یکی از مشکلات روزه داران در ماه مبارک رمضان ایجاد بوی بد دهان به دلیل عدم مصرف غذا و نوشیدن آب در ساعات طولانی است.

چگونه از ایجاد بوی بد دهان در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟ + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از ایکنا، طب سنتی برای پیشگیری از بوی بد دهان و مشکلات معده در ماه رمضان عدم مصرف حجم زیاد آب هنگام خوردن افطاری و سحری، مصرف نکردن لبنیات و سبزی به غیر از ریحان در وعده‌های اصلی و ... را پیشنهاد می‌کند.

در ماه رمضان برای برخی از افراد بوی بد دهان، ترش کردن، سنگینی و یا سردرد بعد از افطار و سحر آزاردهنده است. این مشکلات ناشی از بدهضمی در معده است که می‌توان با رعایت مواردی در هنگام خوردن افطار و سحر از این مشکلات پیشگیری کرد.

برای رفع این مشکلات و یا پیشگیری از آنها باید بدانیم که مصرف حجم زیادی از مایعات همراه افطار و سحر اشتباه است بلکه باید بین این دو وعده از مایعات استفاده کرد.

همچنین در وعده افطار یا سحر نباید پُرخوری کنیم و بدانیم که خوردن چند نوع غذا با زولبیا و بامیه مشکلات معده را بیشتر می‌کند که باید از آن پرهیز کرد. همچنین خوردن لبنیات شامل ماست، دوغ و پنیر را در وعده اصلی مصرف نکنید و از سبزی خوردن فقط ریحان را مصرف کنید و از مصرف پیازچه، تربچه، شاهی و تره در کنار غذا پرهیز کنید.

مصرف یک قاشق رب انار ملس به رفع بوی بد دهان بسیار کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از دم‌نوش سیب یا بِه همراه کمی چوب دارچین استفاده کنیم.

کسانی که مشکلات جدی‌تری دارند بعد از افطار و سحر مخلوط تخم گشنیز، زیره و نبات یک قاشق چایخوری بدون آب بخورند و دقت کنیم که خوابیدن بلافاصله بعد از سحر به ایجاد این مشکلات کمک می‌کند که باید از آن پرهیز کرد.

دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و انجمن علمی طب سنتی ایران با همکاری هم، دست به تولید یک موشن‌گرافی زده‌اند که در آن روش‌هایی که در هنگام روزه‌داری مانع ایجاد بوی بد دهان و ترش کردن معده می‌شود را تشریح کرده‌اند. این موشن را با هم می‌بینیم:

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید