۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
کد خبر: 55424995

همدان از قدیمی ترین شهر های ایران محسوب می شود. این شهر دارای روستا های فراوانی است. در این مقاله به معرفی روستاهای اطراف همدان می پردازیم.

روستاهای معروف اطراف همدان

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی روستاهای اطراف همدان می پردازیم.

معرفی روستاهای اطراف همدان و شهر همدان

یکی از قدیمی ترین شهر های ایران، همدان است. تاریخ و تمدن بسیاری را می توانید در این شهر مشاهده کنید. سالانه افراد بسیار جهت بازدید و گردش به این شهر سفر می کنند. در شهر همدان آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیاری را می توانید مشاهده کنید. در اطراف شهر همدان، نیز آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیاری وجود دارد که علاوه بر بازدید از آثار شهر همدان می توانید به بازدید این آثار بپردازید. روستاهای اطراف همدان یکی از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر به حساب می آید که سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کنند. روستای حیدره، روستای پری، روستای اشتران، روستای ملحم دره، روستای علیصدر و.... از جمله روستاهای اطراف همدان هستند که در ادامه به معرفی کامل آنها می پردازیم.

معرفی روستای علیصدر از روستاهای اطراف همدان

روستای علیصدر از روستاهای اطراف همدان است. فاصله این روستا تا شهر همدان حدود 70 کیلومتر است. جاذبه های طبیعی فراوانی در این روستا وجود دارد که گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کنند. مجتمع توریستی، غار علیصدر، امامزاده هاشم و امامزاده زید نمونه هایی از جاذبه های گردشگری این روستا هستند. غار علیصدر از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های طبیعی ایران محسوب می شود که در این روستا واقع شده است. بزرگترین غار آبی جهان، لقب غار علیصدر است. این غار به علت نمای زیبا و خارق العاده ای که دارد یکی از عجایب طبیعی جهان محسوب می شود. روستای علیصدر، با وجود این غار از اهمیت بسیاری برخوردار شده است. به طوری که در تمام طول سال گردشگران و توریست های بسیاری جهت بازدید غار علیصدر به این روستا سفر می کنند.

در روستای علیصدر بازار های سنتی بسیاری را می توانید مشاهده کنید. کمر زنی، هفت سنگ، چلنگ آغاج بازار های سنتی این روستا هستند. این بازار های سنتی در جشن های مختلف و در نوروز برپا می شوند و می توانید به بازدید از آنها بپردازید.

آشنایی با روستای ملحم دره

روستای ملحم دره را می توانید در غرب همدان مشاهده کنید. بنابراین این روستا یکی از روستاهای اطراف همدان است. از لحاظ جذب گردشگران، این روستا رتبه دوم را در بین روستاهای اطراف همدان دریافت کرده است. روستای ملحم دره به علت اینکه در میان کوه های سرسبز واقع شده است، طبیعت آن بکر و دست نخورده باقی مانده است. از جاذبه های دیدنی این روستا می توان به پلکانی بودن آن، خانه های سنگی، ایوان های چوبی خانه ها اشاره کرد. این روستا دارای قدمت طولانی است و جزو روستا های قدیمی همدان محسوب می شود. در این روستا به تعدادی زیادی درخت آلو روییده است. همچنین در روستای ملحم دره می توانید به تعداد بسیار باغ های انگور مشاهده کنید. از سوغاتی های این روستا می توان انگور، لواشک، رب آلو، انواع مربا و قیسی نام برد.

روستاهای اطراف همدان

روستاهای اطراف همدان

معرفی روستای اشتران

روستای اشتران یکی دیگر از روستاهای اطراف همدان است. این روستا با تویسرکان که یکی از شهرستان های همدان می باشد، حدود 22 کیلومتر فاصله دارد. در این روستا جاذبه های گردشگری بسیاری را می توانید مشاهده کنید. روستای اشتران یکی از روستاهای قدیمی همدان به حساب می آید. سنگ نوشته هایی به زبان کوفی در این روستا وجود دارند که جزو آثار تاریخی آن محسوب می شوند. با دیدن این سنگ نوشته ها می توان به قدمت طولانی روستای اشتران پی برد. قلعه نظامی، مسجد اشتران و انواع کتیبه جزو آثار تاریخی روستای اشتران محسوب می شوند. قلعه نظامی که یکی از آثار تاریخی روستای اشتران است دارای قدمت طولانی می باشد و ساخت آن به دوران قاجار باز می گردد. این قلعه یکی از مهم ترین قلعه های همدان است. این قلعه به علت موقعیت جغرافیایی و وسعتی که دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. از سوغات این روستا می توان باسلوق، قالی بافی و منبت کاری را نام برد.

آشنایی با روستای پری

در این بخش به معرفی یکی دیگر از روستاهای اطراف همدان می پردازیم. در کمازان که یکی از شهرستان های شهر همدان می باشد، روستای پری واقع شده است. این روستا دارای قدمت بسیاری می باشد. طبق تحقیقاتی که بر روی این روستا انجام شده است، قدمت این روستا به قرن چهارم قبل از میلاد بر می گردد. این روستا از طبیعت زیبایی برخوردار است و مکان مناسبی برای گردش و تفریح به حساب می آید. منطقه حفاظت شده لشگردر از جاذبه های طبیعی روستای پری است. در این منطقه حفاظت شده حیواناتی مانند روباه، گرگ، کبک و خرگوش زندگی می کنند. از دیگر جاذبه های این روستا می توان به باغ های بسیار، رودخانه های جاری، قنات های کهن و گیاهان دارویی کمیاب اشاره کرد.

روستاهای اطراف همدانروستاهای اطراف همدان

از مهم ترین آثار تاریخی این روستا می توان به قلعه پری اشاره کرد. این قلعه همانند روستا دارای قدمت بسیاری می باشد. مقبره مادر کریم خان زند در این قلعه واقع شده است. شیره انگور، بادام و گردو از سوغاتی های این روستا هستند. در زمان برگشت، می توانید برای عزیزان خود از سوغاتی های این روستا خریداری کنید.

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص روستاهای اطراف همدان به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • داوود IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    6 0
    روستای پری ازتوابع شهرستان ملایرهستش نه همدان
  • پارسا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    3 1
    با سلام تصویر اولی که در گزارش تیتر شده مربوط به روستای ترخین آباد شهرستان اسدآباد از توابع استان همدان هست که متاسفانه به نام ملحمدره ذکر شده
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    3 4
    من عاشق روستاها هستم برم بشینم بقل این ننه ها برام نون بپزن بخورم
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    3 1
    پری از روستاهای شهرستان ملایر است و همچنین منطقه لشگردر اصلا به همدان مربوط نیست
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 0
    متاسفانه عکس اول مربوط به روستای ترخین اباد است که نرسیده به روستای ملحمدره است که بیش از هزارو خورده ای سال قدمت دارد .
  • عقیل ازاد IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    متاسفانه عکس اول مربوط به روستای ترخین اباد میباشد که هزارو خورده ای سال قدمت دارد ونرسیده به ملحمدره است .
  • ملیحا IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 1
    روستا حیدره قاضی خان یکی از زیبا ترین و معروف ترین روستا هاست ک توابع بهاره بافت پلکانی و طبیعت بکر و چهار فصل
  • ناشناس US ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 3
    علیصدر هم مال کبودراهنگ هستش ولی در کل همه مال همدانیم
  • حامدسوادی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 0
    پس روستای کمک علیا اسدآباد چی میشه؟
  • ناشناس IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    2 1
    ملایر هم جزء استان همدان است چرا جبهه گرفتی همدان و ملایر نداریم همه ما ایرانی هستیم قربان شما دوست عزیز
  • ابوالفضل IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    پری از روستاهای شهرستان ملایر می‌باشد
  • رضایی ندا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    یکی از شیک ترین و بهترین روستاهای اطراف همدان روستای زاغه میباشد ک از امکانات بسیاری برخوردار هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید