بابل جاذبه‌های جالب و درخورتوجه دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره بهترین جاذبه‌های گردشگری در بابل که باید دید، بیشتر بدانید.

تالاب حیدر کلا

سلام نو _ سرویس گردشگری: در بابل می‌توانید در کنار تفریح و خوشگذرانی در محوطه‌ی آبشار، به قدم زدن در دل جنگل‌های سرسبز بپردازید و روز متفاوت و بی‌نظیری را در آنجا تجربه کنید. اگر می‌خواهید تنی به آب بزنید و خستگی از تن به در کنید، راهی روستای آری شوید و از آبگرم ازرود دیدن کنید. آبگرمی که در میان یک دره زیبای جنگلی و در کنار رودخانه‌ای زلال قرار گرفته و منظره‌ای زیبا را برای شما خلق کرده است. پس از لذت بردن در آبگرم ازرود، برای گشت‌وگذاری هیجان‌انگیز به سد شیاده بروید و در کنار سد به ماهیگیری مشغول شوید.

جاذبه‌های گردشگری بهتر در بابل

سد شیاده

سد شیاده در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی بابل، روی رودخانه چلیم از سرشاخه‌های رودخانه بابل رود در روستای شیاده و در بخش بندپی غربی این شهرستان واقع شده است. آب‌وهوای مساعد و پوشش گیاهی و جنگل‌های زیبا در کنار سد شیاده، بازدید گردشگران را نیز چند برابر کرده و از آنجا که بازدید برای عموم آزاد است، مردم می‌توانند از فضای اطراف سد نهایت لذت را ببرند.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در بابل که باید دید!

ارتفاع سد شیاده از زمین ۲۰ متر است و پوشش جنگلی در اطراف آن، جذابیتی دوچندان به آن بخشیده است. برای مسافران که قلاب و وسایل ماهی‌گیری به‌همراه دارند، امکان ماهی‌گیری وجود دارد.

سقاتالار شیاده را نیز از دست ندهید؛ اثری مربوط به اواخر دوره قاجاریه در روستای شیاده که دارای نقش‌ونگارهای زیبا با اشعار مذهبی است و به‌عنوان یک اثر ملی به حساب می‌آید. صعود به ارتفاعات نزدیک به سد شیاده، تماشای مزارع برنج در مسیر منتهی به سد، استفاده از قایق پدالی و... از گذراندن اوقاتی خوش حکایت دارند.

آدرس: ۳۲ کیلومتری جنوب غربی بابل، بخش بندپی غربی، روستای شیاده، روی رودخانه چلیم

پارک جنگلی بابلکنار

پارک جنگلی بابلکنار (بزچفت) در فاصله ۲۲ کیلومتری شرق بابل و در روستای درونکلاشرقی و بزچفت قرار دارد. هنگام حضور در این جنگل می‌توانید در کلبه‌های جنگلی و آلاچیق‌ها یا زیر سایه درختان سرسبز و باطراوت به استراحت بپردازید و ضمن لذت‌بردن از مناظر اطراف‌تان، بساط پیک‌نیک را به پا کنید. علاوه بر جاده‌های آسفالتی که در این پارک جنگلی به چشم می‌خورد و تردد با خودرو را آسان کرده‌اند.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در بابل که باید دید!

جاده‌های خاکی نیز وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید در آن‌ها قدم بزنید و اگر بارانی هم باریده باشد، بوی عطر خاک را استشمام کنید. ضمن اینکه رویش گیاهان در کف جاده‌های خاکی، به‌خصوص در اوایل بهار، زیبایی آن را مضاعف می‌کنند و لذت وافری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

در برخی از نقاط، درختان سر به فلک کشیده، در هم فرو رفته‌ و محیط لذت‌بخشی برای راه‌فتن خلق کرده‌اند؛ به‌طوری که حتی استراحت در زیر سایه‌شان، برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. پارک جنگلی بابلکنار، گونه‌های مختلف گیاهی همچون شمشاد، راش، زبان‌گنجشک، بلوط، نارون و توسکا را در خود جای داده است و گونه‌های جانوری آن هم کم نیستند؛ به‌طوری که هنگام قدم‌زدن، صدای برخی از پرنده‌ها را خواهید شنید و شاید شانس دیدن‌ برخی جانوران را نیز داشته باشید.

آبشار و چشمه‌ کوچکی نیز در این پارک جنگلی وجود دارد که یکی از جاذبه‌های اصلی‌ آن محسوب می‌شود. از امکانات این منطقه می‌توان به سرویس بهداشتی، مسجد، باربیکیو، رستوران، فروشگاه و سوپر مارکت، پارک بازی کودکان و قهوه‌خانه اشاره کرد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در بابل که باید دید!

یک استخر یا دریاچه مصنوعی نیز در جنگل احداث شده است که امکان قایق‌سواری در آن وجود دارد و می‌توانید از استراحتگاه‌های اطراف دریاچه استفاده کنید.

آدرس: ۲۲ کیلومتری شرق بابل، پارک جنگلی بابلکنار

جاذبه‌های مهم گردشگری در بابل

آبگرم ازرود

چشمه آبگرم ازرود که با نام آب معدنی ازرود نیز شناخته می شود یکی از بهترین جاهای دیدنی بابل است که در نزدیکی روستای اری قرار داشته و برای دسترسی به این روستا می بایست به ۳۳ کیلومتری جنوب شرقی بابل مراجعه کنید. چشمه آبگرم ازرود در میان دره ای درکنار رودخانه واقع شده است و جزء اولین جاذبه های گردشگری بابل می باشد که باعث رونق صنعت گردشگری در این شهر شده است.

چشمه آبگرم ازرود در میان بومی ها چشمه ای مقدس شمرده می شود و می گویند در چشمه، ماری با تاج سبز زندگی کرده و در صورتیکه شخصی ناپاک وارد چشمه شود، توسط مار گزیده می شود. چشمه آبگرم ازرود همانطور که از نامش پیداست، آبی با دمای بالایی ۳۷ درجه دارد که بوی گوگرد نیز می دهد و همچنین قسمت هایی از چشمه را مشاهده خواهید کرد که آب از کف چشمه به سمت بالا می جوشد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در بابل که باید دید!

تالاب حیدر کلا

اگر در سفر و بازدید از دیدنی های بابل به دنبال منطقه ای تفریحی و جذاب در نزدیکی شهر هستید تا بهترین خاطرات طبیعت گردی را برای خود رقم بزنید، پیشنهاد میکنیم نگاهی به تالاب حیدرکلا بیاندازید. این تالاب در روستای حیدر کلا قرار دارد و با بیش از ۲۰ هزار متر مربع مساحت، یکی از میزبانان پرندگان مهاجر می باشد و در فصل مهاجرت، گردشگران با تنوع بالایی از انواع پرندگان مهاجر در این تالاب روبرو خواهند شد.

تالاب حیدر کلا امروزه با نام بوستان نیلوفر آبی هم شناخته می شود چراکه در تالاب، نیلوفر آبی های بسیاری وجود دارد تا چشم انداز منطقه را به مراتب جذاب تر و لذت بخش تر کند. همچنین در این تالاب تفریحات مختلفی هم ارائه می شود که شامل قایق سواری، جت اسکی و غیره می باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید