تجربه دیدن دریاچه‌ها لذت بخش است از همراه ما باشید و بازدید از زیباترین دریاچه ارومیه را از دست ندهید.

بازدید از زیباترین دریاچه ارومیه را از دست ندهید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه دالامپر یکی از مقاصد گردشگری جذاب استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود. این دریاچه زیبا در بلندی‌های کوهی به همین نام در جنوب غربی ارومیه قرار دارد. قله دالامپر با ارتفاع ۳۵۰۰ متری از قلل مرتفع این منطقه در مرز بین سه کشور ایران، عراق و ترکیه است. دریاچه دالامپر و مسیر صعود به قله دالامپر با مناظر بسیار بکر و زیبا همراه است. دریاچه‌ها، آبشارها، چشمه‌ها و دشت‌های سرسبز و پر گل هر ساله در بهار میزبان گردشگران، طبیعتگردان و کوهنوردان زیادی است. اگر شما نیز قصد سفر به این قله شگفت‌انگیز و بازدید از دریاچه دیدنی آن را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

درباره دریاچه زیباتر دالامپر ارومیه

افرادی که قصد بازدید از یک جاذبه توریستی و گردشگری را دارند، به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم همواره باید زمان مناسبی را برای سفر به هر منطقه انتخاب کنند. عدم توجه به این مسئله می تواند شما را در طول سفر با مشکلات گوناگونی مواجه کند.

بازدید از زیباترین دریاچه ارومیه را از دست ندهید!

در همین راستا پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا به سراغ دریاچه زیبای دالامپر در ارومیه رفته و از این جاذبه توریستی و گردشگری شگفت انگیز در منطقه ارومیه دیدن کنید، لازم است تا فصولی از سال را انتخاب کنید که هوای این منطقه در شرایط نرمال قرار دارد.

به دلیل ماهیت شرایط آب و هوایی ارومیه در فصول پاییز و زمستان شاهد کاهش ناگهانی دمای هوا در این منطقه، به خصوص در کوه دالامپر هستیم و همین مسئله باعث می شود تا در فصول سرد سال نتوان از دریاچه دالامپر بازدید کرد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا در زمان مناسبی به این دریاچه سفر کرده و از آن بازدید کنید، بهتر است تا در فصل تابستان و یا بهار برای سفر به این منطقه زیبا و شگفت انگیز برنامه ریزی کنید. دریاچه دالامپر ارومیه یکی از جاذبه‌های گردشگری است که افراد زیادی را در روزهای گرم تابستان به این منطقه خوش آب و هوا می‌کشاند.

بازدید از زیباترین دریاچه ارومیه را از دست ندهید!

اینکه در انتهای بهار و اوایل تابستان بتوانید به منطقه‌ای سفر کنید که هنوز برف دارد، مملو از گیاهان سبز است و هوای بسیار مطبوع و دلپذیری دارد، هر گردشگری را به وجد می‌آورد. دریاچه دالامپر در چنین موقعیتی قرار دارد و همچون نگینی روی کوهی بلند می‌درخشد. دریاچه دالامپر حدودا ۲,۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و قطر آن نیز حدود ۴۵۰ متر با عمق ۵۰ متر است.

بازدید از دریاچه دالامپر ارومیه

برای لذت بردن از گردش خود، نیاز نیست حتماً به بالای کوه برسید و از دریاچه دالامپر ارومیه دیدن کنید. شما از همان ابتدا که قدم در راه می‌گذارید، در جای‌جای این منطقه، گردشگری بی‌نظیر و لحظاتی پر از هیجان و جذابیت را تجربه می‌کنید. از نظر مسیر که کاملاً طبیعت زیبایی‌اش را به روی شما گشوده است.

در بین مسیر هم از دیدن آبشار لذت می‌برید. هنگامی که به بالای کوه می‌رسید، دریاچه دالامپر ارومیه آن‌قدر زیباست که همیشه در خاطرتان می‌ماند. دریاچه‌ای در بالای قله کوه که همانند یک کاسه پر از آب جلوه‌گری می‌کند. به‌خصوص طبیعت بکر اطراف آن هم بر زیبایی دریاچه افزوده است. یخچال‌های طبیعی هم به‌آرامی آب می‌شوند و قطعات آن‌ها با صدایی هیجان‌انگیز به داخل دریاچه فرو می‌افتد.

بازدید از زیباترین دریاچه ارومیه را از دست ندهید!

کوه دالامپر در مرز سه کشور قرار گرفته است و شما در بالای کوه سفری چشمی به عراق، ترکیه و ایران دارید. البته ناگفته نماند که کوهنوردی و لذت تنفس هوایی تازه و اکسیژنی خالص هم حالتان را حسابی جا می‌آورید. چه دلپذیر می‌شود صرف یک ناهار خوش مزه در کنار دریاچه دالامپر ارومیه.

پس از این که بلیط تهران ارومیه را گرفتید و عازم سفر شدید، بهتر است که یک روز صبح را برای رفتن به دریاچه دالامپر برگزینید تا سر فرصت از دیدن این جاذبه بی‌نظیر لذت ببرید. مسیر رسیدن به این دریاچه که بالای کوه دالامپر واقع شده است، کوهستانی و خاکی است. ابتدا باید از جاده ارومیه به سمت اشنویه بروید. از سه راهی آغ بلاق به سمت روستای دیزج مسیر خود را طی کنید.

سپس به روستای سوله دوکل می‌روید. مسیر بسیار خوش منظر و طبیعتی بی‌نظیر دارد. در این مسیر از آبشار سوله دوکل هم می‌گذرید. پس از آبشار، حدود ۱۰ کیلومتر جاده خاکی دارید. البته زیبایی طبیعت و جویبارهای متعددی که سر راهتان قرار دارد، قطعاً اجازه ورود خستگی را به بدنتان نمی‌دهد.

بازدید از زیباترین دریاچه ارومیه را از دست ندهید!

البته ماشینتان هم تا انتهای مسیر خاکی بیشتر نمی‌تواند همراهی‌تان کند. سپس باید حدود یک ساعت کوهنوردی لذت‌بخش در دل طبیعت را تجربه کنید و از دیدن مناظر از همان لحظه اول لذت ببرید. سپس به بالای کوه می‌رسید و روبروی خود یک دریاچه زیبا می‌بینید که در دل طبیعت پر گل و بلبل روبرویتان قد علم کرده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید