وزیر تندرو دارایی کابینه رژیم صهیونیستی مواضع وزارت خارجه آمریکا علیه تصمیم کابینه این رژیم برای موافقت با ۹ کانون شهرک سازی صهیونیستها در کرانه باختری را محکوم کرد

وزیر صهیونیست: با آمریکا اختلاف هم داریم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: "ما (آمریکا و رژیم صهیونیستی) منافع مشترکی داریم و علاوه بر این، علایق و منافع خود را به آمریکایی‌ها منتقل می‌کنیم. دولت آمریکا می‌داند که کابینه اسرائیل مصمم به شهرک سازی است."

وی در واکنش به مخالفت آمریکا با اقدام مذکور کابینه رژیم صهیونیستی نیز افزود: "میان دو دوست نیز اختلافاتی وجود دارد و این اختلافات به همین روش ادامه خواهد یافت."

اسموتریچ ادامه داد: تصمیم کابینه برای مشروعیت بخشی به کانون های شهرکی یک اقدام درست و مثبت بود و ما به این حد بسنده نخواهیم کرد.

شهرک سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی صدای متحد و حامی اش، آمریکا را هم درآورده و مقامات آمریکایی در این زمینه ابراز نگرانی کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از تصمیم رژیم اسرائیل برای پیشبرد شهرک سازی و ساخت نزدیک به ۱۰ هزار واحد خانه مسکونی جدید و آغاز روند قانونی کردن ۹ پاسگاه در کرانه باختری به شدت نگران است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی افزود: ما به شدت با چنین اقدامات یکجانبه‌ای که تنش‌ها را تشدید می‌کند و چشم‌انداز راه‌حل «دو دولتی» از طریق مذاکره را تضعیف می‌کند، مخالف هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: مانند دولت‌های پیشین آمریکا، دموکرات ها و جمهوری خواهان به شدت با چنین اقدامات یکجانبه‌ای که تنش‌ها را تشدید می‌کند و چشم‌انداز راه حل "دو دولتی" از طریق مذاکره را تضعیف می‌کند، مخالفند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» یکشنبه گزارش داد که جلسه کابینه امنیتی این رژیم برگزار و در این جلسه با قانونی کردن ۹ شهرک از ۷۷ شهرک غیرقانونی که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیستی درخواست قانونی کردن آنها را داده بود، موافقت شد.

بر اساس این گزارش، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار قانونی کردن ۹ تجمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری، با برق‌کشی و آب‌رسانی به ده‌ها شهرک دیگر و برنامه‌ریزی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در شهرک‌های واقع در کرانه باختری موافقت کرده است.

همچنین کابینه صهیونیستی با گسترش عملیات امنیتی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی موافقت کرده است. فلسطینی ها اخیرا در پاسخ به جنایات های روزانه رژیم صهیونیستی علیه خود در عملیاتی در شمال قدس سه صهیونیست را کشته و ۲ نفر دیگر را زخمی کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید