رییس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کلات عشایر این منطقه را یکی از فرصت‌های مهم گردشگری این منطقه و عاملی تحول ساز در صنعت گردشگری کلات ارزیابی می‌کند.

عشایر چطور می‌توانند گردشگری کلات رو متحول کنند؟

به گزارش سلام نو، شعبانعلی فرهمند در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: شهرستان کلات در حوزه آثار تاریخی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که کتیبه نادری، کاخ خورشید، مسجد کبود، بند نادری، برج و باروی نادری از جمله آثار تاریخی داخل شهر هستند که به راحتی می‌شود از آنها بازدید نمود.

وی همچنین از آبشارهای ارتکند، قره‌سو، بابا رمضان، سد زاوین، روستای قره تیکان، روستای چهچه، طبیعت هزار مسجد، جنگل‌های پسته وحشی و ... به عنوان مهمترین ظرفیت‌های طبیعی نام برد.

فرهمند عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی در سال‌های گذشته اسکان مسافران بوده که با فعال شدن واحدهای اقامتی بوم‌گردی و خانه مسافرها در شهرستان حدود ۱۰۰ واحد اقامتی با پراکندگی مناسب در تمامی روستاهای هدف گردشگری کلات و محور اصلی آماده خدمت‌رسانی به گردشگران به خصوص در ایام نوروز هستند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین سالیانه یک میلیون نفر گردشگر و مسافر وارد شهرستان کلات می‌شود، بیان کرد: معمولاً ظرفیت واحدهای اقامتی در ۶ماه اول سال تکمیل است.

 رییس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کلات ادامه داد: تاکنون ۱۱۶ اثر تاریخی در شهرستان کلات شناسایی شده که ۶۸ اثر تاریخی، محوطه، تپه و میراث طبیعی و ناملموس ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است.

وی افزود: در حوزه طبیعی سه منطقه قره‌سو، ارتکند و شهر کلات به عنوان منطقه نمونه گردشگری و سه روستای بابا رمضان، آب گرم و ایدلیک روستاهای هدف گردشگری شهرستان هستند.

فرهمند از تهیه نقشه گردشگری شهرستان خبر داد و افزود: در راستای توسعه گردشگری و خدمات مورد نیاز مسافران نیازمند حضور بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا آماده هرگونه همکاری با سرمایه‎گذاران هستیم، واحدهای اقامتی شهرستان را نیازمند توسعه دانست و گفت: با توسعه ورزش‌های آبی و توجه بیشتر به آبگرم‌های منطقه می‌توان در جذب گردشگر بیشتر موفق بود.

رییس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کلات عنوان کرد: در حال حاضر کمبود سرمایه‌گذار مهمترین مشکل پیش روی گردشگری این شهرستان است، چون کلات نزدیک مشهد است، سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در این شهر صورت می‌گیرد در صورتی که گردشگران بسیاری هم در شهرستان کلات داریم.

وی همچنین در خصوص عشایر کلات و توجه بیشتر به این نوع گردشگری گفت: ظرفیت‌های گردشگری عشایر و کشاورزی از پتانسیل‌های بسیار خوب موجود در شهرستان هستند.

فرهمند در همین خصوص بر فراهم شدن زیرساخت‌های جذب توریسم در مناطق عشایری شهرستان کلات تاکید کرد.

وی افزود: گردشگران در ۶ماه اول سال با حضور در شهرستان از محلات عشایری، محصولات، جشن‌ها و آداب رسوم مانند پشم‌چینی و شیردوشی بازدیدهای بسیاری دارند.

فرهمند در ادامه معرفی پتانسیل‌های شهرستان به خصوص جذب گردشگر و بازاریابی را از اهداف حضور شهرستان کلات در  نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برشمرد و افزود: خوشبختانه دستاوردهای خوبی در این نمایشگاه نصیب شهرستان شد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کلات عنوان کرد: هنرمندان شهرستان کلات در رشته‌های سوزن‌دوزی، جاجیم‌بافی، نوار بافی و البسه محلی در این نمایشگاه شرکت کردند.

شهرستان کلات دارای بیش از ۱۵ جاذبه گردشگری است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید