستگی اقدام کنید، این دو سال به سابقه بیمه‌ای شما اضافه خواهد شد، اما خرید این بیمه به یکسری نکات نیاز دارد که تا انتهای متن همراه ما باشید تا شرایط را برای شما بازگو کنیم.

بیمه سربازی چیست؟

بیمه سربازی در حقیقت در وهله اول به عنوان یک بیمه نامه درمانی برای سربازها است. سربازهای کشور در طول خدمت ۲۴ ماهه خود، در صورتی که دچار بیماری یا حادثه تحت پوشش این بیمه شوند می‌توانند از خدمات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد نیروهای مسلح استفاده کنند. اما مهم‌ترین مزیت تحت پوشش بودن در این بیمه نامه برای سابقه بیمه‌ای است که در سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته می‌شود.

به این معنا که سرباز بعد از پایان خدمت خود و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز می‌تواند به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کند و طول مدت خدمت خود را به عنوان سابقه بیمه به سوابق خود اضافه کند. تنها دقت کنید یکسری شرایط و هزینه‌های برای خرید بیمه سربازی وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

شرایط خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۲ چگونه است؟

همانطور که می‌دانید خرید بیمه سربازی ایثارگران یا رزمندگان هم مشمول قوانین دریافت مستمری و بازنشستگی می‌وشد که سازمان تامین اجتماعی قوانینی برای این بیمه‌ها دارد. در حقیقت هنگام خرید بیمه سربازی نیاز است که شرایط و نکات مرتبط با این بیمه را بدانید تا دچار مشکلات اجتماعی نشوید. به طور کلی شرایط خرید این بیمه به شرح زیر است:

  • حداقل دوسال سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشند
  • کارت پایان خدمت نظام وظیفه داشته باشند (برای افراد کمتر از ۵۰ سال سن داشتن کارت پایان خدمت الکترونیکی الزامی‌است)

نکته مهم این است که نیازی به خرید بالافصله بیمه سربازی بعد از پایان خدمت نیست و می‌توان هنگام جمع آوری سوابق بیمه تامین اجتماعی برای خرید آن اقدام کنید.

قیمت بیمه سربازی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

بیمه نامه‌ها با توجه به میزان ریسک و خدماتی که ارائه می‌دهند مشمول هزینه خواهند شد. سوالی که بسیاری از افراد هنگام جمع آوری سوابق بیمه‌ای خود دارند این است که قیمت خرید بیمه سربازی چقدر است؟

به طور حتم نمی‌توان مبلغ مشخصی را اعلام کرد، زیرا قانون‌گذار با توجه به یک فرمول خاص حق بیمه را مشخص می‌کند. اما کافی است که فرمول محاسبه را بدانید تا شرایط محاسبه قیمت خرید بیمه سربازی برای شما مشخص شود. این فرمول به شرح زیر است:

میزان حق بیمه = (نرخ) ۳۰% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

نکته مهم این است که تنها ۷ درصد از مبلغ بیمه را باید بیمه‌گزار پرداخت کند و مابقی بر عهده دولت خواهد بود.

تغییرات قیمت بیمه سربازی ۱۴۰۲
تغییرات قیمت بیمه سربازی ۱۴۰۲

کدام گروه افراد از پرداخت حق بیمه سربازی معاف هستند؟

بر اساس ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی، همه بیمه‌شدگان و مستمری بگیران بازنشستگی و ازکارافتادگی که قبل و بعد از خدمت، در کارگاهی مشغول کار و بوده و دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی هستند و انجام دوره خدمت سربازی آن ها قبل از ۷ مرداد ۱۳۸۵ است، از پرداخت حق بیمه خود معاف هستند. البته این افراد باید بلافاصله (سه ماه) بیمه شده باشند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که بیمه سربازی رایگان به شما تعلق می گیرد، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید بیمه سربازی و شرایط آن می توانید به https://bimeh.com/mag/military-insurance/ در بیمه دات کام مراجعه نمایید.

مشاهده سوابق و خرید بیمه سربازی

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خدمت سربازی باید مراحل مختلفی را طی کرد. این مراحل به شرح زیر است:

  • ابتدا به آدرس eservices.tamin.ir سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از قبل در سایت سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده نیازی به نام نویسی ندارید و کافی است که با وارد کردن کد ملی و نام کاربری به سایت ورود داشته باشد.
  • برای مشاهده سوابق بیمه در قدم اول باید اطلاعات مورد نیاز مانند: کدملی، اپراتور و شماره تلفن همراه را وارد کنید و کد شناسه ارسالی به تلفن همراه خود را در کادر موجود وارد کنید.

نکته: در کل می‌توانید برای ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی از کد ملی خود استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره خرید بیمه سربازی و شرایط آن بدانید به سامانه آنلاین بیمه دات کام مراجعه کنید. بیمه دات کام یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط تهیه تمام بیمه نامه‌ها را فراهم کرده تا به راحتی با استعلام و مقایسه برای خرید بیمه اقدام کنید. همچنین در بخش مجله بیمه دات کام اطلاعات کاملی درباره نحوه خریداری بیمه سربازی وجود دارد.

کدام گروه افراد از پرداخت حق بیمه سربازی معاف هستند؟

با توجه به ماده قانون ۹۵ تامین اجتماعی تمام افرادی که قبل و بعد از سربازی بیمه تامین اجتماعی را تهیه کرده باشند و خدمت آن‌ها پیش از تاریخ ۷ مرداد سال ۱۳۸۵ تمام شده باشد از پرداخت حق بیمه سربازی معاف خواهند بود.

اما نکته مهم این قانون این است که این افراد باید پس از تمام شدن دوره خدمت خود حداقل برای ۳ ماه مشغول به کار شده باشند.

آیا خرید بیمه سربازی بعد از بازنشستگی ممکن است؟

همانطور که گفته شد، برای اضافه کردن دوران خدمت به سوابق بیمه تامین اجتماعی نیاز است که یکسری نکات را رعایت کرد. پیگیری و تشکیل پرونده قبل از دوران بازنشستگی برای خرید این بیمه یکی از شرایط اصلی است. اما اگر شما به عنوان بیمه شده در دوران بازنشستگی به فکر خرید بیمه سربازی باشید، درخواست شما مورد تایید خواهد بود و در صورتی که شرایط گفته شده برای خرید این بیمه را دارا باشید می‌توانید اقدام به خرید آن کنید.

زمان خرید بیمه سربازی
زمان خرید بیمه سربازی

نکات مهم خرید بیمه خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲

تا اینجای متن درباره خرید بیمه خدمت سربازی توضیحاتی داده شده است، اما اگر شما هم به تازگی خدمت سربازی خود را تمام کرده‌اید، نیاز است که قبل از تهیه این بیمه برای افزایش سوابق بیمه تامین اجتماعی خود، یکسری نکات را بدانید. برخی از مهم‌ترین نکات شامل موارد زیر است:

  • اگر جزو افرادی هستید که به صورت قسطی می‌خواهند بیمه خود را پرداخت کنند، مدت قسط نباید بیشتر از ۱۲ ماه طول بکشد.
  • در صورتی که جز افرادی هستید که بیمه خود را به صورت قسطی تهیه می‌کنند، باید تمام قسط‌ها را در موعد مقرر پرداخت کنید.
  • هنگامی‌که برای پرداخت بیمه به صورت نقدی اقدام می‌کنید، پس از محاسبه میزان بیمه تنها تا پایان ماه فرصت دارید.
  • در صورتی که با توجه به هر دلیلی تمایل نداشتید که حق بیمه خود را پرداخت کنید، برای پرداخت آن می‌توانید در زمان‌های دیگر از فرمول گفته شده مجدد میزان حق بیمه را محاسبه کنید.

به طور کلی افرادی که برای خدمت سربازی اقدام می‌کنند می‌دانند که باید ۲۴ ماه از زندگی خود را به تعلیم نظامی ‌اختصاص دهند. از این رو ممکن است که فکر کنند این مدت زمان بی فایده بوده و احساس بطالت زمان داشته باشند اما سازمان تامین اجتماعی با در نظر گرفتن این دو سال خدمت به عنوان سوابق بیمه‌ای احساس انگیزه بیشتری برای سربازها ایجاد کرده است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید