جواد اوجی وزیر نفت در نشست هلدینگ‌های بزرگ و اصلی صادرکننده محصولات پتروشیمی و پالایشی اعلام رد که همه ارز هلدینگ‌های پتروشیمی و پالایشگاهی در مرکز مبادله عرضه می‌شود.

حمایت وزارت نفت از بسته جدید سیاست‌های ارزی دولت

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت در نشست ویژه با حضور مدیران هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی و پالایشی در وزارت نفت، ضمن تأکید بر اهمیت اجرای کامل سیاست‌های ارزی دولت اظهار داشت: همه ارکان دولت موظف به حمایت از بسته جدید سیاست‌های ارزی دولت و اجرای دقیق آن هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از ارز صادرات در واقع ارز حاصل از مواد پتروشیمی و نفتی است، افزود: همه ارز حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی در مرکز مبادله ارزی عرضه خواهد شد، همچنان‌که این شرکت‌ها پیش از این نیز بیشترین عرضه‌کننده ارز در سامانه نیما بوده‌اند و عملکرد قابل قبولی در بازگشت ارز حاصل از صادرات و تزریق آن به بازار برای پوشش نیازهای ارزی کشور داشته‌اند.

وزیر نفت تصریح‌کرد: از این پس نیز این شرکت‌ها و هلدینگ‌ها مکلف به عرضه ارز صادراتی در سامانه مبادله ارزی بانک مرکزی هستند و انتظار می‌رود مانند گذشته عملکرد مطلوبی هم‌سو با سیاست‌های کلان ارزی دولت داشته باشند.

در این نشست که با حضور هلدینگ‌های بزرگ و اصلی صادرکننده محصولات پتروشیمی و پالایشی برگزار شد، سیاست قطعی دولت مبنی بر بازگشت ارز حاصل از صادرات و عرضه آن در مرکز مبادله ارزی مورد تأکید قرار گرفت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید