۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 55421696

برای طی کردن فاصله ساری تا اوپرت باید به خوبی جزئیات و ویژگی های جاده را بررسی کنید تا با اطمینان خاطر این مسیر را طی نمایید.

فاصله ساری تا اوپرت

سلام نو-سرویس گردشگری: امروزه بسیاری از افراد از دره اوپرت که در نزدیکی سمنان و مازندران می باشد بازدید می کنند. فاصله ساری تا اوپرت زیاد نیست و همین مسئله موجب شده که افراد به راحتی این مسیر را طی کنند. از آنجایی که این دره در نزدیکی دریای مازندران می باشد پایین بودن درجه هوا با رطوبت ترکیب می گردد و در ارتفاعات توده های ابر شکل می گیرند. این مسئله موجب شده که زیبایی دره اوپرت چندین برابر گردد. در واقع بسیاری از افراد برای مشاهده اقیانوس ابر که در این دره شکل می گیرد برای بازدید از توده های ابر به دره می روند. شما برای اینکه به این دره بروید باید به خوبی در مورد ویژگی ها و جزئیات جاده این دره اطلاعات بیشتری به دست آورید. برای اینکه با آگاهی بیشتری برای رفتن به دره اوپرت اقدام کنید در ادامه با ما همراه باشید.

جزئیات جاده ساری تا اوپرت

مسافت ساری تا اوپرت تنها ۶۴ کیلومتر می باشد. شما در عرض یک ساعت می توانید این مسیر را طی کنید تا وارد دره اوپرت شوید. دره اوپرت یکی از دره های زیبا و منحصر به فردی به شمار می رود که دارای چشم انداز خاصی است. بنابراین این فاصله کوتاه را بهتر است طی کنید تا از زیبایی های این دره بازدید نمایید. در مسیری که طی می کنید روستاهای زیادی را مشاهده می نمایید. بنابراین نمی توانید سرعت تان را خیلی بالا ببرید. در صورتی که سرعت تان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد حدود یک ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید. دقت داشته باشید که در نزدیکی دره اوپرت، جاده تا حدودی کم عرض می شود و به همین دلیل باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنید.

در فاصله ساری تا اوپرت چه روستاها و شهرهایی قرار گرفته اند ؟

در فاصله ساری تا اوپرت می توانید روستاهای زیادی را مشاهده کنید که هر یک از آنها زیبایی بی نظیری دارند. در صورتی که مایل باشید می توانید در این روستاها توقف نمایید و از بافت زیبایی که دارند بازدید کنید. بسیاری از افراد به بافت قدیمی روستاهای بین مسیر علاقه زیادی دارند. به همین دلیل در مسیر خود توقف می کنند تا از جاذبه های گردشگری مسیر بازدید نمایند. بعد از اینکه روستاهای کوچک بین مسیر را رد کردید به روستای بزرگ پایین هولار می رسید. پس از رد کردن پایین هولار وارد کیاسر می شوید.

شهر کیاسر یکی از مهمترین شهرهایی می باشد که در مسیر ساری تا اوپرت می توانید از آن بازدید نمایید. بسیاری از افراد که تاکنون به این شهر نرفته اند بدون شک در مسیر توقف می نمایند تا از این شهر بازدید کنند. بعد از رد کردن کیاسر روستاهای زیادی قرار گرفته اند. هر یک از این روستاها با جاده اصلی فاصله زیادی ندارند. به همین دلیل به راحتی می توانید آنها را مشاهده نمایید. پس از رد کردن این روستاها وارد منطقه محافظت شده پرور می شوید. این منطقه در نزدیکی دره اوپرت است و سرسبز و زیبا می باشد. روستای ملاده و سرخده از جمله روستاهای نزدیک به دره اوپرت هستند. در منطقه حفاظت شده می توانید از این روستاها بازدید کنید تا سرانجام به دره اوپرت برسید.

فاصله ساری تا اوپرت

ساری تا دره اوپرت

امکانات

جاده ساری تا اوپرت

در مسیر ساری تا اوپرت می توانید امکانات زیادی را مشاهده کنید. در واقع از آنجایی که این مسیر چندان طولانی نیست شما نیازی به امکانات خاصی ندارید. در مسیر یک پمپ بنزین قرار گرفته است. در صورتی که مایل باشید می توانید باک بنزین خودروی خود را در این پمپ بنزین پر کنید. همچنین از دکه های اغذیه فروشی می توانید وسیله های مورد نظر خود را خریداری کنید. در این مسیر اقامتگاه های گردشگری را راه اندازی کرده اند تا شما درون آنها استراحت کنید. در صورتی که مایل باشید می توانید برای صرف غذا و نوشیدنی در این اقامتگاه ها توقف نمایید.

فاصله ساری تا اوپرت با اتوبوس و ماشین شخصی

برای طی کردن فاصله ساری تا اوپرت می توانید از اتوبوس ها و ماشین شخصی استفاده نمایید. سرعت اتوبوس ها برای طی کردن این مسیر کم است. بنابراین اگر بخواهید با اتوبوس سفر نمایید باید مدت زمان بیشتری در مسیر باشید. در صورتی که ماشین شخصی را برای سفر خود انتخاب می کنید مدت زمان کمتری در مسیر خواهید بود. سرعت ماشین شخصی نسبت به اتوبوس بیشتر است. همین مسئله موجب شده که شما در بازه زمانی کوتاه مدت تری به دره اوپرت برسید. اگر با اتوبوس و یا ماشین شخصی می خواهید این مسیر را طی کنید باید مراقبت باشید و نکات رانندگی در جاده کم عرض را رعایت کنید. تمامی تابلوهایی که در مسیر قرار گرفته اند را بررسی کنید تا با آگاهی بیشتری رانندگی تان را ادامه دهید.

فاصله ساری تا اوپرت

دره اوپرت

وسیله های مورد نیاز برای رفتن به دره اوپرت

اگر می خواهید مسیر ساری تا اوپرت را با اطمینان خاطر طی کنید باید تمامی وسیله های مورد نیاز برای تعمیر ماشین را همراه خود داشته باشید. در این صورت اگر مشکلی برای ماشین به وجود آید می توانید سریعا ماشین را تعمیر نمایید. لباس گرم و کفش مناسب همراه خود ببرید تا در صورت پیاده روی طولانی مدت از آنها استفاده نمایید. این دره از آنجایی که در ارتفاع قرار گرفته آب و هوای سرد و خنکی دارد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید