در سال ۱۴۰۱ طراحی و اجرای نمای شیشه ای مورد استقبال بسیاری کارفرمایان قرار گرفت، از میان انواع نمای شیشه ای، نمای کرتین وال بالاترین درصد انتخاب را از طرف کارفرمایان و سرمایه گذاران داشت. از این رو در این مقاله می خواهیم بیشتر با این نمای شیشه ای و نکات مهم در انتخاب پیمانکار مناسب برای اجرای نمای کرتین وال بپردازیم، با ما همراه باشید.

نکات ضروری در انتخاب پیمانکار کرتین وال

اگر به دنبال اجرای نمای شیشه ای با قیمتی مقرون به صرفه و در عین حال زیبایی منحصر به فرد می گردید، بهترین گزینه نمای کرتین وال است. انواع روش های اجرای نمای کرتین وال این قدرت انتخاب را برای سرمایه گذاران به وجود آورده تا متناسب با بودجه ی خود نمای شیشه ای ساختمان خود را اجرا کنند.

در این مقاله ابتدا به برخی از متداولترین انواع نمای کرتین وال می پردازیم و در ادامه به بررسی نکات ضروری در انتخاب پیمانکار کرتین وال می پردازیم.
ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید، تا با رازهای بیشتری در نمای کرتین وال آشنا شوید.

محبوب ترین انواع نمای کرتین وال

نمای کرتین وال از اتصال دو متریال پروفیل های آلومینیومی (لامل) و شیشه به وجود می آید، به عبارتی پروفیل های آلومینیومی وظیفه مستحکم نگه داشتن مصالح شیشه ای را به عهده دارند.
طراحی و اجرای نمای کرتین وال از اهمیت والایی برخوردار است، چرا که کرتین وال به عنوان نمایی تخصصی و مهندسی به حساب می آید و در صورتی که محاسبات اجرایی به درستی انجام نگیرد مقاومت و ماندگاری نما کاهش یافته و در نهایت منجر به خسارت های مالی یا جانی خواهد شد.

اجرای نمای کرتین وال را می توان به دو روش اصلی تقسیم بندی کرد.

نمای کرتین وال استیک

کلیه مراحل اجرایی این روش از انواع نمای کرتین وال در محل پروژه انجام می گیرد و نسبت به روش یونیتایز از سرعت اجرایی کمتری برخوردار است، با این حال نصب کرتین وال به روش استیک از هزینه ی کمتری برخوردار است.

اجرای نمای کرتین وال استیک نیز به دو روش اصلی تقسیم بندی می شود.

  • کرتین وال فیس کپ: در این روش از اجرای کرتین وال بعد از اجرای لامل ها عمودی و افقی (پروفیل های آلومینیومی) و نصب شیشه از اتصالات آلومینیومی به نام پرشر پلیت که وظیفه مستحکم نگه داشتن شیشه را بر روی پروفیل های آلومینیومی ایفا می کند، استفاده خواهند کرد، در پایان نیز برای زیباتر دیده شدن نمای کرتین وال از کپ هایی (درپوش) استفاده خواهد شد که از تنوع رنگ و طرح های متفاوتی برخوردار هستند.
  • کرتین وال فریم لس: بر خلاف اجرای نمای کرتین وال فیس کپ، در این روش از اجرا برای مستحکم نگه داشتن شیشه بر روی پروفیل های آلومینیومی از چسب های سیلیکونی مخصوصی استفاده می شود، که علاوه بر آب بندی نمای کرتین وال ساختمان شما می تواند نمایی یکپارچه و زیبا را برای شما به بهره وری برساند.

نکات ضروری در انتخاب پیمانکار کرتین وال

نمای کرتین وال یونیتایز

کلیه مراحل اجرایی از قبیل نصب لامل (پروفیل های آلومینیومی) به شیشه در کارخانه انجام می گیرد و در نهایت به صورت پانل های آماده به محل پروژه ارسال می شود، از این رو به عنوان نمایی پیش ساخته به حساب می آید که سرعت اجرایی بسیار بالایی دارد.
با این حال محاسبات مهندسی در کرتین وال یونیتایز از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، چرا که خطایی میلیمتری می تواند سبب عدم جایگذاری مناسب پانل های پیش ساخته شود، در این صورت زمان و بودجه ی مصرفی شما از بین خواهد رفت!

اهمیت انتخاب پیمانکار کرتین وال

به صورت تئوری می توان گفت مفهوم پیمانکار به عنوان یک شخص حقیقی یا یک سازمان است که با کارفرما قراردادی را امضا می‌کند که پروژه را از یک مرحله مشخص به یک مرحله دیگر برساند و تحویل دهد. در رابطه با پیمانکار کرتین وال نیز این موضوع صدق می‌کند.

با این حال انتخاب پیمانکار مناسب برای اجرای کرتین وال از اهمیت بالایی دارد، چرا که در صورتی که پیمانکار نتواند از مهارت لازم و کافی برخوردار نباشد، زمان تحویل پروژه با تعویق رو به رو خواهد شد و گاهی ضررهای مالی بزرگی را به وجود خواهد آورد.
از جمله نکات ضروری که باید قبل از انتخاب پیمانکار کرتین وال مورد بررسی قرار بگیرند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تعهد کاری: تعهد کاری تنها به این منظور نیست که پروژه را در زمان تعیین شده به بهره وری رساند، بلکه اجرای کرتین وال باید به درستی و با کیفیت مطلوبی انجام گیرد، چرا که در غیر این صورت مقاومت و دوام نمای شیشه ای کرتین وال کاهش یافته و در گذشت زمان سبب افزایش هزینه های نگهداری خواهد شد.
  • آشنا به اصول اجرایی: پیمانکار کرتین وال باید از کلیه اصول اجرایی آگاه باشد و از کادر حرفه ای برای طراحی و نصب کرتین وال استفاده کند، تا در صورت نیاز دیتیل های اجرایی را متناسب با نمای ساختمان طراحی و در نهایت اجرا کند، از طرفی پیمانکار باید بتواند هزینه های پرتی مصالح را کنترل و در نهایت کاهش دهد، در غیر این صورت ممکن است هزینه های اجرایی سرسام آور باشند.

فراموش نکنید در انتخاب پیمانکار کرتین وال دقت بسیار زیادی داشته باشید و صرفا برای هزینه کمتر سراغ افراد بی تجربه و آماتور در این زمینه نروید. 

نکات ضروری در انتخاب پیمانکار کرتین وال

برای طراحی و اجرای نمای کرتین وال از چه شرکتی کمک بگیریم؟

شرکت نما دیزاین با سابقه ۱۲ ساله خود در طراحی و اجرای انواع نمای کرتین وال همواره توانسته مورد تایید کارفرمایان خویش باشد.

شرکت نما دیزاین با استراتژی توجه به بودجه کارفرما، نه تنها تمامی نقشه ها را متناسب با ابعاد مصالح و کمترین پرتی تهیه می‌کند، بلکه با تهیه متریال‌ها به صورت مستقیم از کارخانه و حذف واسطه می تواند هزینه تامین متریال را کاهش دهد.

برای اطلاع از نمونه پروژه های طراحی اجرای کرتین وال این شرکت کافیست به سایت نما دیزاین مراجعه کنید و با شماره های موجود در سایت تماس فرمایید، کارشناسان فروش این شرکت به کلیه سوالات شما با صبر و حوصله پاسخ خواهند داد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید