۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
کد خبر: 55420477

اطراف کرج کجا بریم؟ در این مطلب به پاسخ این پرسش و معرفی چند گزینه جذاب برای ترتیب دادن سفری کوتاه به اطراف کرج خواهیم پرداخت.

اطراف کرج کجا بریم

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از افراد زمان زیادی را برای اختصاص دادن به سفر و گشت و گذار در اختیار ندارند. بسیاری از ما تنها در روزهای تعطیل و آخر هفته امکان ترتیب دادن سفرهای تفریحی را داریم. بنابراین چندان امکان فکر کردن به مقصدهای دور برایمان متصور نیست. مجبوریم که به گزینه های نزدیک تر فکر کنیم و از میان آنها یکی را انتخاب کنیم. یکی از سوالاتی که برای پایتخت نشین ها در این خصوص مطرح می شود این است که اطراف کرج کجا بریم؟ اگر شما نیز ساکن تهران یا کرج هستید خوشبختانه گزینه های جذاب و مناسب زیادی در نزدیکی شما برای ترتیب دادن یک سفر کوتاه در دسترس است. در این مطلب سعی داریم به معرفی چند مورد از این مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری موجود در اطراف کرج بپردازیم. با ما همراه باشید.

روستای وینه و رستوران معروف آن

شکم گردی نیز مانند طبیعت گردی یکی از تفریحات محبوب در روزهای تعطیل به شمار می رود. بنابراین در پاسخ به این سوال که اطراف کرج کجا بریم می توان ابتدا به روستای وینه و رستوران مشهور و پرآوازه این روستا اشاره کرد. وینه روستایی خنک و خوش آب و هواست که در کیلومتر هشتم جاده چالوس و در فاصله ای بسیار نزدیک با شهر کرج واقع شده است. این روستا با قرارگیری در حاشیه رودخانه چالوس از موقعیت طبیعی بسیار ایده آلی برخوردار می باشد. همچنین صدای جریان آب رودخانه سیلابی و خروشان چالوس نیز همواره در سراسر بافت مسکونی این روستا به گوش می رسد و حالتی ویژه را به روستای وینه می بخشد.

اما بدون شک رستوران وینه مهمترین جاذبه گردشگری این روستا است. رستورانی که حدود هشتاد سال پیش در کنار رودخانه چالوس ساخته شد و بدل به اولین رستوران حاشیه جاده چالوس گردید. آنچه این رستوران را به یکی از پر رونق ترین رستوران های کشور تبدیل نموده است فضای دلپذیر و محیط باصفای آن است. تخت های باغ رستوران وینه درست در کنار رود چالوس قرار گرفته اند تا تجربه صرف غذا را برای مشتریان به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل کنند. علاوه بر کباب ها و انواع غذاهای ایرانی در این رستوران قلیان های بسیار باکیفیتی نیز سرو می شود که طرفداران ویژه ای نیز دارد.

اطراف کرج کجا بریم

آبشار سپهسالار

آبشار سپهسالار

یکی از اولین پاسخ هایی که در خصوص پرسش اطراف کرج کجا بریم به ذهن می رسد آبشار پرطرفدار سپهسالار است. این آبشار در نزدیکی تکیه سپهسالار در فاصله حدود پانزده کیلومتری با سد کرج واقع شده است. تکیه سپهسالار یا همان روستای سپهسالار روستایی ییلاقی است که علاوه بر آبشار معروف خود یک جاذبه گردشگری دیگر نیز دارد. این جاذبه غاری است که یک مقبره مذهبی (مقبره امامزاده ابراهیم) نیز در درون آن قرار گرفته است.

اما هدف اصلی بسیاری از گردشگران از سفر به روستای سپهسالار بازدید از آبشار زیبا و ده متری این روستا است. محدوده اطراف آبشار سپهسالار بسیار خنک و برخوردار از آب و هوایی به شدت مطبوع است. چرا که این آبشار از میان دو صخره جاری است و به محوطه زیر این دو صخره فرو می ریزد. در این محوطه سایه نشین حوضچه های کوچک آب نیز تشکیل می شوند که آبتنی در آنها خصوصا در فصل تابستان می تواند تجربه ای بسیار دلپذیر را برای گردشگران رقم بزند. آبشار سپهسالار یک ویژگی خاص دیگر نیز دارد و آن رنگین کمان زیبا و کاملی است که در ساعات بعد از ظهر در پشت این آبشار تشکیل می شود.

اطراف کرج کجا بریم

آبشار خور

آبشار خور

در پاسخ به پرسش اطراف کرج کجا بریم می توان به یک آبشار دیگر نیز اشاره کرد. این آبشار که ارتفاع آن حدود پنج برابر ارتفاع آبشار سپهسالار است در نزدیکی روستای خور واقع در منطقه ارنگه قرار دارد. جالب است بدانید که مسیر دسترسی به آبشار خور قدم به قدم با درختان وحشی گیلاس، سیب و آلو پوشیده شده است. بنابراین اگر فصل این میوه ها باشد می توانید از طعم تازه آنها نیز در مسیر آبشار خور لذت ببرید. دیگر ویژگی جذاب آبشار خور دشت زیبا و خوش رایحه ای است که در روبروی این آبشار قرار دارد. این دشت که به دشت آویشن خور معروف است محل رویش طیف متنوع و ارزشمندی از گیاهان دارویی و علف های کوهی است. پیچیدن عطر این گیاهان و علی الخصوص آویشن در محدوده این دشت و منطقه اطراف آبشار خور کیفیتی متمایز را به این ناحیه می بخشد. این دشت و این آبشار در کیلومتر بیستم جاده چالوس واقع شده اند.

کوچه باغ های نسا

نسا روستایی قرار گرفته در درون یک دره سرسبز، واقع در کیلومتر چهلم جاده چالوس است. این روستا را با سیب مرغوب و باکیفیت آن می شناسند. نسا علاوه بر سیب پرورش دهنده انواع دیگری از میوه ها نیز هست. در واقع کار اکثر اهالی این روستا باغداری و تولید میوه است. علاوه بر این، قرارگیری در درون یک دره باعث شده است تا نسا روستایی به شدت بادخیز نیز باشد و جریان هوا را به سمت خود جذب کند. در نتیجه چرخش این بادها در میان روستا باعث می شود تا عطر باغ های میوه در میان کوچه باغ های نسا بپیچد و حالتی بهشتی را به این روستا ببخشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید