حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از توقف طرح عفاف و حجاب توسط محمد باقر قالیباف رئیس مجلس خبر داد.

توقف طرح عفاف و حجاب توسط رئیس مجلس

به گزارش سلام نو، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنده در تمام دولت‌ها مطالبه‌گر بودم و اینکه چه دولتی بر سرکار است، برایم اهمیتی ندارد و حتی قبل از نمایندگی مجلس نیز روحیه مطالبه‌گری داشتم.

وی با بیان اینکه به ما آمار دقیقی در رابطه ما موارد بازگشت به تولید ارائه ندادند، مطرح کرد: نبود متولی دغدغه‌مند باعث شده زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین بلااستفاده باشد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح عفاف و حجاب مجلس توسط رئیس مجلس متوقف شد و منتظر ارائه لایحه از قوای دیگر هستند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی شنبه ۱۹ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال ایسنا، اظهار کرد: بحث عفاف و حجاب در چند ماه اخیر مورد دغدغه مردم متدین بوده و مطالبه‌ای از طرف مردم در پی داشته است چراکه بیش از ۹۹ درصد مردم ما متدین هستند.


وی با بیان اینکه در این زمینه یک برنامه‌ریزی از طرف دشمن در بُعد سیاسی و امنیتی انجام گرفته که به دغدغه مسئولان تبدیل شده است، ادامه داد: قوانینی پیرامون عفاف و حجاب در کشور داریم و طبق قوانین باید عمل شود. اگر در جایی خلأ قانونی وجود داشته باشد، مجلس باید وارد شود اما لایحه باید از سمت قوای دیگر به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ جلسه در مجلس پیرامون مسأله عفاف و حجاب برگزار شده و طرحی در این زمینه داشته اما این طرح به دستور رئیس مجلس متوقف شد چراکه منتظر لوایح قوای دیگر است.

وی در رابطه با عملکرد استاندار همدان مطرح کرد: هیچ مسئولی در حاشیه امن قرار ندارد و ما باید حرکتمان با تلاش رهبری هماهنگ باشد. برای بررسی عملکرد استاندار همدان به عنوان مقام ارشد دولت در استان باید ببینیم که استاندار در حوزه‌ مسکن، آب، جذب سرمایه‌گذار، فرهنگ و تربیت و آموزش باید چه عملکردی داشته است.

۵۰۰ واحد مسکن مهر در همدان بلاتکلیف است

فلاحی با بیان اینکه مشکل اصلی همدان در تأمین مسکن بوده و همدان از استان‌های آخر در بحث تأمین مسکن است و به همین علت قیمت مسکن بالاست، گفت: بیش از ۲۸ هزار متقاضی مسکن در شهر همدان ثبت‌نام کردند و بارها گفته شده دولت باید زمین‌های خود را در اختیار پروژه مسکن قرار دهد اما این موضوع در همدان به تأخیر افتاده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود ۱۴۰۰ واحد در حال ساخت است که خیلی از پروژه‌ها از دولت قبل آغاز شده است، در حوزه تأمین زمین تا این لحظه تنها کاری که انجام شده تأمین زمین کنار بلوار فرودگاه است.

فلاحی با بیان اینکه شهر جدید «اکباتانا» از سال ۸۶ پیشنهاد داده شده است، مطرح کرد: این طرح مشکلاتی از نظر تأمین آب و پسماند زباله داشت، اگر از ظرفیت داخل شهر همدان و توسعه شهرهای کوچک مانند جورقان استفاده شود، نیاز فعلی مسکن ملی حل می‌شود. در ضمن بیش از ۵۰۰ واحد مسکن مهر بلاتکلیف در حوزه انتخابیه بنده وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه مشکل دوم استان مسأله آب است، خاطرنشان کرد: قرار بود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب از طریق سد تالوار به همدان برسد اما الان ۴۰۰ لیتر بر ثانیه از سد تالوار به همدان منتقل می‌شود. در سال ۱۴۰۰ ترک فعل مدیران مربوطه را گزارش کردیم و وزارتخانه محدودیتی برای تأمین مالی برای انتقال آب همدان ندارد.

آمار دقیقی از بازگشت واحدهای تعطیل به تولید نداریم

فلاحی با بیان اینکه مسأله اشتغال و حل مشکل واحدهای تولیدی و جذب سرمایه‌گذار اولویت سوم استان همدان است، توضیح داد: ۵۷ هزار شغل در استان همدان نیاز داریم و به دنبال این هستیم که واحدهای بزرگ تعطیل شده را به چرخه برگردانیم و تا زمانی که مسأله اشتغال را حل نکنیم، تورم مهار نمی‌شود. یکی از اقدامات ابتدایی ما در این زمینه رصد و سرکشی واحدهای تولیدی و پیگیری مشکلات سرمایه گذاران بوده است.

وی با بیان اینکه به ما آمار دقیقی در رابطه ما موارد بازگشت به تولید ارائه ندادند، مطرح کرد: نبود متولی دغدغه‌مند باعث شده زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین بلااستفاده باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل بعدی استان در حوزه آموزش‌وپرورش است، اظهار کرد: ۴۰۰۰ کمبود معلم و ۱۷ مدرسه کانکسی در همدان وجود دارد.

همدان یک استان بحران زده در حوزه آموزش و پرورش است

وی با تأکید بر اینکه همدان یک استان بحران زده در حوزه آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: درخواست دادیم شعبه پردیس شهید رجایی را در همدان تأسیس کنند. باید جوانان ارزشی را پای کار بیاوریم تا با مدارس غیرانتفاعی مشکل اشتغال حل شود.

فلاحی در رابطه با کنارگذرهای شهر همدان نیز توضیح داد: کنارگذر غربی را که ۱۸ کیلومتر آسفالت داشت را به بهانه‌ اینکه فروش برخی فروشگاه‌های ابتدای شهر کم‌ می‌شود، متوقف کردند. الان پروژه در حال انجام است و متأسفانه به علت گرانی زمین و مسأله تملک مشکلاتی به وجود آمده و هزینه از ۲۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. کنارگذر شرقی هم ۲۰ کیلومتر است که سه کیلومتر آن آسفالت شده اما پروژه را متوقف کردند.

وی در رابطه با پل غدیر شهر همدان بیان کرد: پل غدیر همدان که محل عبور و مرور سه استان است، از پول شهرداری همدان هزینه شده در صورتی که باید از اعتبارات ملی استفاده می‌شد.

فلاحی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بنده ۱۸۰ روستا وجود دارد، گفت: در بحث جاده‌های روستایی و فرعی مشکلاتی وجود دارد که به دنبال جذب اعتبار هستیم. معادن موجود در برخی روستاها مشکلاتی ایجاد کردند و باید سهم دولتی خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: هر چند روستا را در یک دهستان جمع کرده و مدیران را به منطقه بردیم. جلساتی در تهران داشتیم و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۳۷۰ هزار هکتار زمین‌های دیم کشاورزان را قرار است تحت پوشش قرار دهد تا دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی کشت شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنده در تمام دولت‌ها مطالبه‌گر بودم و اینکه چه دولتی بر سرکار است، برایم اهمیتی ندارد و حتی قبل از نمایندگی مجلس نیز روحیه مطالبه‌گری داشتم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید