معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: غارعلیصدر با ۷۸ هزار بازدید، پربازدیدترین جاذبه استان در نوروز ۱۴۰۲ بود.

پربازدیدترین جاذبه استان همدان در نوروز ۱۴۰۲ مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، علی خاکسار روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۹۲۰ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی استان همدان در طول تعطیلات نوروزی امسال بازدید کردند که از این تعداد ۲۲۲ هزار نفر از جاذبه‌های فرهنگی تاریخی، ۱۵۰ هزار نفر از موزه‌ها و مابقی از جاذبه‌های طبیعی مذهبی بازدید کردند.

وی ادامه داد: آرامگاه بوعلی با ۳۶ هزار و ۵۰۰ بازدید کننده در رتبه دوم بازدیدهای نوروزی استان همدان قرار دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس برای اولین بار با آمار ۳۰ هزار بازدیدکننده رتبه سوم را به خود اختصاص داد گفت: آرامگاه باباطاهر نیز با ۲۹ هزار بازدیدکننده رتبه چهارم تعداد بازدیدکنندگان را دارد.

خاکسار تصریح کرد: ستاد خدمات سفر از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز به کار کرد و تا پایان تعطیلات نوروزی یعنی ۱۳ فروردین بیش از ۱۱۱ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی استان همدان ثبت شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد این تعداد در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، بومگردی‌ها، مجتمع‌های اقامتی و خانه مسافرهای مجاز اسکان داده شدند و مابقی در اقامتگاه‌های غیررسمی شامل مهمانسرای ادارات و مراکز اقامتی وابسته به اداره آموزش و پرورش و مراکز اسکان اضطراری اقامت داشتند.

به گزارش ایرنا، غار علیصدر به عنوان شگفت انگیزترین غار آبی جهان، تنها غار تالابی کشور به شمار می رود و بر اساس تحقیقات کارشناسان مطرح زمین شناسی دنیا یکی از بی نظیر ترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهان است که شکل گیری آن به دوره ژوراسیک دوره دوم زمین شناسی بر می گردد.

این جاذبه با شکوه طبیعی در سال های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ توسط تعدادی از کوه نوردان و غار نوردان گروه سینای همدان شناسایی شد و قایقرانی در این غار با وسایل ابتدایی در سال ۴۶ به همت دست اندرکاران امر تعریض دهانه غار امکان پذیر شد.

نام این غار برگرفته از نام روستای علیصدر است که طی سالیان گذشته علی سد و علی سرد نیز گفته می شده است.

استان همدان با بیش از یک هزارو ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید