روستاگردی از دوست‌داشتنی‌ترین تجربیات ممکن است، در همین راستا با ما همراه باشید تا بدانیم روستای شگفت‌انگیز اُلَسَبِلَنگاه کجاست.

روستای شگفت‌انگیز اُلَسَبِلَنگاه کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستای اولسبلنگاه اسب های زیادی دارد که بسیاری از آنها وحشی اند و در دشت ها می دوند و البته که بسیاری از آن ها هم اهلی اند و هم به عنوان مرکب روستاییان و هم به عنوان روشی برای کسب درآمد روستاییان مورد استفاده هستند، می توانید با پرداخت هزینه ی کمی در این روستا اسب سواری کنید، به ارتفاعات بروید و نوع متفاوتی از دوچرخه سواری را تجربه کنید

آشنایی با اولسبلنگاه

اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان است، جایی که مردم این شهر آن را برای ییلاق خود انتخاب کرده‌اند و تعدادی از آنها هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به اینجا می‌آورند. ییلاق اولسبلنگاه که در ارتفاع ۱۴۹۰ متری از سطح دریا قرار دارد بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و با کلبه‌های چوبی و سقف‌های حلبی رنگی در میان طبیعت گیلان، از گردشگران دلبری می‌کند.

برای اقامت در روستای اولسبلنگاه گزینه‌های خوبی وجود دارد. اگر به اقامت در هتل‌ها و مهمانسراها عادت دارید و نمی‌خواهید تجربه اقامت در خانه‌های روستایی را داشته باشید چندین هتل و مهمانسراها در مسیر روستا وجود دارند که می‌توانند به شما خدمات بدهند. برخی از این اقامتگاه‌ها امکاناتی مانند پارکینگ و آلاچیق نیز دارند.

روستای شگفت‌انگیز اُلَسَبِلَنگاه کجاست؟

برای کسب یک تجربه متفاوت هم می توانید روی اجاره خانه از محلی‌ها روستا حساب باز کنید. البته به این نکته توجه کنید که اکثر این خانه‎‌ها امکانات زیادی ندارند و بهتر است لوازم ضروری خود را همراه داشته باشید.

البته امکان کمپینگ در روستای اولسبلنگاه و دشت‌های اطراف آن نیز وجود دارد؛ اما باید توجه داشته باشید که شب‌های روستا بسیر سرد می‌شود و نیاز دارید تا حتی در فصل تابستان وسایل و لوازم گرمایشی همراه داشته باشید. همچنین اگر تجربه قبلی کمپینگ در طبیعت را ندارید بهتر است این کار را از این روستا آغاز نکنید.

از امکاناتی که در روستا وجود دارد می‌توان به دکه‌های کوچکی اشاره کرد که می‌توانید از آن مایحتاج اولیه‌تان و خوراکی‌ها و محصولاتی مانند شیر، کره، پنیر محلی تهیه کنید.

آبی که در اولسبلنگاه برای استفاده وجود دارد از چشمه‌های خود روستا گرفته شده است و در تانکرهای آب برای استفاده‌های بعدی ذخیره می‌شود. امکانات گرمایشی نیز به هیزم و کپسول‌های گاز محدود است. برق روستا از طریق موتورهای برق تامین می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشید که بعد از ساعت ۱۲ شب این پمپ‌ها نیز خاموش می‌شوند.

روستای شگفت‌انگیز اُلَسَبِلَنگاه کجاست؟

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که سرویس‌بهداشتی خارج از کلبه‌ها قرار گرفته‌اند و برای استفاده از آنها باید مسافتی را طی کنید. دکان قصابی نیز در روستا وجود دارد که گوشت تازه را از تولید به مصرف به دست شما می‌رساند. برخی از افراد محلی نیز محصولاتی مثل نان دستی، تخم مرغ را به فروش می‌رسانند.

محل قرارگیری اولسبلنگاه؛ روستایی ییلاقی و شگفت‌انگیز

اولسبلنگاه نام روستایی ییلاقی و یکی از جاهای دیدنی ماسال است که در میان ارتفاعات کوه‌های تالش جای گرفته است. این ییلاق در ارتفاع ۱,۴۸۹ متری از سطح دریا قرار دارد و از زیبایی سحرانگیزی برخوردار است. ییلاق اولسبلنگاه مناظر بی‌بدیل و چشم‌اندازی تماشایی دارد.

ییلاق اولسبلنگاه تحت نظارت منابع طبیعی قرار دارد و امکان ساخت‌وساز در این منطقه با مصالحی به‌جز چوب ممنوع است. این کار به حفظ طبیعت این منطقه کمک فروانی می‌کند. علاوه براین، اولسبلنگاه مجهز به شبکه‌ برق‌رسانی نیست و برق مورد نیاز این روستا از موتور برق و پنل‌های خورشیدی است. همچنین اولسبلنگاه آب لوله‌کشی ندارد و آب آن از چشمه‌های گوارا و جاری منطقه تأمین می‌شود.

روستای شگفت‌انگیز اُلَسَبِلَنگاه کجاست؟

جالب است بدانید که روستای اولسبلنگاه پس از ساعت ۱۲ شب غرق در خاموشی و سکوتی آرام‌بخش می‌شود. بنابراین اگر خواستید در این ساعت گشتی در روستا داشته باشید چراغ قوه به‌همراه داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

در سفر به اولسبلنگاه ماسال می‌توانید از محصولات تازه و طبیعی این روستا همچون عسل و لبنیات خرید کنید و به‌عنوان سوغات برای دوستان و آشنایان خود ببرید. لازم است بدانید که در فصل‌های سفر به اولسبلنگاه، برای ورود به روستا به‌ازای هر اتومبیل مبلغی باید پرداخت کنید.

اولسبلنگاه که به‌صورت اولاسبلانکا و اولسبلانگاه نیز نوشته می‌شود؛ واژه‌ای تالشی است که از دو بخش اولَس و بِلَنگاه تشکیل شده است. اولس به معنی درخت مَمرَز و بِلَنگاه به معنی جای بلند است، بنابراین اولسبلنگاه یعنی محل رویش درخت ممرز.

اولسبلنگاه یکی از روستاها و ییلاقات سرسبز ماسال و از دیدنیهای گیلان به شمار می‌رود که در ۵۰ کیلومتری غرب رشت واقع است. این روستا از جمله ییلاقات میان‌کوهی ماسال است که در ارتفاعات کوه‌های تالش قرار دارد.

فاصله تهران تا ماسال اولسبلنگاه: از راه آزادراه قزوین-رشت حدود ۶ ساعت

آدرس: حدود ۲۵ کیلومتری شمال غرب ماسال

روستای شگفت‌انگیز اُلَسَبِلَنگاه کجاست؟

برای رسیدن به روستای ییلاقی اولسبلنگاه باید جاده جنوبی خروجی از ماسال را در پیش بگیرید و ۲۵ کیلومتر در جاده‌ای کوهستانی ولی هموار برانید. اگر از سمت بندرانزلی قصد سفر به این منطقه را دارید، از طریق جاده زیبای آبکنار می‌توانید به اولسبلنگاه بروید.

متاسفانه در سال های اخیر به طرز بی رویه ای بر تعداد هتل ها، مهمانخانه ها، خانه های اجاره ای و رستوران ها در اطراف و داخل روستای اولسبلنگاه افزوده شده است و این مساله باعث شده تا این ییلاق، به مرور زمان حالت بکری خود را از دست بدهد و در مسیر روستاهای جواهرده یا فیلبند قرار بگیرد. امیدواریم مسئولان و مردم شهر ماسال بیش از این اجازه دخل و تصرف در طبیعت زیبای این منطقه را به سودجویان ندهند و از این هدیه الهی محافظت بهتری به عمل بیاورند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید