دکتر پدرام شهدوست یکی از بهترین مشاورهای کسب وکار در ایران است که در رزومه خود علاوه بر تحصیلات عالیه فنی مهندسی در دانشگاه علم و صنعت ایران و ارائه مقالات علمی فراوان در این زمینه، با تحقیق و تفحص و تحصیلات آکادمیک در زمینه خودشناسی دارد.

چگونه مشاور کسب وکار شویم؟

امروزه فشارهایی که صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ با آن روبرو هستند می‌تواند از گذشته  خیلی بیشتر باشد؛ چنین افرادی اغلب مجبورند نقش‌های معاون مالی، رئیس منابع انسانی، مدیر فروش، متخصص بازاریابی و بسیاری موارد دیگر را خودشان بازی کنند. همچنین کمبود زمان برای «انجام همه این کارها» یکی از استرس‌های اصلی صاحبان مشاغل است.

بنابراین، برای همه کسب‌وکارها چه کوچک، متوسط یا بزرگ، نیاز به مشاوره کسب و کار و کمک‌گرفتن از یک مشاور شغلی دارند تا در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی زیادی کند. همچنین فشار را از روی صاحبان کسب‌وکارها از بین می‌برد.

با این تفاسیر می‌توان دریافت که نیاز به مشاوره کسب و کار برای همه مشاغل لازم و ضروری است و نیاز به افرادی برای مشاور کسب و کار در آینده بسیار موردنیاز است. در این نوشتار قصد داریم تا به جواب بسیاری از افراد یعنی «چگونه مشاور کسب و کار شویم» بپردازیم.

مشاور کسب و کار چیست؟

مشاور کسب و کار یا مشاور کاری افرادی هستند که عواملی که مانع رشد یا کارایی بیزینسی می‌شوند را شناسایی می‌کند، همچنین فرصت‌های تغییر را مشخص می‌کند و در اجرای این تغییرات کمک می‌کند.

به طور خلاصه اکثر افرادی که قصد ارتقا و موفقیت در کسب‌وکار خود را هرچند کوچک دارند به مشاوره کسب وکار یا مشاوره شغلی نیاز دارند. در واقع یک مشاور کسب و کار در برنامه‌ریزی کسب و کار و حتی ایجاد مشاغل جدید می‌تواند کمک زیادی کند.

بنابراین، افرادی که به جز موارد ذکر شده به دنبال اجرای برنامه‌های جدید، تجزیه‌ و تحلیل بودجه یک شرکت و حتی پیدا کردن فروشندگان و شرکای کلیدی خود هستند می‌توانند از مشاوره کسب وکار استفاده کنند.

پیش ‌نیازهای مشاوران  کسب وکار

تقریباً هر مشاور کسب‌ وکاری  باید کمک به رشد و یا مواجهه با موارد زیادی از چالش‌های تجاری کمک کند، در همین زمینه همه مشاوران کسب و کار نیاز به دانستن پیش‌نیازهایی

 دارد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

  • دانستن مراحل برنامه‌ریزی کوتاه ‌مدت و بلند مدت برای استارت‌آپ‌ها
  •  تجزیه‌ وتحلیل داده‌های تجاری
  • به‌کاربردن استراتژی‌های جدید برای رشد و ارتقا کسب‌وکارها
  • بررسی مسائل مالی برای سازمان‌ها

مهارت ها و تجارب مورد نیاز مشاوران کسب وکار

مهارت‌ها و تجارب موردنیاز یک مشاور کسب ‌و کار شامل دانستن دانش و ارائه خدماتی می‌باشد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

راه ‌اندازی بیزینس

مشاوره کسب و کار می‌تواند تجربه و دانش زیادی را برای راه‌اندازی بیزینس‌های کوچک و بزرگ ارائه کند. یک مشاور شغلی خوب می‌تواند الگوهایی را متناسب با هر نوع کسب‌وکار ارائه دهد.

یک مشاور کسب وکار می‌تواند در زمان راه‌اندازی بیزینس‌ها از هزینه‌های کسب‌وکار بکاهد و منجر به سودآوری برای هر کسب‌ و کاری شود.

انتخاب شغل مناسب

مشاوره شغل مناسب به بررسی و تقویت مهارت‌های فردی و شغلی صاحبان کسب‌وکار می‌پردازد. از نتایج این مشاوره کسب وکار می‌توان به ارتقای شغلی، افزایش درآمد مالی و برندینگ اشاره کرد.

کسب وکار خانگی

مشاوره کسب ‌و کار خانگی برای برنامه‌ریزی بهتر، آموزش و مرحله اجرا به نحو احسن به کار برده می‌شود. این مشاوره شغلی در زمینة توسعه یک طرح تجاری با آموزش روش‌های بازاریابی و در نهایت برندسازی انجام می‌شود.

بیزینس های کوچک

مشاوره بیزینس‌های کوچک ابزار خوبی برای کسب‌وکارهای نوپایی است که به دنبال ارائه طرح تجاری، استراتژی فروش، طراحی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ، حسابداری و غیره هستند.

مشاوره فروش و بازاریابی

مشاوره فروش و بازاریابی، روش‌های نوین بازاریابی و اطلاعات مهم مربوط به کسب‌وکار را ارائه  می‌کند. همچنین در مورد راه‌های تبلیغات، آگاهی از برند و برندینگ در مورد محصولات و خدمات مختلف نیز مشاوره کسب ‌و کار می‌دهد.

مشاوره اقتصادی

مشاوره کسب وکار اقتصادی استراتژی‌های بلندمدتی برای ایجاد ثروت و کمینه‌کردن مدیریت ریسک را ارائه می‌کند. یک مشاوره اقتصادی می‌تواند به شما در مدیریت ‌سرمایه‌گذاری کمک زیادی کند. در واقع یک مشاور اقتصادی، باعث ‌سرمایه‌گذاری بهتر می‌شود.

آیا مشاوره کسب وکار رایگان هم وجود دارد؟

احتمالاً شما هم این جمله را شنیده‌اید که: «تو به‌خاطر سال‌ها تجربه به من هزینه پرداخت می‌کنی، نه برای چند دقیقه». این جمله دقیقاً وقتی به هزینه مشاوره کسب ‌و کار فکر می‌کنید، باید به ذهنتان خطور کند.

ازآنجایی‌که یک مشاور کسب وکار، حرفه خود را وقف ارائه سال‌ها تجربه در یک زمینه خاص به مشاغل و کارآفرینانی کرده‌اند که به تخصص آنها نیاز دارند، پس هزینه دریافتی در مقابل مشاوره کسب و کار واقعاً ناچیز است.

با این حال برخی موسسات مانند مجموعه دکترویز پیشنهاد مشاوره کاری رایگان را برای مشتریان و کارآفرینان کسب و کارهای نوپا قرار داده‌اند.

نتایج بعد از مشاوره کسب و کار چیست؟

مشاوره کسب و کار تأثیر قابل‌توجهی بر انواع کسب‌وکارها دارد، در واقع یک مشاور کسب و کار فردی است که از نزدیک با صاحبان مشاغل و مدیرانی که می‌خواهند عملکرد و کارایی خود را بهبود بخشند، خود را رشد دهند یا روندهای مثبت موجود را حفظ کنند، کار می‌کند.

مشاوره کسب و کار یا مشاوره شغلی می‌تواند به‌عنوان عاملی در شناسایی و غلبه بر موانعی که در مسیر موفقیت یک شرکت برای دستیابی به اهدافش ایجاد می‌شود، عمل کنند.

معرفی بهترین مشاوران کسب وکار

در جهان امروز هر روز هزاران کسب‌وکارهای مختلفی شکل می‌گیرند که برخی به علت ناآگاهی یا عدم مشاوره کسب وکار با شکست روبرو می‌شوند. در این میان کمک گرفتن از بهترین مشاور کسب و کار که به‌خوبی با بازار و صنعت مربوطه آشنا باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 بهترین مشاوره کسب‌ و کار باید در زمینه مشاوره و راه‌اندازی شغل های سنتی و مدرن حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. با توجه به آمارهای موجود در مورد کمک‌گرفتن از مشاوره کسب‌وکارها در جهان می‌توان نتیجه گرفت که این موضوع در کشورهای درحال‌توسعه مانند ایران تا چه حد اهمیت دارد!

پس لازم است از مشاوره شغلی چه به‌صورت سایت مشاوره کسب وکار و چه به صورت مرکزخدمات مشاوره کسب و کار کمک گرفته شود. همچنین با کمک مشاوره کسب وکارها می‌توانند استراتژی، حل مسئله و توسعه مهارت‌ها را یاد بگیرند.

تونی رابینز بهترین مشاور کسب و کار بین‌المللی

یکی از بهترین مربیان زندگی و کسب و کار در جهان، تونی رابینز به عنوان یک مربی جهانی، تاجر، نویسنده نیویورک تایمز و استراتژیست برتر زندگی و تجارت است. او از طریق برنامه های صوتی، فیلم های آموزشی و سمینارهای زنده، بیش از 50 میلیون نفر از 100 کشور مختلف را توانمند کرده است.

میلیون ها نفر بیش از 45 سال است که از گرما، شوخ طبعی و نیروی دگرگون کننده ایونت های تجاری و شخصی تونی بهره برده اند. رابینز از 17 سالگی سمینارهای تبلیغاتی را برای جیم ران - نویسنده و سخنران انگیزشی - آغاز کرد و پیشه خودش را شروع کرد.

بازرگانان آمریکایی پیتر گوبر، استیو وین و مارک بنیوف از جمله معروف ترین افزادی هستند که از او مشاوره گرفته اند.

چگونه مشاور کسب وکار شویم؟

پدرام شهدوست بهترین مشاور کسب وکار ایران

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما حدود یک‌سوم کسب‌وکارهای جدید در ایران در دو سال ابتدایی فعالتشان شکست می‌خورند. در بیشتر موارد، این شکست‌ها به دلیل اقتصاد یا سایر عوامل خارج از کنترل صاحبان آنها است.

دکتر پدرام شهدوست یکی از بهترین مشاورهای کسب وکار در ایران است که در رزومه خود علاوه بر تحصیلات عالیه فنی مهندسی در دانشگاه علم و صنعت ایران و ارائه مقالات علمی فراوان در این زمینه، با تحقیق و تفحص و تحصیلات آکادمیک در زمینه خودشناسی دارد.

دکتر پدرام شهدوست با برگزار کردن بیش از ۲۰۰۰ ساعت دوره‌های تخصصی در ایران و خارج از ایران توانسته به انسان‌های مختلفی کمک کند تا به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکرکردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم می‌شود دست پیدا کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید