سازمان هواشناسی کشور در هشداری از بارش‌های سنگین در ۲ استان مسافرپذیر خبر داد و در همین ارتباط توصیه هایی به مسافران کرد.

سازمان هواشناسی هشدار داد / این ۲ استان منتظر بارش‌های شدید باشند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت در خراسان رضوی و خراسان جنوبی هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی، اعلام کرد که در روز پنجشنبه سوم فروردین ماه رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف در استان‌های فوق الذکر می‌بارد.

براثر بارش‌ها لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی وجود خواهد داشت.

همچنین توصیه شده است که شهروندان هنگام سفر با خودرو، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه را مدنظر قرار دهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید