۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
کد خبر: 55423762

برای اینکه به خوبی جاهای دیدنی مهدیشهر شهمیرزاد را بشناسید در این مطلب تمامی جاذبه های گردشگری مهم این شهر را معرفی کرده ایم.

جاهای دیدنی مهدیشهر شهمیرزاد

سلام نو-سرویس گردشگری: مهدیشهر به عنوان یکی از شهرهای استان سمنان به شمار می رود که جاذبه های گردشگری زیادی دارد. اگر می خواهید به این شهر بروید باید به خوبی در مورد جاهای دیدنی مهدیشهر شهمیرزاد اطلاعات بیشتری به دست آورید. استان سمنان یکی از استان های گرمسیری شهر ایران به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از افراد بر این باور هستند که شهرهای توابع این استان گرم و خشک هستند. مهدیشهر و شهمیرزاد به عنوان شهرهای خوش آب و هوای سمنان شناخته می شوند. دلیل خوش آب و هوا بودن مهدیشهر این است که به استان مازندران نزدیک می باشد. در صورتی که می خواهید به این شهر زیبا بروید باید در مورد تمامی جاذبه های گردشگری این شهر آگاهی داشته باشید. در ادامه توضیحات بیشتری که مربوط به مکان های دیدنی مهدیشهر می باشد را معرفی می کنیم.

معرفی جاهای دیدنی مهدیشهر شهمیرزاد

برخی از مهمترین جاهای دیدنی مهدیشهر شهمیرزاد که باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت هستند از :

۱. امامزاده ابوالقاسم

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مهدیشهر که به عنوان یک مکان زیارتی شناخته می شود امامزاده ابوالقاسم است. این امامزاده در شمال شهرستان قرار گرفته و شما به راحتی می توانید آن را پیدا کنید. بنای این بقعه مربوط به دوران صفویان می باشد. بنابراین باید بگوییم که این بنا یکی از بناهای تاریخی به شمار می رود. بسیاری از افرادی که به جاذبه های تاریخی علاقه دارند می توانند از این مکان بازدید نمایند. اتاق ها و دالان های زیادی را برای این بقعه طراحی کرده اند. چوب های کنده کاری را در بیشتر بخش های این بقعه مشاهده می کنید. تمامی بخش های امامزاده به صورت اصولی طراحی شده و به همین دلیل این بنا را به عنوان یکی از بناهای مهم تاریخی می دانند. بیشتر اهالی شهر مهدیشهر به این جاذبه گردشگری احترام می گذارند و در حفظ آن کوشا هستند.

۲. جنگل رودبارک

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهدیشهر جنگل رودبارک می باشد. این جنگل را می توانید در مسیر شهمیرزاد مشاهده کنید که بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد. جنگل رودبارک را به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده معرفی می کنند. در واقع باید بدانید گونه های گیاهی و جانوری زیادی در این جنگل وجود دارند که باید از آنها مراقبت شود. چشم انداز رودخانه یکی از زیباترین بخش های این جنگل به شمار می رود. از آنجایی که در این جنگل می توانید چشم انداز رودخانه را مشاهده کنید نام آن را رودبارک قرار داده اند. آب و هوای این جنگل خنک است و بسیاری از افراد در فصل تابستان به این جنگل می روند.

جاهای دیدنی مهدیشهر شهمیرزاد

جاذبه دیدنی مهدیشهر

۳. جاذبه های گردشگری مهدیشهر و شهمیرزاد

در بین انواع جاهای دیدنی مهدیشهر شهمیرزاد باید بگوییم که شهمیرزاد بسیار محبوب می باشد. شهمیرزاد یکی از بهترین مکان های دیدنی استان سمنان است که آن را به عنوان بهشت گمشده می شناسند. در شمال شهر سمنان می توانید از این جاذبه گردشگری بازدید نمایید. شهمیرزاد واقع در مهدیشهر می باشد و به همین دلیل آن را به عنوان یکی از مناطق تحت نظر مهدیشهر می شناسند. چشمه های بی نظیری که در شهمیرزاد قرار گرفته اند نظر هر یک از بینندگان را جلب می کنند. درختان گردو و درختان دیگر میوه ها را در شهمیرزاد می توانید مشاهده کنید. نان محلی که در شهمیرزاد طبخ می شود را به عنوان یکی از سوغاتی های بی نظیر شهمیرزاد می شناسند.

۴. غار دربند

یکی از مکان های دیدنی مهدیشهر، غار دربند می باشد. شما می توانید از این غار که در مسیر مهدیشهر به شهمیرزاد می باشد بازدید کنید. این غار حدود ۱۴۰ میلیون سال قدمت دارد و همین ویژگی آن را به عنوان مهمترین دلیل محبوبیت غار می شناسند. در واقع باید بدانید که این غار مربوط به گذشته است و بسیاری از افراد به دلیل قدمتی که دارد از آن بازدید می کنند. این غار را به عنوان یکی از غارهای بزرگ آهکی کشور ایران می شناسند. طول غار حدود ۱۵۰ متر می باشد و ارتفاع آن ۳۰ متر است. ستون های استلاگمیت و استلاگتیت به عنوان مهمترین جاذبه های گردشگری هستند که در این غار قرار گرفته اند.

۵. مکان های دیدنی مهدیشهر و سیاه دره

یکی دیگر از جاهای دیدنی مهدیشهر شهمیرزاد سیاه دره می باشد. در شمال غربی مهدیشهر می توانید از این جاذبه گردشگری بازدید نمایید. این دره با جنوب شهر تنها دو کیلومتر فاصله دارد. دیواره های عظیم دره به عنوان مهمترین ویژگی آن شناخته می شود. هر ساله افراد زیادی از این دره بازدید می کنند. زیبایی خاصی که در این دره وجود دارد مربوط به دیواره های آن می باشد. شما می توانید برای بازدید از این دره به شمال غرب مهدیشهر بروید و ساعتی را در این دره به گشت و گذار مشغول باشید.

جاهای دیدنی مهدیشهر شهمیرزاد

مکان دیدنی مهدیشهر سمنان

۶. کافر قلعه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهدیشهر، کافر قلعه می باشد. این قلعه در قسمت جنوبی شهر مهدیشهر قرار گرفته و افراد زیادی برای بازدید از آن به این بخش شهر می روند. سنگ های ساروج و گچ را برای طراحی این قلعه به کار گرفته اند. این قلعه را مربوط به دوران قبل از اسلام می دانند. به طور کلی باید بدانید که شهر مهدیشهر یکی از شهرهای تاریخی می باشد که بیشتر آثار گردشگری این شهر قدمت طولانی دارند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید