بهتر است بدانید وقتی برای انجام فرآیند پی آر پی خون فرد را به منظور درمان مورد استفاده قرار می دهند بنابراین هیچگونه واکنش آلرژیکی برای وی در پی ندارد.

تفاوت پی آرپی و مزوتراپی مو چیست؟

در نظر داشته باشید که مو یکی از زیبایی های انسان به شمار می‌رود. در واقع زمانی که افراد دارای موهای پرپشتی هستند این جذابیت و زیبایی چند برابر می شود اما برخی از افراد زمانی که پا به سن می گذارند ممکن است با ریزش مو و در نهایت کچلی مواجه شوند، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که با توجه به آن افراد ممکن است که دچار ریزش مو شوند به عنوان مثال استرس، تغذیه نامناسب، سبک زندگی افراد از جمله عواملی است که احتمال دارد در صورتی که به طور مناسب رعایت نشود دچار ریزش مو شوند. برخی از افراد به صورت ژنتیک پس از تولد شاهد کم پشتی موهای آن ها هستیم و ممکن است همان مقدار کم با توجه به این دلایل دچار ریزش شوند.

ریزش مو از جمله مواردی است که منجر به کاهش اعتماد به نفس آن ها شده و در نهایت آن دسته از افرادی که روحیه قوی ندارند به خاطر چنین مشکلی ممکن است در جمع های دوستانه و خانوادگی شرکت نکنند لذا تمایل زیادی به رفع ریزش مو دارند. بهتر است بدانید جهت درمان نمودن ریزش مو یکسری شیوه هایی وجود دارد که می توان آن ها را به کار گرفت و شاهد درمان ریزش مو خواهید بود. از جمله این شیوه‌ها می توان prp و مزوتراپی را عنوان نمود. در این مقاله می‌خواهیم به بیان تفاوت این دو روش درمانی بپردازیم.

معرفی روش درمانی PRP

در نظر داشته باشید در حال حاضر prp مو  از جمله شیوه هایی است که به واسطه آن می‌توان به پرپشت کردن موها پرداخت. این روش به صورت طبیعی انجام می شود و نیاز به انجام عمل جراحی ندارد. افرادی که دچار عارضه ریزش مو هستند می توانند از طریق بکارگیری این روش به درمان این عارضه بپردازند. توجه داشته باشید نحوه انجام پی آر پی بدین شکل است که مقداری خون از فرد مراجعه کننده گرفته می شود و پروتئین و پلاکت هایی که همواره بهترین گزینه برای رشد محسوب می شوند با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ از اجزای دیگر خون جدا می گردد.

به طور معمول پلاسمایی که سرشار از پلاکت است در واقع تلاش می کند تا مواد بسیار مهم به منظور رشد سلولی در موهای افراد را مهیا سازد و سپس از طریق به کارگیری سرنگ که دارای سوزن نازکی است به نواحی مورد نظر در پوست سر تزریق می گردد. PRP  از جمله شیوه هایی است که از طریق به کارگیری فولیکول های مو سعی می‌کند تا در مراحلی که مو رشد می یابد آن ها را ضخیم تر کند و در نهایت کمک شایانی در پرپشت کردن موها دارد.

بهتر است بدانید زمانی که به سراغ روش درمانی پی آر پی می روید بایستی زمانی را برای آن در نظر بگیرید.

غالباً به منظور دستیابی به نتایج دلخواه بایستی سه جلسه درمانی را مد نظر قرار دهید که فواصل این جلسات تقریباً ۲ الی ۴ هفته می باشد. زمانی که افراد سعی می کنند تا روش درمانی پی آر پی مو را برای خود در نظر بگیرند فرقی نمی کند که این ریزش مو به خاطر عوامل ژنتیکی باشد یا خیر، در حقیقت در این شیوه درمانی شاهد رفع ریزش مو هستیم. در برخی از موارد می توان به منظور درمان ریزش مو و پرپشت کردن موها از شیوه های درمانی دیگری همچون کاشت مو در کنار این روش درمانی استفاده نمود تا از طریق ترکیب شدن این شیوه‌ها به نتایج مطلوب تری دست یابیم.

مزایای استفاده از روش درمانی prp

بهتر است بدانید وقتی برای انجام فرآیند پی آر پی خون فرد را به منظور درمان مورد استفاده قرار می دهند بنابراین هیچگونه واکنش آلرژیکی برای وی در پی ندارد، از این رو بدن قادر به جذب تمامی مواد تزریقی می باشد لذا در رابطه با روش درمانی پی آر پی می توان گفت به طور طبیعی انجام می شود و تا حد زیادی موفق به متوقف نمودن ریزش مو می باشد.

تفاوت پی آرپی و مزوتراپی مو چیست؟

از مهمترین مزایای انجام این روش می‌توان گفت که خونریزی را در پی نداشته و غالباً بدون درد انجام می‌شود. در این روش نیازی به انجام جراحی نیست و بهبودی بطور سریع انجام می شود. با استفاده از این روش می‌توان به رشد دوباره فولیکول های مو و تقویت آن ها کمک نمود. نتایج حاصل از این روش به طور کاملا طبیعی می باشد. در کنار پی آر پی می توان از شیوه های دیگری همچون کاشت مو استفاده نمود. دوره و درمان در این روش بسیار کوتاه می باشد.

معرفی روش درمانی مزوتراپی مو

در نظر داشته باشید مزوتراپی از جمله شیوه های کم تهاجم به شمار می‌رود که به منظور دستیابی به نتایج مطلوب نیازی به عمل جراحی ندارد و از این روش به منظور پیشگیری از ریزش مو و ضخیم ساختن ساقه موها استفاده می کنند. توجه داشته باشید نحوه انجام مزوتراپی بدین شکل است که از مایعی که سرشار از مواد مغذی است به لایه ای که میان بافت پوست و همچنین لایه چربی واقع شده است تزریق می کنند. در حقیقت این مایع ترکیبی از تقویت کننده های مورد نیاز برای پوست ایجاد شده است. این تقویت کننده ها در واقع متشکل از مواد معدنی، ویتامینه ها و همچنین مسدودکننده‌های تحت عنوان DHT می باشد.

تفاوت پی آرپی و مزوتراپی مو چیست؟

به خاطر داشته باشید موادی که غالباً آن ها را در روش درمانی مزوتراپی مورد استفاده قرار می دهند موادی می باشد که ممکن است پوست افراد به خاطر افزایش سن نتواند آن ها را تولید کند. مزوتراپی از جمله شیوه های کاربردی است که در واقع در این روش گردش خون پیرامون آن دسته از فولیکول های مو که ضعیف شده اند زیاد شده و به تقویت نمودن متابولیسم های موجود در سلول ها می‌پردازد از این رو شاهد تحریک کلاژن‌ها خواهید بود.

مزایای استفاده از روش درمانی مزوتراپی

امروزه مزوتراپی از جمله شیوه‌ های درمانی مدرن محسوب می‌شود که می‌توان با استفاده از آن جلوی ریزش مو را گرفت و در نهایت به تقویت رشد مو ها کمک شایانی نمود. مهمترین مزایای این روش می‌توان گفت طی هر جلسه دوره درمان تقریباً نیم ساعت زمان می‌برد و پس از انجام این روش به سرعت می توان شاهد دوره بهبودی بود. غالباً این روش درد نداشته همچنین خونریزی از عوارض آن نیست. این روش نیز همچون روش پی آر پی به جراحی نیاز ندارد. به طور کلی می توان گفت مزوتراپی روشی است که بی خطر بوده و افرادی که این روش را جهت توقف ریزش مو و تقویت نمودن رشد موها در نظر می گیرند ایمنی زیادی را تجربه می کنند.

تفاوت پی آرپی و مزوتراپی مو چیست؟

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا به تفاوت میان روش درمانی مزوتراپی و پی آر پی بپردازیم. با معرفی هر یک از این شیوه ها می توانید بر اساس نیاز خود و طبق نظریه پزشک هر یک از شیوه های درمانی که مد نظرتان است را برگزینید و سپس به انجام این روش ها بپردازید یا می توانید به کلینیک زیبایی دکتر طالب زاده – ایوازه مراجعه کنید . در حقیقت هر یک از این شیوه ها دارای مزایا و معایبی هستند که غالباً بسته به نوع شرایط جسمانی افراد ممکن است متفاوت عمل کنند، لذا برای دستیابی به نتایج مطلوب می توانید از پزشکان متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید