ارتش تایوان اعلام کرد که تمامی بالون‌هایی که وارد حریم هوایی تایوان شده، بالن هواشناسی بوده و هیچ تهدیدی به همراه نداشته است.

واکنش ارتش تایوان به ورود بالون‌های چینی به حریم هوایی تایوان
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، ارتش تایوان در واکنش به گزارش روزنامه «فایننشال‌تایمز» تأکید کرد که تمامی بالون‌هایی که وارد حریم هوایی تایوان شده، بالن هواشناسی بوده و هیچ تهدیدی به همراه نداشته است.

چند روز پس از جنجال‌هایی که ایالات متحده با سرنگون کردن بالن چین به راه انداخته است، ارتش تایوان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که تمامی بالون‌های چین که تا به امروز در حریم هوایی تایوان شناسایی شده است، همگی بالن هواشناسی بوده است و هیچ‌گونه تهدید امنیتی که سرنگونی آن‌ها را توجیه کند، به همراه نداشته است.

شبکه خبری «سی ان ای» (CNA) گزارش کرد، یک روز پس از گزارش روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» مبنی بر آن‌که در چند سال گذشته، دهها بالن نظامی چین بر فراز حریم هوایی تایوان مشاهده شده است، این بیانیه ارتش تایوان مطرح شده است.

یکی از مقام‌های ارشد نظامی تایوان در این خصوص گفت این بالون‌ها به طور مکرر وارد حریم هوایی تایوان می‌شوند و همین چند هفته پیش یکی از آن‌ها بر فراز حریم هوایی تایوان پرواز کرد.

یکی دیگر از مقام‌های نظامی تایوان که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که بالون‌های چینی به طور میانگین ماهی یکبار بر فراز آسمان تایوان ظاهر می‌شوند.

ژنرال «هوآنگ ون چی» که در دفتر معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح تایوان فعالیت دارد، گفت که وزارت دفاع ملی (MND) هیچ نظری در خصوص گزارش فایننشال تایمز ندارد.

این ژنرال تایوانی تصریح کرد که ارتش تعداد دقیق ورود این بالون‌ها به حریم هوایی تایوان را علنی نمی‌کند تا از افشای منابع جمع آوری اطلاعات خود جلوگیری کند.

هوانگ ادامه داد که تعداد بالون‌های شناسایی شده چین «مطابق با تعداد بالون‌های هواشناسی است که سالانه ارسال می‌کند» به این مفهوم که تمامی بالون‌های شناسایی شده چین احتمالاً برای اهداف هواشناسی استفاده می‌شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تایوان تاکنون هیچ‌یک از بالون‌های مذکور را سرنگون کرده، گفت که ارتش هیچ‌گونه تهدیدی از سوی این بالون‌ها احساس نکرده که بخواهد آن‌ها را سرنگون کند.

در هفته‌های اخیر، مسئله بالون‌های چینی به یک موضوع جنجالی در غرب تبدیل شده است و برای اولین بار، واشنگتن مدعی شد که یک بالن جاسوسی چین را بر فراز آسمان ایالات متحده سرنگون کرده است.

اقدام واشنگتن در سرنگون کردن بالن چین که پکن می‌گوید یک بالن هواشناسی بوده و از مسیر اصلی به سمت حریم هوایی آمریکا منحرف شده است، به تنش میان پکن و واشنگتن تبدیل شد به طوریکه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا سفر برنامه‌ریزی شده خود به چین را لغو کرد.

پس از آن نیز از ورود بالن چین به حریم هوایی کانادا و دو ایالت دیگر آمریکا خبرهایی منتشر شد که موجب شد این مسئله به اخبار مهم در رسانه‌های آمریکا تبدیل شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید