مخترعان، مبتکران و استعدادهای استثنایی در زمینه‌های مهمی مانند فرهنگ، هنر، ورزش و فناوری دیجیتال می‌توانند بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی، وضعیت شغلی، حقوق ماهانه یا سطح حرفه‌ای ویزای طلایی دریافت کنند.

امارات متحده عربی یکی از کشورهای بسیار سختگیر در زمینه صدور ویزا است. نوعی ویزا به نام ویزای طلایی امارات وجود دارد که افرادی با ویژگی‌های خاص می‌توانند برای دریافت آن درخواست بدهند. این ویزای طلایی برای هنرمندان، سرمایه‌گذاران، مخترعین، افراد با استعداد و مطرح صادر می‌شود. برای اینکه بهتر با شرایط اقدام برای صدور ویزای طلایی امارات برای هنرمندان آشنا شوید ما در این مقاله شما را به صورت کامل راهنمایی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

ویزای طلایی امارات برای هنرمندان

افراد متخصص و خلاق در هر زمینه‌ای بخصوص در زمینه‌های هنری می‌توانند برای دریافت ویزای طلایی فرهنگی امارات متحده عربی درخواست دهند و در صورت موفقیت یک اقامت ۱۰ ساله قابل تمدید را دریافت کنند. همان‌طور که توسط وزارت فرهنگ و جوانان امارات متحده عربی (MCY) ذکر کرده است، هنرمندان، خوانندگان، متصدیان، رقصندگان، نوازندگان یا مجریان واجد شرایط دریافت ویزای طولانی مدت هستند.

ویزای طلایی امارات برای هنرمندان

با این حال، کسانی که مایل به درخواست ویزای طلایی هستند باید توصیه‌نامه‌ای از MCY دریافت کنند، پس از آن متقاضی از طریق بررسی‌های عمیق تأیید می‌شود. دقت کنید که دولت امارات در دادن ویزای طلایی امارات بسیار سخت‌گیر است بنابراین شما اگر هنرمند هستید باید در یکی از این زمینه‌های ذکر شده واقعاً استعداد بسیار زیادی داشته باشید و همچنین جز افراد مطرح و شناخته شده در این زمینه باشید.

چه کسانی می‌توانند برای ویزای طلایی فرهنگی اقدام کنند؟

مخترعان، مبتکران و استعدادهای استثنایی در زمینه‌های مهمی مانند فرهنگ، هنر، ورزش و فناوری دیجیتال می‌توانند بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی، وضعیت شغلی، حقوق ماهانه یا سطح حرفه‌ای ویزای طلایی دریافت کنند. طبق گفته دولت امارات، ویزا نیاز به توصیه یا تأیید یک نهاد دولتی فدرال یا محلی دارد. آن‌ها به صورت کامل بررسی می‌کنند که تا چه میزان ادای شما در زمینه فرهنگی قابل ثابت کردن است.

ویزای طلایی امارات برای هنرمندان

متقاضیان ۲۵ سال به بالا می‌توانند برای ویزای بلند مدت اقدام کنند. در صورت پذیرش، پردازش ویزا حداقل ۳۰ روز طول می‌کشد. پذیرش یا رد با ایمیل تأیید می‌شود. مقامات می‌توانند بدون دلیل درخواست را رد کنند. با این حال، متقاضی باید آثار اصلی را به عنوان یک مزیت ایجاد کنند، همچنین هیچ الزامی برای متقاضیان وجود ندارد که برای چند سال در امارات متحده عربی زندگی کرده باشند. شما به عنوان یک هنرمند متوانید در هر کشوری مانند ایران ساکن باشید و برای دریافت ویزای طلایی امارات از طریق هنرمندان اقدام کنید.

همچنین متقاضیانی که دارای ویزای اقامت یا بازدید (گردشگری) امارات هستند نیز می‌توانند برای ویزای طلایی فرهنگی اقدام کنند، اما باید هنگام ارائه درخواست باید در این کشور باشند. به گفته MCY، دو معیار وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانند توصیه‌نامه را دریافت کنند:

معیار ۱:

متقاضی باید حداقل باید سه مورد از موارد زیر را ارائه کند:

  • گواهی قدردانی / نامزدی از یک مقام معتبر بین‌المللی یا منطقه‌ای در این زمینه
  • موقعیت افتخاری در یکی از مقامات معتبر بین‌المللی به دلیل خلاقیت برجسته او
  • عضو فعال یک سازمان یا انجمن هنری بین‌المللی معتبر.
  • آثار او باید مورد توجه منتقدان، رسانه‌ها یا متخصصان صنعت قرار گرفته باشد.
  • آثار او در مجامع معتبر محلی، منطقه‌ای یا بین‌المللی (نمایشگاه‌ها، انجمن‌ها، جشنواره‌ها و رویدادها) به نمایش درآمده است.

معیار ۲:

متقاضیان ویزای طلایی در رده "رسانه" باید معیارهای زیر را داشته باشند، که در آن متقاضی باید حداقل برای سه مورد از موارد زیر مدرک ارائه کند:

  • گواهی قدردانی / نامزدی از یک مقام معتبر بین‌المللی یا منطقه‌ای در این زمینه.
  • موقعیت افتخاری در یکی از مقامات معتبر بین‌المللی به دلیل خلاقیت برجسته او.
  • عضو فعال یک سازمان یا انجمن هنری بین‌المللی معتبر.
  • آثار او باید مورد توجه منتقدان، رسانه‌ها یا متخصصان صنعت خود قرار گرفته باشد.
  • داوطلب باید ۷ سال سابقه کار در یک آژانس رسانه‌ای معتبر داشته باشد و از محل کار خود یا یک آژانس رسانه‌ای نامزد شده باشد و آثاری را که به صورت دوره‌ای توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود (گزارش‌های مطبوعاتی، مقالات، برنامه‌های تلویزیونی و غیره) داشته باشد.

در موارد خاص و پس از بررسی فرم ارسال و شواهد، ممکن است از شما خواسته شود که توصیه‌نامه‌ای از نهادهای خلاق/فرهنگی معتبر ارسال کنید، بخش پشتیبانی صدور ویزا با شما تماس خواهد گرفت و در صورت نیاز الگوی مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

روند دریافت ویزای طلایی امارات برای هنرمندان چیست؟

  • برای اعتبارنامه از وب‌سایت مرجع فرهنگ و هنر دبی درخواست دهید.
  • در مرحله بعد، پس از دریافت نامه تأیید، از سایت اداره فدرال هویت و شهروندی برای تأیید نامزدی درخواست دهید.
  • برای ویزای طلایی از طریق مرکز Amer یا اداره کل اقامت و امور خارجه (GDRFA) درخواست دهید. تأیید نهایی بر اساس مجوز GDRFA خواهد بود.
  • در صورت درخواست از طریق مرکز عامر، خدمات مورد نیاز را در پذیرش انتخاب کنید. سپس کلیه مدارک را به مسئول خدمات ارائه دهید. مدارک مورد نیاز در مرکز عامر، شامل کپی پاسپورت، کپی ویزای اقامت یا بازدید، کپی نرم افزاری عکس متقاضی و توصیه‌نامه از یک نهاد دولتی است.
  • در صورت درخواست از طریق پورتال GDRFA، اپلیکیشن موبایل را دانلود کنید، روی سرویس کلیک کنید، مدارک مورد نیاز را پیوست کنید و درخواست را ارسال کنید.

برای دریافت اعتبارنامه، متقاضی باید نمونه کار خود را - که می‌تواند شامل عکس و فیلم باشد - به همراه یک رزومه مفصل با تمرکز بر تجربه هنری و فرهنگی، ویزا، پاسپورت و کارت هویت خود ارسال کند. شما از این روش امکان دریافت ویزای طلایی امارات برای هنرمندان را خواهید داشت.

جمع‌بندی

همان‌طور که در متن با خواندید، بسیاری از افراد برجسته در رشته‌های هنری امکان دریافت ویزای طلایی امارات را خواهند داشت. این ویزا به شما اجازه می‌دهد که برای مدت ۵ تا ۱۰ سال در این کشور بمانید و آزادانه مشغول به کار و زندگی شوید. اگر فرد دریافت کننده ازدواج کرده باشد می‌تواند همسر و فرزندان خود را به همراه خود شامل این ویزا بکند. در این مدل ویزا شما نیازی به کارفرمای مشخص ندارید و می‌توانید حتی زمان زیادی را خارج از کشور امارات بگذرانید. این ویزا قابل تمدید است و اگر بتوانید ۳ دوره متوالی تا ۳۰ سال آن را تمدید کنید درنهایت امکان دریافت شهروندی کشور امارات را خواهید داشت.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید