نماینده فارس در شورای عالی استان‌ها گفت: برای کاهش تورم باید اجازه چاپ پول بدون پشتوانه گرفته شود.

یک نماینده مجلس: دکمه چاپ پول را از اتاق رئیس بانک مرکزی بردارید

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، محمدکاظم رحیمی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور معاون اقتصادی دولت برگزار شد، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و با طرح این سوال که چه عاملی زمینه‌ساز این وضعیت اقتصادی است، گفت: کاهش ارزش پول ملی و سرطان تورم مهمترین عامل این وضعیت است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۹۰ کشور در دنیا تورم زیر سه درصد دارند، گفت: اگر امسال متوسط قیمت کالا ۱۰۰ هزار واحد باشد سال دیگر قیمت کالا ۱۰۳ هزار واحد می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: در میان این ۹۰ کشور طیف گسترده‌ای از کشورهای بسیار فقیر و حتی جنگ زده تا کشورهای دموکراتیک و توسعه یافته وجود دارد که توانسته‌اند تورم را کنترل کنند. در صورتی که تورم همه ساله در ایران وضعیت زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: سوال اینجاست که چطور کشورهای فقیر و جنگ زده‌ای مانند عراق و افغانستان و بورکینافاسو توانسته‌اند تورم را کنترل کنند؛ اما در ایران که شعار همه دولت‌ها کنترل تورم است نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند.

وی خطاب به معاون اقتصادی دولت گفت: از شما که خود را متخصص در حوزه پول و اعتبار می‌دانید و قرار بود ریال ایران را به قوی‌ترین پول منطقه تبدیل کرده و تورم را تک رقمی کنید خواهش می‌کنم که سیاست‌های دولت قبل را ادامه ندهید و از توزیع دلار دولتی و رانت خودداری کنید و دکمه چاپ پول را از اتاق رئیس بانک مرکزی بردارید.

رحیمی اظهار کرد: دولت باید مطالعه اقتصادی خود را بالا ببرد و با استفاده از تجربیات جهانی تورم را مهار کند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: انتظار دیگر ما این است که به مسئله اقتصاد سیاسی نگاه نکنید و از متخصصین کاربلد استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید